Medical check up bengong


Assalamualaikum
so... aku tak bagitahu pun lagi kan yang aku dapat UM . Alhamdulillah :) so pagi tadi , aku pergi buat medical check up . rasa macam aku pergi serah diri dekat hospital je . you know right yang aku ni sangat anti dengan medic , hospital , doktor , dentist , nurse , jarum , ubat . 

pulak tu aku pergi poliklinik sorang je . ayah hantarkan then pergi sekolah balik . so aku ni dengan muka mengantuknya , dengan just pakai seluar track , selipar jepun , tudung syria , ahh memang sakai gila lah ! then masa aku nak daftar tu , kebetulan ada sorang lagi nak buat medical check up jugak . and ghrupenye dia pun nak masuk UM . asasi sains fizikal jugak . so tegur tegur lah kan . nama dia khairuddin .

hari aku start jadi suey bila aku masuk je dalam bilik tu . bilik check up yang sepatutnya aman tu riuh rendah ! nurse nurse kat situ sakan bergossip . tengah check orang pun bergossip . kuat kuat pulak tu . siap terpekik melolong . lepas tu ramai staf staf lepak dalam bilik tu borak borak buat sakai . aku dah panas dah time tu . then timbang berat and ukur tinggi . pun kena buat sendiri . i mean kan ke susah nak tarik tiang tu and pastikan dia betul supaya dapat ukur exact height . nurse tu buat sambil lewa je . check mata pun , time aku sebut huruf huruf tu dia dengar tak dengar je . dia sebok borak dengan nurse yang lain . dengan staf staf lain kecoh kat tepi aku . dengan sibuk lalu lalang depan aku , macam mana aku nak tengok board tu ?? grrr !

then tibalah acara kemuncak... jeng jeng jeng . ambil darah . I was like.... OMG , NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO ! puas lah aku berbalah dengan nurse tu gaduh tak nak ambil darah . then pulak tu dia pulak cucuk tak betul . jadi bengkak . lama gila kau tau . aku dapat rasa macam urat aku kena sedut . then aku cakap la "nurse cepat la sikit" secara baik ok .  sebab aku dah tak tahan . then boleh pulak nurse lagi sorang tu sound aku . dia cakap awak dah la menyusahkan orang . lepas tu nak mengarah orang pulak . geram je aku nak balas , ada aku menyusahkan kau ke ? bukan kau yang tengah ambil darah aku . kau tu dari tadi terpekik pekik mencarut benda tah pasal kahwin lari dekat siam . konon konon berlakon dah kahwin , then ada sorang muhammad ni sampai call poliklinik tanya status dia . bila kantoi , dia sumpah orang jaga kaunter yang tak tahu pape tu . bodoh betul . lagi pun aku bayar ok buat medical check up ni . mahal pulak tu . kalau setakat servis macam haram baik aku pergi klinik swasta lagi puas hati . menyesal rasa.

then dia pok pek pok pek . dalam hati aku just "BITCH, shut up!" . tetiba nurse yang cucuk tangan aku tu cakap tak dapat nak sedut pulok darah aku . then darah yang sikit dia dah ambil tu clot sebab dia lambat goncang . WHAT THE FUCK ??? terpaksa cucuk tangan lagi sebelah guna jarum yang lagi besar . masa tu aku rasa macam nak pitam dah . sampai nak termuntah kau tau . dah siap uwekk dah . nasib aku tak sarapan kalau tak mau muntah dah . dan seperti biasa , haruslah memerlukan dua orang nurse untuk menyelesaikan misi ambil darah aku . sangat sedih ok . sila menangis .

setelah dua dua belah tangan aku sakit kena cucuk , hoi , penyeksaan belum berakhir di sini bhai . then aku kena x-ray pulak . KAU TAHU ORANG YANG TUKANG X-RAY TU LELAKI . langsung tak ada nurse perempuan dekat situ . WHAT THE FUCK SEKALI LAGI . lepas aku tukar baju tu , dia suruh keluar dari bilik persalinan tu . aku tanya baik baik , tak ada nurse perempuan ke ? boleh dia marah cakap suruh aku cepat . kalau nak tunggu nurse perempuan lagi tiga bulan baru siap . tak de yang on duty . kebabian apakah ini . aku tak pakai tudung . pakai baju putih orang gila dia tu je . tak pakai seluar . tak pakai bra . like oh em jiiiiiiiiiiiiiii ~~ I AM NAKED YOU KNOW . NAKED . even pakai baju putih tu , faham faham jelah kan kalau tak pakai bra keadaannya macam mana . keluar dari bilik tu memang tangan aku cover dada aku je . dalam hati cakap babi babi babi . hahaha . wey dah lama aku tak menyumpah tahu .

nasib orang tu tak macam macam . kalau tak memang aku bakar la poliklinik tu malam ni . tapi aku tetap rasa tak puas hati . at least pastikan la ada sorang nurse perempuan and lelaki on duty dalam masa yang sama kan . time nak xray tu dia tinggalkan aku dalam bilik tu sorang sorang , dia masuk dalam satu bilik kecik memerhati dari cermin kaca sambil suruh aku tarik nafas . masa tu aku rasa macam , ok aku akan ditembak dengan sinaran radioaktif yang sangat merbahaya . I'm gonna die T_T

keluar dari bilik x-ray tu woi kosong kot ! tak ada orang langsung pun dekat situ . tu yang kau suruh aku cepat konon ramai lagi orang lain nak x-ray jugak . bangang sekali lagi dihadiahkan kepada manusia tersebut . 

konklusinya , ni last aku akan berurusan dengan poliklinik . aku sumpah korang jadi biol sampai mati . i curse youuuuuuuuu ! eh belum habis lagi . then kena buat urine test pulok . tapi ! tapi kena buat dekat hospital . nasib kakak si khairuddin tu offer aku tumpang diorang sekali . sebab ada kakak and mak dia , so tanpa segan silu aku pun tumpang diorang pergi hospital . sangat. tak. malu. 

ahh , panjang lagi nak cerita ni . next entry aku cerita pasal urine test pulak . then aku kejadian yang akan lebih mengucarkan hari ni . ahh , hari ni memang hari suey sedunia !

Photobucket

3 comments:

Sila tinggalkan komen anda.. =)