Why I can't be a doctor


Assalamualaikum

Yesterday I realize why I really can't be a doctor . and bila fikir fikir balik , kalau aku ambil medic, i could be the worst doctor ever . hahaha .

first , aku sangat tak boleh kawal diri aku dari gelakkan orang yang tengah sakit . semalam , aku teman adik aku pergi klinik . then , there was an old man , coughing non stop . and..... his cough really sounds like... weird . like.... uekkhekk ohok *in an old man voice* i don't know how to explain but it really sounds like omaigosh i wanna laugh !! first aku dengar pakcik tu batuk aku terus pandang adik aku and she was looking at me too , and we both buat muka tahan ketawa . then i couldn't control myself and i laugh . aku dah cuba duduk jauh jauh dari orang ramai and jauh dari pakcik tu but i can still hear him . and i can't stop laughing . sampai la pakcik tu keluar dari klinik tu -,-''

second , aku sangat menyampah dengar orang mengaduh . I mean like , kalau sakit , diam je lah . adik aku dah sebulan sakit perut . i dont know sama ada dia tu gastrik , or angin , or stress . then setiap lima minit dia akan mengadu dekat ibu yang dia sakit perut . and if I heard , i will shout "DIAM!" . then , bila nenek abah (my atuk) demam , aku sangat tak suka ikut ibu pergi melawat nenek abah dekat kampung . kalau ikut pun , aku duduk jauh jauh . bukan la aku ni kejam ke apa , but nenek abah tu jenis mengaduh . like sepanjang masa dia akan mengaduh . "halahai....peningnya aku ni . tak larat sangat rasa badan ni... loya tekak rasa.. ya allah.." dia kan mengaduh dan terus mengaduh . then dia muntah muntah . 

ok , senang cerita aku memang tak caring . like bila aku tengok orang sakit or apa , i just watch and say "kesiannya" . and do nothing to help them . I'm sorry . i such a jerk =..=''

third , aku suka main main dengan orang sakit . like masa adik aku pergi kecemasan sebab terlebih oksigen , aku gelakkan dia sepanjang dia duduk dalam bilik kecemasan tu . sebab aku rasa lawak sangat dia terlebih oksigen . sampai aku rakam video dia and masukkan dalam keek . ohmaigosh . once aku melawat arwah Nureen masa dia hidup lagi . masa tu dia baru lepas operate . kawan kawan lain semua bagi semangat , cium dia . tapi aku...... masuk masuk tu aku sengeh kat dia . bukan senyum ye , sengeh . then aku gelak gelak . then aku tanya dia sakit tak ? tak sakit ke kena masuk air kat tangan ? bla bla bla . masa aku tengok ibu bersalin dulu pun macam tu jugak . omaigosh , rasa nak lempang diri sendiri sekarang . jahatnya aku .

fourth, aku sangat takut kena cucuk .  when I was in form 3 , kan ada kena cucuk . then I cried . bukan setakat menangis tapi aku cuba nak lari dari kena cucuk . time nurse tu panggil aku cakap tak nak , panggil la orang lain dulu . saya tak ready lagi . last last sampai tinggal aku sorang je . yang lain semua dah siap cucuk . then aku menangis tak nak . sampaikan cikgu cakap nak panggil ayah aku datang situ suruh aku duduk diam . and kawan kawan aku semua pegang badan aku . dan memerlukan dua orang nurse untuk menjayakan misi mencucuk tu . phew , what a me . so can you tell me , kalau kau sendiri macam tu , macam mana aku sendiri tergamak nak cucuk orang ? 

fifth , bila aku tengok orang accident and penuh luka and darah , I will go "eeeee , takutnyaaaaa !!!!" *close my eyes* *make disgusted look on my face*

sixth, aku tak pernah berjaya telan ubat pil . kalau terdesak sangat , baru aku akan makan ubat . and aku kunyah . hmm , rasa dia adalah pahit sepuluh kali ganda dari peria -,- . ubat batuk pun bila aku dah tercungap cungap rasa macam dah nak mati baru aku pergi minum ubat batuk . and aku tak pernah makan panadol kecuali yang Abang Po paksa aku makan . so nama nama or jenis ubat ni memang aku langsung tak tahu , paracetamol ke apa ke what the frog ? tajuk medicine dalam kimia pun aku tak hafal sebab aku tak minat . ini yang ayah suruh aku ambil bidang farmasi , yang kena belajar segala galanya tentang ubat yang sangat ku benci ????


so the conclusion is , kalau aku jadi doktor , aku mungkin tak akan enjoy kerja aku sampai aku mati . so pathetic isn't it ? setiap hari aku akan berat hati untuk pergi kerja . belajar tak de hal . sebab aku suka biology . aku suka belajar tentang kehidupan . organ organ manusia , kidney , heart bagai . tapi untuk buat secara practical , no-no . dan pesakit aku pun akan sengsara dapat doktor macam aku . hahaha . 

baik aku kerja dengan machines . mereka tak pandai merungut , mengaduh . bila aku geram aku boleh sepak mereka . mereka bertindak mengikut arahan . mereka tak akan berdarah . dan yang paling penting aku tak perlu cucuk dan bagi mesen makan ubat . muahahaha .
Photobucket

4 comments:

  1. one word to describe kau - kejam !
    bhahaha !

    ReplyDelete
  2. kau mana pena caring . abg po pun kau tak caring . ade ORG amek kang .

    ReplyDelete
    Replies
    1. haish . ORG tu jgn nak sebut sangat lah . hahaha

      Delete

Sila tinggalkan komen anda.. =)