Tanda-tanda lelaki suka anda dalam diam



Hai hai hai XD

ambik kau . eksaited tak tajuk ? hahaha . dalam dunia ni , ada dua jenis lelaki . lelaki yang pemalu , normal , dan langsung tak tahu malu . lelaki tak tahu malu akan mengorat anda macam kucing gatal berserta bunyi bunyi macam tikus yang sangat menjengkelkan . lelaki normal pulak mungkin lebih gentleman dengan bagitahu korang sendiri tentang perasaan diorang . tapi lelaki pemalu ?

haa , ni lah masalahnya . kadang kadang kita rasa macam dia suka kat kita . tapi tak de pulak dia tunjuk yang dia suka . atau kita je yang perasan ? krohh krohh . atau kadang kadang kita yang buta tak nampak yang diorang bagi sign . so , jom kita share malam ni . kot kot ada tanda-tanda tu dekat crush korang ke ? heaven gila yedok ? ahak !

\one/
manusia ni tak boleh lari dari keinginan untuk pandang benda yang dia suka . even kita ni nerd atau pemalu yang amat , usaha terakhir kita mesti cuma memerhatikan orang yang kita suka dari jauh . kan kan ? hei tak kan tak pernah usha intai intai crush kot . tipu lah ! so kalau korang perasan ada sorang mamat ni dok asyik curi curi pandang tu , you better watch out . sama ada dia tak puas hati atau dia suka . hahaha . dan biasanya bila kita tangkap dia curi pandang kita , dia akan cepat cepat pandang lain . ataupun bila kita tegur dia taknak mengaku atau cakap kita perasan .

\two/
lelaki yang suka dekat kita ni selalunya diorang akan layan kita kasar kasar . sebab dengan cara tu je diorang boleh datang dekat kita . so kalau dalam kelas tu tetiba ada sorang tu tak pernah layan korang baik baik , ada sebab lettew . tapi bila ada laki lain buli korang , dia akan protect korang .

\three/
diorang ni jugak sanggup buat apa je bila kita mintak tolong . atau bagi apa je yang kita mintak . even barang yang paling dia sayang and tak pernah bagi orang lain sentuh pun , kalau kita yang mintak , insyaallah dapat . haha . 

\four/
tanda paling jelas sekali ialah bila kawan kawan dia yang mula mengejek ngejek korang berdua . dan di saat kita beria ia menafikan , si lelaki tu boleh buat ilek je . buat tak tahu macam tak ada apa apa . atau muka dia jadi malu malu dan semacam suka je .

\five/
si lelaki ni akan cuba sedaya upaya untuk jauhkan korang dari lelaki lain . so kalau korang tengah gurau gurau atau borak borak dengan lelaki lain tetiba dia menyampuk atau ajak laki tu pergi tempat lain , atau ape je lah .

\six/
bila korang tetiba tak ada dekat dalam kelas or mana mana , dia mesti akan tercari cari and tanya kawan kawan mana korang pergi.

\seven/
mereka selalu buat benda benda bodoh dan memalukan diri depan korang.

\eight/
selalunya diorang akan buat macam macam lawak semata mata untuk tengok korang ketawa .

\nine/
bila korang kutuk dia depan lelaki lain , dia akan jadi sangat marah . tapi dia tak akan sergah korang , dia just diam and bagi jelingan maut je . chewahh . tercabar kot kena kutuk dengan crush sendiri. haha.

\ten/
selalunya bila time balik dari sekolah or office or senang katanya berpisah la , dia mesti akan tengok korang balik dari jauh .

\eleven/
bila anda ceritakan dekat si lelaki ni tentang lelaki yang anda suka , dia akan diam je . ataupun dia akan buruk buruk kan lelaki tu .

\twelve/
bila dia nak nombor korang , dia akan pura pura kononnya ada orang lain yang mintak nombor tu . bila dah dapat malu nak contact . bila korang sendiri tetiba contact dia , dia akan terkejut beruk . woi , crush text aku ! kan Abang Po kan . hahahaha . tak gentle langsung =_=

\thirteen/
last , bukti kukuh lelaki tu suka korang , bila dah terkantoi yang dia suka anda , dia akan sebolehnya cuba mengelak dari anda . bila bertembung tengah jalan tu dia mesti akan terkejut and cepat cepat pusing balik . bila berdepan pun jadi kekok dan malu malu je . dah sah la tu . tapi jangan confuse pulak . ada sesetengah lelaki mengelak dari korang sebab tak tahan korang asyik menggedik bila jumpa dia . hahaha .


ehem , dah la tu . ini je kot yang aku dapat senaraikan . haha . so , kalau ada tanda tanda ni , cer cita la sikit dekat I . aku suka dengar crush story orang ni . ohoho . ataupun ada tanda tanda lain ? share la :)

Photobucket

231 comments:

  1. Nak tanya ni kalau dia pemalu macam mana? dia bagitahu saya yang dia suka saya face to face tapi cara dia main main. dia selalu main main sampai bila masa dia serious pun saya tak tahu. lepas tu kawan dia bagitahu saya yang dia suka saya tapi saya tak tahu nak percaya ke tak sebab sebelum ni dia ada suka orang lain dan dia tak tunjuk sangat tanda tanda dia suka saya tu depan saya. pastu kalau saya tanya dia something, dia kadang kadang buat muka macam nak marah lah sakitkan hati saya lah haa macam mana? pastu bila kiteorang terserempak pun buat dont know je macam orang tak kenal. senang cerita dekat kelas kiteorang tak selalu sangat bercakap. tapi sebenarnya saya pun suka dia. dah lama dari tahun lepas :) sorry panjang penat nak baca.

    ReplyDelete
    Replies
    1. haaa , faham2 . urm , better slow talk . tnye elok2 , dia betul suka ak ke tak. text maybe ? kalau x face to face maybe dia boleh serius . rasanya dia main2 pasal nak cover. laki mmg slalu mcm tu .huhu

      Delete
  2. Kak nak tanye nim x) bagi pihak kawan saya lah hehe. Dia pernah crush kt sorg lelaki ni..and saya dh tolong sampaikan confess dia tu...tapi laki tu kata "x nak lebih dari kawan"...So kawan saya ni mmg dh brokenheart habis mse tu...
    Tapi kitaorg terperasan yang mamat tu ade beberapa tanda cm kt atas tu (1,4,5,13...num 5 tu dia kirim kawan dia kot..menyelit time kitaorg berborak haha)...Saya rasa dia pun ada hati kt kawan saya tapi x nak mengaku...rasanye dia mcm jeles sbb saye rapat ngan kawan saya ni...
    Hmm ape pandangan akak dalam kes ni? And boleh bagi cadangan mcm mana nak korek hati budak laki tu? Haha sorry kalau panjang sangat :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. akak rasa laki tu pun suka kwn awk tu . tp mybe dia tak nak couple2 ni kot . mybe dia lg suka kalau berkawan je. lagi bagus apa mcm tu . haha . cadangan.. hmm , awk pura2 la mcm suka dekat kwn awk tu . tgk nnti dia mcm mana .haha

      Delete
  3. Akak.. Saya ni ada suka kat sorang ni.. Namanya ameer.. Dia ni cute sgt.. Waktu saya jaga class dia kwn dia ckp diew suka saya so saya punya happynya .. Saya hantar surat.. Dia gi buang sakit nya hati saya.. 3 kali saya hantar... Saya selalu perhatikan dia kadang2 saya tgk pon dia perhatikan saya.. Apa maksudnya?

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh,samala cam sy..sy pon pnh buat cam tue kat seseorg

      Delete
  4. Asalamualaikum kak.. Saya suka sgt kat sorang ni.. Saya masatu jaga class diew.. Kawan dia ckp dia suka saya.. Saya happy sgt.. So saya hantarlah surat nii... Dia gi buang geramnya saya.. Benda ni dh lama dh .. Sampai sekarang kitaorang tak tegur.. Cuma saye mmg selalu perhatikan dia.. Kadang2 saya tgk die pon perhatikan saya... Dia senyom jerk..
    Saya ada tanya budak keelas dia.. Ada apa2 tak dia ckp pasal saya..
    Diorang citer.. Diorang baling whiteboard duster tu kat die.. Dia terlatah eh,farra.. Pastu kwn saya ckp: ko rindukan farra eh? Pastu dia gigit jari sambil tersenyum.. Sebelum saya hantar surat kat dia die selalu dengki saya... Ade je alasan nk dekat saya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum...Saye ade suke kt sorng Budak nie..Die selalu sangat bergurau kasar ngn saya..Kadang2 dh nak naik meluat dh tengok perangai die tu...Tak habis habis ejek saye "Cadbury" Geram Geram...Saye nk die selalu dekt ngn saya..Tapie kalau nk kasar pun x yh lh sampai macm tu sekali...Ape pendapat akak..

      Delete
  5. kalau dia selalu ejek kita camne pastu x selalu ckp ngan kite adakah die suke kite

    ReplyDelete
  6. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. well , akak rasa memang dah jelas la dia suka awak . just wait and see . kalau awk pun suka dia , respon je lah :)

      Delete
  7. Akak,ni saya nk tnya.Kalu dia ajak saya keluar pastu saya reject dia,and dia ckp dgn saya acuh x acuh je,tu tanda dia suka saya ke??lelaki ni ialah best friend saya sndiri.Dulu,dia pernah confess kat saya pastu tiba2 dia ckp dia hnya main2 kat kawan lelaki dia dpn saya.Saya kecewa sbb dia tipu saya.Pastu saya x tegur + ckp dgn dia smpai habis cuti akhir thn 2009.Tahun berikutnya (2010),dia minta maaf dgn saya.Saya maafkan dia tapi saya hnya terima dia sebagai kawan biasa.Kami bergurau jgk tapi dah x mcm dulu lgi.Thn berikutnya pula(2011),saya pindah ke negeri lain untuk sambung bljar.saya mula tinggal di asrama.Akhir thn 2011,saya dpt mesej dari dia.dia ckp dia still sukakan saya.saya suruh dia focus pada study dan x fikir pasal hal ni.dia nampak kecewa dgn respon saya tu.setiap tahun,dia akan ajak saya keluar apabila saya balik dari asrama.kadang2 saya terima,kadang2 saya reject.bila saya reject,dia ckp:ok,x pelah.bye.tahun berikutnya,dia akan ajak saya lagi.stiap thn dia buat mcm tuh.tu tanda dia suka saya atau cuma nk brkawan dgn saya?adik dia duk asrama skali dgn saya.adik dia ckp yg dia sering kirim salam dan dia rindu pada saya.saya x tahu sama ada adik dia ckp bohong atau benar.tapi setiap kali dia jumpa saya,dia akn trsenyum.Apa pendapat akak tentang hal ni??

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau dah macam tu , memang dia suka awk lah . and still tunggu awak even dah bertahun2 . susah tau nak cari laki yang setia suka kat sorang perempuan je . but before tu , ada tak dia couple ke apa sepanjang tempoh tu ?

      Delete
    2. Rasanya x de.x pernah pun tengok dia bersama dgn perempuan lain even saya stalker profile FB dia.Thanks akak! :)

      Delete
    3. kalau mcm tu , memang dia betul2 serius suka awak la :)

      Delete
  8. comel kakak punya blog..saya ada soalan klaw lelaki yg pemalu mcm mna kita maw taw yg dia suka kat kita..

    ReplyDelete
  9. akak tolong saya kak...saya ade lah sorang mamat ni..dia pernah suka kat kawan baik saya,tapi dia tolak mentah2...lepas tu dia kecewa n then..sekarang ni dia slalu kacau saya kat fb..dia kate yg saya ni sombong sedangkan dia yang sombong...and bile saya x nk layan dia,..dia cpat2 hantar smile..kononnya nk sambung chat ngan saya lah tu..kak,adakah itu tande2 dia minat kat sya??

    ReplyDelete
  10. macam mana kalau kita tengah borak dengan lelaki lain lepastu dia buat muka marah(cemburu) tapi dia sembunyi muka marah dia lepas tu dia boleh buat-baut tidur tapi muka macam stay marah (cemburu) tolong kak


    ReplyDelete
  11. Saya nk tny ni akak. saya ada suke kt llaki ni. Lst yr kmi suka each other. Ada jugak dia kta "kita cpl nk?" i pikir dia main2 je jdi saya kta "saya takde msa lh nk main2 ni" dia mungkin ingt saya reject dia. Apabila saya tny blik kt dia mngenai hal itu dia kta "takde papa lh.. Lpakn je saya ckp cmtu" kmudian kmi jdi bestfriend. Then beberapa hri ni dia ckp menggunakn 'u' n 'me' dia jugak ckp !sg u" dan send emoticon cm org bgi kiss tu. Dn dia jugak kta ' mstilh saya ni kn bf u" ttpi ada jugak sblum ni dia mngaku saye gf dia ttpi mksud dia 'kwn prempuan' cmne ni kak? Dia suka saya ke tak? Saya confuse lh akak >_< tpi saya duka giler kt dia niii

    ReplyDelete
  12. Dia jugak selalu je usik saya. Ada hri tu ketika dlm bas sekolah saya pkai heels dan bju kurung yg cntik krna ktika tu kmi ada smbutn kt skolh. Dia pura2 mngntuk menguap dan sntuh kaki saya dgn kaki dia tu (kai ksut ler). Kmudian saya jarakkn kaki saya dia buat cmtu g akak..

    ReplyDelete
  13. Ttpi dia jugak slalu ngan prempuan lain.. Mubgkin saya je yg perasan kot

    ReplyDelete
    Replies
    1. akak rasa better awak face to face la dgn dia . bagitau dia perasaan sbnr awk and tanya dia betul2 dia suka awak ke x :)

      Delete
  14. akak , haritu , sy tngh brjln di pesta buku bersama rombongan sekolah .. sedang sy brjln ada srng lelaki mcm cuba kejar sy .. sy brjln lju dy pun berjalan laju seolah-olah dia ingin mngikuti sy brjln .. apakah tanda itu dia sukakan kita ? tpi , lelaki itu budak sekolah sy

    ReplyDelete
  15. Assalamualaikum akak. Saya ada menyukai seorang lelaki. Lelaki tersebut seorang yang pendiam. Kawan lelaki tersebut ada memberitahu kalau lelaki tersebut sudah mempunyai girlfriend. Kawan-2 saya pernah meberitahu saya kalau lelaki tersebut melihat saya dengan lama. Namun, saya masih tidak percaya sampai satu hari tu, ketika saya sedang berbual bersama rakan sekelas, saya ternampak dye melihat saya di sebalik tembok. Kejadian itu makin kerap berlaku tapi saya tidak mengambil kesimpulan sendiri bahawa dye juga menyukai saya. Dan ada satu hari, kawan lelaki tersebut menemui saya dan memberitahu kalau lelaki tersebut menyuruh saya menjauhinya. Saya pun apalagi langsung bersetuju jika itu mampu membuatnya bahagia. lebih kurang seminggu saya menjauhinya, dye langsung berubah. Perubahannya yan ketara tersebut membuatkan saya tertanya-tanya apa yang mampu membuat nya berubah seperti itu. Semakin lama, sikapnya semakin aneh. Di mana saya ada, di situ juga lah dye ada. Lelaki tersebut juga seorang yg kedekut senyuman. Itu menyebabkan saya bertambah nervous ketika bertemu mahupun menatap matanya langsung. Saya betul-2 confused dengan perubahannya tersebut. Dan pada minggu lepas, teman wanita lelaki tersebut menyuruh saya menjauhi lelaki tersebut dan terus memarahi saya kerana telah mengacau relay mereka. Ini membuatkan saya tersentap. Dan keesokannya ketika saya berada di perpuastakaan, lelaki tersebut juga ada di sana. Kawan-2 saya memberitahu saya bahawa lelaki tersebut melihat saya secara diam-2. apalagi, kawan-2 saya pun terus menegurnya dan tanpa disangka lelaki terbut pergi begitu saja dengan mukanya yang sinis. Dan saya hanya ada 2 bulan sahaja lagi untuk melihat wajah lelaki tersebut kerana mulai tahun depan saya terpaksa pindah sekolah atas permintaan keluarga. Saya taak ingin menjadi orang ketiga di dalam perhubungan mereka namu keadaan yang memaksa saya. Saya betul-2 confused dengan "DILEMA" ini. Jadi saya harap akak boleh membantu saya secepat mungkin..

    ReplyDelete
  16. Nak tanya pendapat akak, pasal seorang budak laki ni.agak pemalu.kwn kmi gosipkan kami 2.sejak dari hari tu dia malu2 kalau jumpa saya.tapi kalau kawan dia takda, dia akan sapa saya.dia juga akan text saya kalau cuti panjang ataupun hujung minggu.dan sejak kebelakangan ni, dia selalu text saya tengah2 malam.hanya untuk ucapkan selamat malam.apa maksudnya?saya takut saya terperasan lebih pula nanti.Jadi saya berharap akak boleh berikan pendapat akak tentang hal ini.

    ReplyDelete
  17. Saya selalu jugak tankap crush saya curi2 pandang dekat saya. Pernah sekali, kawan saya jerit dekat saya "OMG WEI DIA PANDANG KAU". Akak rasa dia suka saya tak? ;) x

    ReplyDelete
  18. slm..>ade sorg llki nie, dy poyo,brlgk n ske wt prngai xtau mlu dy dpn sy..ade stu hri sy gduh ngan dy sbb dy kate sy punce kekalahan..pstu dy cm xpuas hti je tpi ble sy smbg ngan kwn sy, dy msti nk sb0k2 n ske kcau..nk dduk msti dkt ngan sy..nk jln pown msti sblh sy or blkg sy..klau nk kate dy ske sy,npe dy slhkn sy wlaupn sbnrnye sy xbrslh??
    -plizz reply immediate-

    ReplyDelete
    Replies
    1. maybe dia saja cari point nak kacau awak kot ?

      Delete
    2. sy ade tnye pndpt kwn2 sy..dyorg kate yg dy ske kt sy..tp mslhnye dy dh de gf kak..so pe motif sbnr dy nk kcau sy??bleh akak jlskn..tq

      Delete
  19. salam akak..ade sorg llki nie dy poyo n brlgk..sy xske kt dy tau..sbb de stu hri 2 dy slhkn sy sbb grup kitorg klh..pdhl sy xslh pown..lps drpd 2 dy sllu ik0t sy..pstu klau nk jln msti kt blkg sy..nk dduk pown msti sblh or dpn sy..nk kate dy ske kt sy, npe dy sllu xpuas hti ngan sy..pstu klau sy tgh ckp ngan kwn2 lain dy msti nk ms0k cmpur n kcau2 kitorg nk smbg..akak rse sbnrnye dy nk pe eh??n bleh bg cdgn x pe yg sy ptut buat..tq

    ReplyDelete
    Replies
    1. cuba awk mengada ngada kat . awak pulak try jalan dekat2 dengan dia macam awak suka dia . tengok reaction dia . kalau dia malu malu tu..... tapi kalau dia macam geli or tak suka, haa , faham2 lah .

      Delete
  20. kalau lelaki cakap good night apa maknanya?

    ReplyDelete
  21. salam kak.saya nak tanye ni.saya ni boleh dikategorikan sebagai perempuan yang buruk.so,tiba-tiba pada satu hari ni ade sorang lelaki tegur saya.dia handsome dan popular kt sekolah.saya rase dia dah couple.so satu hari tu die tibe2 tanye kt saya nape tak dtg sekolah.saya terkejutlah sbb nak dekat setahun kitaorang jd classmate,tp dia tak pernah tegur.walaupun saya shocked tapi saya tak amik port sgt sbb maybe die saje2.second time pon die tegur saye n saye balas je balik walaupun sbnrnye sye terkejut jgk.third time masih die tegur saya.saya pelik sbb kalau die nak berkenaln biase2 dgn saya mst dri awl tahun die dh buat mcm tu.saya harap akk boleh tolong.tq

    ReplyDelete
  22. macam mana kalo lelaki layan kita punya la kasar tapi kat perempuan lain punya la pijak semut pun tak mati....huhu...lepas tu kita mesti kena jaga hati and ikut cakap dia kalo tak mula la buat muka...adoiiii....pening3

    ReplyDelete
  23. asalam.saya nak tanye sikit kat akak saya ade classmate dia laki....kitorang sellu gadoh kalu jumpa pastu satu ari tu saya kena pindah lepas dah pindah kira2 2 tahun lepas tu sya kena pindah balik kat sekolah lame saya....so masa ari pertama tu saya masuk sekolah kekawan lame ckp dia berubah gile lepas saye pindah dia selau je happy tak macam dulu pendiam.lepastu masa ari pertame tu jugak kekawan kat dia senyum sampai telinga bila nampak saye.dia jugak selalu saya tangkap yang dia cuuri pandang saya so ape maksudnye tu ha.....lagi satu dia selalu ejek saya.harap blh tlg

    ReplyDelete
  24. Asalammualaikum kak....nk tnya ni yg akak snaraikan di atas tu ada jugak yg terkena kat kwan lelaki sya ni...yg terkena kat sorang kwan lelaki sya ni adalah no 1, no 2, no 4, no 8, dan no 13...akk adakah nombor-nombor yg trkena kat kwan lelaki sya ni adalah tanda yg menunjukkan yg dia suka kat saya

    ReplyDelete
  25. slm kak. .sy confuse dgn sorg mamat ni. .1# dlm kls dia slalu tengok arah tempat duduk sy & kwn2. .tp,sy x pasti dia tengok kat sape. .kwn sbelah sy ckp dia tengok kat sy,tp sy kurang percaya sbb kwn sy ni rabun. .tp,kwn baik sy yg belakang sy pun perasan mamat ni tgk kat sy. .pernah jgk terfikir nk face to face dgn dia. .tp,sy x berani. .dia slh sorg best student kat skolh & paling pendiam dlm kls. .2# mse sy b'ckp dgn bff sy,amir,,dia akan perhatikan kami smpai kwn sy ckp "knp dgn **** tu.? tgk mcm nk mkn org je". .klu kwn2 pmpuan sy ckp dgn amir,,dia wt donno je. .

    ReplyDelete
  26. no. 1, no. 4 & no. 10 sy alami. .sbb si capital F ni seorg yg pendiam. .dia x pernah ckp pun dgn sy. .dgn perempuan lain dia ckp mcm biasa je. . o_O

    ReplyDelete
    Replies
    1. Same la kit miss twiggies.rasa pelik pon ada kengkadang~

      Delete
  27. kalau lelaki tuw die backup sy lbih drpd gf die sndiri ??? sy tk pasti die ske kt sy ke tk >>> tp sy dh berpunye tp asyik mrah jew bile sy ckp psal bf sy !!!! nice blog

    ReplyDelete
  28. a'salam , akak !!!!!! lelaki ni ske bwat lawak , bile sy dpt thu die exident , sy tk thu knp sy mnangis , sy bgi thu die yg sy sdih , tp die gi gelak plak die , hari2 die col n msj sy , sejak tuw sy rpat ngan die , tp sy tk thu ape perasaan die yg sbenarnye , die slalu ckp yg die ni ske kt sy , tp sy tk percaye sbb die ni ske main2 , tp slepas beberape hari ni sy tngok die asyik nk borak dng sy jew , sy plik la , ape pndangan akak ?????? help me

    ReplyDelete
  29. Salam akak .. Crush saya ada bagi surat .. Yang tertulis .. "Kau suka kataku ke?" pastu x tau nk ckp apa . Malunyer .. esok da kene buat desicion .. WAA!!

    ReplyDelete
  30. asalam,akak saya ade kawan laki dia nie blh diketegorikan sebagai drop-head hansem but saye pulak blh dikatakan saye nie budak pompuan yang kira ganas jugak lah....kawan saye nie ckp dia suke saya sebab ade tanda macam akak tulis ah....tapi saye pelik setiap kali kalau saya tak ade kat sekolah kekawan selalu ckp dia moody.....saya suka dia tapi saya malas nak perasaan so satu ari tu kawan saye tanya kau suka sape lepastu dia tercakap huruf awal nama saya macam nie"fir ...eh buakn org lain lah......"so saya tak nak perasan akak blh tak tlg beri pendapat....tapi sye rasa dia suka org lain sebab saye nie bukan cantik pon :)

    ReplyDelete
  31. salam sis, sy ade luahkn perasaan sy kt sorg bdk ni.. sbb sy xske nk smpan2.. huhu.. die xmngaku pun but die lyan sy baek sgt. sy tkot nnt sy perasan sorg2.. sjak sy luah perasaan kt die, die jdi caring kt sy, klau sy xnk cter mslh sy kt die, die akn buat smpai sy cter jgk kt die mslah sy.. sy cme nk tau die ske sy ke x, tp sy malu nk tnye die.. hehe..

    ReplyDelete
  32. akak saya ade kawan dia nie blh kat dulu rapat jugak ah ngan sya....saya suka dia tapi satu ari tu kawan saya sorang lagi blh terlepas ckp....dia kata "**** dia suka kau"saya cuba sedaya upaya nafikan tapi akak tau tak dia buat ape dia just sengih pastu terus blh...esoknya dia tanya saya "kau suka aku ke",saya jawab tak ah...lepas tu muka dia maca bengag gile terus duduk tempat dia.Lepastu saya pusing blkang dia terus senyum balik...Akak saya tak paham lah ngan dia tu....dia mmg bayak awek s sebagai kawan dia saya memanng dah maklum....pernah dsekali dulu tapi dah lama ah dia cakap dia suka say atapi diamacam memain je jadi say just ketawa....Saya nia tak cantik dia pulakhensem...tu yang saya pelik...so akak nope blah tlg.

    ReplyDelete
  33. akak,, saye nak minta pendapat akak.. ad sorg budak ni,, satu tingkatan satu skolah tp bukan satu kelas.. kitorg tak pernah jadi kwn,, tibe2 satu hari saye dpt text dari die.. die dpt number saye dari kwn saye.. tp saye tak berkawan pon dgn die sbb saye SUKA die.. then,, kawan baik saye ad perasan yg die slalu pandang saya.. tp saye buat tak tau je sbb saye anggap takde pape.. masa ad pertandingan pantun,, kwn2 die slalu panggil saye,, and bgtau die panggil,, bile saye pandang,, kwn2 die senyum and ketawa.. kwn2 die panggil die dgn nme saye,, tp die tak marah langsung.. baru2 ni kitorg pergi lawatan.. die slalu ikut blakang saya,, and slalu interframe mase saye nak ambil gambar tp tak pandang pon camera.. masa dlm bas,, kwn saye ckp die asyik pandang saye,, tp bile saye pandang die,, die tutup muka.. kwn saye ckp die suka saye,, ap pandangan akak ?

    ReplyDelete
  34. saye nak tanye pendapat akak,, ad sorg mamat ni,, satu skolah,, satu form,, tp bukan satu kelas.. kitorg mmg tak pernah berkawan.. saye mmg suka die tp dalam diam.. and saye tak berani nak berkawan dgn die lepas dah kantoi,, sbb die ad ramai peminat.. tapi kak,, ad benda2 yg buat saye keliru..

    1) masa pertandingan pantun,, saye dgn die masuk bertanding.. kawan2 die asyik panggil saye and ckp ''wey,, ***** panggil kau''.. bile saye pandang,, kwn2 die ketawa and senyum.. mase saye baca pantun ad sorg kawan die jerit ''***** !'' kuat2.. lepas saye baca,, turn die pulak,, terus semua org tepuk tangan then bersorak.. tu saye tak kesah mungkin kwn die saje nak perli saye..

    2) baru2 ni ad lawatan,, 5 hari.. masa dlm bas,, die duduk belakang.. saye duduk agak depan sbb dtg lambt.. then,, die switch tempat yg dekat dgn saye.. mase ni saye da pelik sikit.. (sikit je)

    3) masa lawatan tu jugak,, die asyik ikut je belakang saye and die slalu interframe mase saye nak amik gambar.. tp tak pandang camera.. (setiap gambar saye ad die).. then,, baju kitorg setiap hari same colour,, sampai kwn saye pon pelik.. kwn saye ckp " kau spy die ke die spy kau''.. (maybe kebetulan)

    4) dlm bas,, kwn saye perasan yg die asyik pandang saye,, tp bile saye pandang die,, die tutup muka or pandang tempat lain.. (haish)

    5) saye pernah bergaduh dgn die,, tp saye tak tau sebab ap.. tibe2 je bergaduh padahal kitorg tak berkawan pon.. dlm hari yg kitorg begaduh tu,, kwn saye ckp die ad benda nak bgtau,, tp die takut.. saye tunggu tp die takde ckp ap2 pon.. sampai satu hari,, saye minta maaf,, tp saye tak tau ap salah saye.. lepas minta maaf saye nampak die senyum manis sgt2,, sampai nampak lesung pipit die.. tp die tak ckp satu patah pon..

    6) die ni jenis yg kecoh,, byk ckp.. bile saye tegur die f2f mase lawatan haritu (first time),, die mcm gagap then mcm terperanjat,, gugup.. and tak ckp satu ap pon,, mcm org pendiam.. saye nak try jugak borak dgn die f2f.. tp die mcm tak berani.. (sedih)

    ap pendapat akak ? sorry kak panjang sgt..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hi wawa . akak rasa maybe laki tu dah start suka awak kot. sebab tu dia jadi malu malu macam tu .

      Delete
  35. kakak , saya ada suke sorang budx laki kelaz lain , tapi kami slalu bergaduh sbb dia suke sgt usik dn kacau saya . kdang2 kami tgk movies same2 ditemani kwn2 kami yg lain. selalunya kami tgk citer seram n saya ni spesis penakut. Dia slalu protect saya n pujuk saya kalu saya ketakutan, kdang2 tu saya confuse jgk dia suke kacau n usik saya tpi bile saya ketakutan atau sedih mesti dia pujuk. pdhal bukan dia yg buat saya sedih. dia slalu protect saya dari budak2 lelaki kt sclah kami sbb wajah saya boleh dikatekan putih kemerahan n kebudk bdkan, tak kira junior atau senior suke sgt kacau saya , penah sorang junior mintk no telfon saya sdgkn saa dh kate yg saya nih senior dia. budk laki yg saya suke nih boleh dikatekan kacak dn agk popular kt sclah . kami slalu kene gosip sbb bile abis waktu persekolahan pagi dn kami stay ptg . akan ada junior nmpak dn kate kami sweet kapel sbb dikoperasi sclah ada pondok dh saya akan dduk di pondok smbil tunggu dia belikn air . time kami lepak same2 mesti ada junior jeling2 mata pada kami . kakak tolong saya , saya confuse dgn hati saya sndiri dan btol ke dia suke saya . ?

    ReplyDelete
  36. akak, saye slalu chat ngan sorng laki nh kat fb, die pon slalu jugak tego2 kat fb.. ktorng chat smpai kol 2-3 pgi . tpi, tuh pon klu cuti jeh.. sbb ktorng dok asrama .. blek pon sbulan skali . bdak llaki nh slalu pndng2 sye dri jauh, pas2 klu die pndng tuh pnye lha lme smpai sye tak tahuu nk buat ape bile die pndng tuh . klu kat skolah, klu sye ad kat stu tmpat tuh.. msti die ttibe lalu dkat ngan sye. byk2 kali plak tuh . padahal ad jeh jln laen .. pas2, klu sye borak2 ngan llaki laen,, msti die pndng .. klu sye ad kat mne2,, pas2 mse tuh die ad.. msti die mcm curi2 pndng sye .. tpi, mslhnye skarang nh.. ktorng tak prnah bertego kat skolah . die form laen .. tua 2 tahun dri sye .. sye takot nk tego die dan mgkin die pon same . saye suke kan die dah lame dah .. tpi, x de sorng pon yg tahu trmasok kwn2 sye . tpi skarang nh, ktorng dh 2 bulan takk chat . sye on9 dan die on9 ,, tpi, msing2 tak tego . jadi skarang nh, mgikut crite sye tuh .. die sbnrnye sukann sye ke ? mcmne nk slsaikann bende nh ?? (:

    ReplyDelete
    Replies
    1. erm , akak pun tak tau lah . tapi selalunya budak laki ni dia saja je layan junior dekat fb semua tu . awak jangan cepat sangat jatuh hati dekat dia . diorang nak main main je . kalau dia serius suka kat awak dia akan tegur awak dekat sekolah .

      Delete
  37. akak,saya ade bende nak tanye....macam nie saye ade kawan dia nie jenis hesem lah,tapi satu ari tu saye nampak dia tengok sya...tu saye tak kesah tapi bil time tu kitorang kemaskan dewan dah siap kemas cikgu suruh saya kemas kelas pulak dia ckp macam nie "padan muka"saye tahan telinga bila sampai kelas saye nampak dia asyik ke hulu ke hilir depan kelas bawak komik yang dia bace dari tadi pastu saye ckp"blh x kau blh dari sini,nympah tul aku tengok kau",pastu dia ade lah ckp ape tah saye pun tak paham,Latly dah kemaskan,saye tak perasan ade barang depan pintu kelas ,say terjatuh .Sambil saye gosok kepala saya yang terhantuk pintu tu dia datang dia tanye macam nie,"kau ok ke kalau tak ok aku panggil cikgu",saye suruh dia tak yah nyibuk,pastu dah seminggu tu mase tu saye masuk kelas saye duduk tempat saye,dia terus pergi depan ,buat keje bodoh macam buat2 jatuh ah,macamlah dia buat,and last sekali masa tu saye tengah balik sekolah tetiba ade inbox kat mesej saye,saye bukan saye tengok sia mesej,tapi pelik bunyi macam tu"kau free x aku nak ajak kau makan blh x,"yg peliknye dia x pernah ajak saye keluar....amacam tu kak tak pahamlah sme ade dia suke saya ke tak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. try je la keluar dengan dia . nanti tanya dia kenapa dia ajak keluar :)

      Delete
    2. dah,dia cakap dia saje jer,lepastu esok dia kat cam nie kat kawan dia saya dengar sebab duduk belakang dia"alah,dia tak perasaan bro,yg pasti nanti aku nak kenakan dia sebab dia tak perasan aku suka dia,lepas kelur rehat tu saya masuk balik,say dengar dia ckap kuat2"ade berapa org ikut aku semalam pergi keluar,pompuan"kwan saya jawab ade 3 org"ha,korang tanya aku sape awek ak kan antara 3 org tu la awek aku,lagi satu org tukan dia tu suka terajang2 org semua bduk popuan pandang saya,saye jeling je kat dia,dah nak balik tu dia ckp"woi,budak suka terajang org,tak nak terajang aku ke,kau paham maksud aku tadi"saya jwab je lah "tak paham langsung" dia selamba je jalan sebelah saya sembil ckap"aku suka kau lah bodoh",geramnya saye!!!

      Delete
    3. hahaha . maknanya betul la dia suka awak . dia sendiri dah cakap . ehem , geram ke suka ? :P

      Delete
    4. Dia tu tak betullah kak,hehhe,tapi sebenarnya saya suka gak dia tu,tapi kan kak yg masalahnaye sekarang kwn say nak nyibuk same kacau daun je keje.
      p/s:akak nak tanya macam mane aku buat blog cantik,share lah sikit nak tau gak.

      Delete
  38. akak , saya nak tanya . ada sorang laki ni , saya tak tahu la saya perasan atau betul2 . dia selalu macam pandang saya . kalau dulu bila saya pandang balik dia buat2 pandang tmpat lain . tapi skarang bila saya pandang balik dia takde pun alihkan pandangan , lagi dia tenung ada la . sampai saya pulak yg malu . lagi satu bila nak naik bas , pernah sekali dia betul2 dah ada dkat pintu bas . saya pulak kat belakang , jauh dgn pintu tu . yg saya pelik lepas saya naik je bas tu saya toleh belakang nampak dia . kat belakang saya . tapi yang peliknya nak kata dia tegur saya , sekali pun tak pernah even kitorang satu kelas .

    ReplyDelete
  39. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  40. akak , kata kata akak kat atas tu ada separuh ar sama dengan saya huhuhux. tapi saya nak tanya ,betol ke lelaki tu suka kat kita ? or kita je yang perasan lebih ? macam yang akak cakap tulah no 13. hari2 bertembung kak , kalau dia nampak saya , automatik dia akan lari atau pusing lalu jalan lain , and dia selalu tgk saya . kadang2 rimas pun ade , nak jadi diri sendiri rasa mcm xleh da . rasa macam diperhatikan dari jauh, kawan2 selalu mengadu . diorang cakap budak laki tu tengok saya . huhuhuk . betol ke ape yang akak cakap tu ? konfius . tapi bila kita tanya dia kenapa dia selalu tengok saya, dia marah2 n dia cakap saya ni perasan lebih. tetiba je, padahal kita tanye je. huhuk sebab saya dan dia kenal dari darjah 6 lagi sampailah sekarang. dia selalu masuk dalam mimpi saya lebih dari 3 kali , kat mana saya ada dengan kawan2 , di situ dia ada. akak tolong please huhuhu. tapi dia dah ada makwe tapi dia selalu tengok saya kat sekolah . harap akak leh tolong hehe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. maybe betul dia suka awak . tapi kalau dia dah ada girlfriend tu tak tahu lah pulak kan . hehehe . nasihat akak kalau dia dah berpunya awak jangan mengharap sangat . takut nanti tak dapat ? haa , kan dah frust . good luck ;-)

      Delete
  41. Akak..macam mana kalau saya nak borak borak dengan kawan sebelah dia..pastu dia pun macam halang..macam dia buat bising sampai saya ngan kawan dia tak dapat borak..dan dia ada halang muka kawan dia tu buat saya tak dpt borak dengan kawan...tapi dia selalu kacau kawan saya..dia suka kat saya ke atau kawan saya? Sebenarnya saya x nk syok sendiri ni ...

    ReplyDelete
  42. Assamualaikum akak! Saya nak tanya akak .. memang nak tanya akak dari tahun lepas. Macam ni, saya ada suka lelaki ni. Saya gelarkan dia sebagai Ego tinggi kalah everest. Bolehlahh sombong orangnya tapi dalam hati baik. ..dia tahu saya suka dia . Dia bila nampak saya.. dia mengelak dari saya. Nampak je terus cabut. Jadi, saya rasa saya ada buat salah dkt dia . Tapi bila saya ingat balik saya tak buat salah pun.Saya cuma malu nak confess facetoface.Cuma mampu bagi surat :l. Ada juga saya perasan dari jauh.. dia macam pandang kearah saya. Tapi bagi saya tak .. mengarut je. Bestie saya pulak ada cakap cmtu agak. Dia pandang saya, Tapi saya rasa tak . Saya tak tahu nak percaya ke tak. Akak.. Akak rasa fakta ni betul ke tak? "Kalau seseorang tu suka kita bila dia pergi dalam kiraan 10 or 5 die akan pandang belakang" *garukepala* Setiaphari, saya bertembung dengan dia walaupun saya sesi petang. Tahun lepas, dia show dia main football. MAlam tu jugak saya tengok twitter dia, Dia twit dia tak reti main bola sangat. Aik? Itu pelik. Kawan lelaki saya ada cakap dia dah taken. Tapi saya taknampak pun dia dah macam taken. Dia macam FREEDOM Available.. Ada lagi.. Saya dengan kawan saya round'n round area sekolah. Saya nampak crush saya dengan crush kawan saya. Curi-curi pandang je la. . Tapi bila nak pergi ke kanan , Dia pandang je arah kanan . Dia tengok je..Kawan saya nampak. Bila kawan saya nampak dia pandang kearah saya&kawan saya. Terus dia pandang ke tempat lain. Paling menyedihkan, kawan-kawan dia mengejek-ejek. Lagi satu yang saya tak faham. Dia suka saya ke tidak? :/

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumussalam.. erm.. akak tak berani cakap la dia suka awak ke tak . sebab it's normal bila kita tau yang someone tu suka kita , kita jadi asyik nak tengok orang tu . maybe tu yang laki tu rasa . tapi tak tau lah pulak kalau dia pun memang suka kat awak tapi malu nak confess kan .. huhu . and pasal fact yang orang yg suka kita akan pandang belakang bila kita lalu tu , maybe betul. pasal biasalah manusia terdorong nak tengok benda yang dia suka kan . kalau akak rasanya tak de nak kira sampai 5 ke 10 . kalau crush lalu tepi terpusing terus kepala . hehehehe

      Delete
    2. Assalamualaikum..nk tnye..perkare ni trjadi mse sye msih di matrikulasi..sye sbnrnye tak suke dia sbb sye rse dia selalu pndng sye dlm kuliah..bile sye pndng balik,,dia akn alihkan pandangan dia..sye jd rimas..sye prnh mrh dia tp dia gelak je tgk sye mrh..tak lme lps tu,,enth
      mcm mne sye boleh suke kt dia..sbnrnye dia tu budak surau di matrik kami..dia selalu hbiskn mse dia kt surau..sye trtarik dkt dia sbb agamanye..trus terang ckp sye meminati llki yg soleh..secare xlngsung dia mngubah diri sye ke arh lbih baik..sye tak memilih jln kapel dn dia juga begitu..oleh itu,sblum tmt matrikulasi,,sye ade mnghadiahkn kpd dia senaskah al-quran krne dia selalu mmbce al-quran..smnjk lpas tu kami sering brhubung melalui msj dn makin lme makin rpt..sye ambil kputusan untuk luahkn dkt dia..dia tdk menunjukkn sbrng reaksi..tidak kate iya mahupun kate tdk..kami brhubung mcm biase walaupun sudah jauh..kami brlainan universiti..bru2 ni sye dpt thu ade seorng prmpuan yg juga stu kuliah dgn kami meminatinye..prmpuan tu ckp diorng prnh brmsj,,wktu tu sye msih mmbenci diri dia,,sblum sye suke dia la..dia brmati- matian menafikan prkare itu dn ckp prkare itu hnye rekaan shje..dia jelaskn mmg btul dia ade brmsj dgn prmpuan itu tetapi bnde yg prlu shje dn slps itu dia dh xbls msj prmpuan tu dh kerana dia thu prmpuan tu suke kt dye dn jika dia brterusan bls msj prmpuan tu,nnti prmpuan tu anggp dia mmbri harapn..dia ckp dkt sye dia xnk di tuduh mmprmainkn perasaan orng..sye jd kecewa..trus terang sye xthu nk percaya dia atau tidak..sye jd konfius..dia ckp dia xnk bls msj prmpuan tu sbb xnk di tuduh
      mmberi harapn,hbis tu knape dia msj dn bls msj sye sdgkn dia juga thu sye suke dia sme sperti prmpuan itu.xkn tu juga mmberi hrpn kt sye..sye sedih dn konfius..sye xfhm ape prsaandia kt sye..kwn ke?..sye xhrpkn dia akn ckp dia suke sye,,kalau btul dia xde prsaan knape xjjur je..knape msj dn bls msj sye..adekh sye ni hnya tmpt dia lpskn rse bosan..??

      Delete
    3. waalaikumussalam.. saya rasa laki tu memang suka kan akak . tapi macam yang akak cakap , dia orang yang kuat agama . jd mungkin dia memang ada perasaan suka tu tp dia simpan dulu . sebab as we know couple tu kan tak baik . mungkin sebab tu dia tak kan declare akk as apa2 dulu . sebab mungkin dia nak belajar tu . nanti maybe bila dia dah habis belajar and dah kerja , baru dia akan terus terang dekat akak . sebab tu la dia still mesej akak even dia dah tau akak suka dia . while dengan kawan akak tu dia langsung tak layan sebab tak nak bagi harapan . means ? dia bagi harapan kat akak tp secara senyap . akak jangan risau . kalau betul dia suka kat akak and memang jodoh korang , suatu hari nanti even kalau korang lost contact dia tetap akan cari akak balik :)

      Delete
  43. Hi kak..mcm mner klau die pandang kita..lepastu bila kita pandang dia balik, dia senyum lebar lebar pstuh bila kita senyum kat dia balik, dia mesti tersengih sengih sambil tengok lantai..sy confuse la kak..kawan die kata, die suka kawan sy..tp klau die bertembung ngn sy, mesti die buat eye contact..sbnrny sy x suka die..sy nk die suke kwn sy..hmm cmne eh kak?

    ReplyDelete
  44. macam mana plak kalau saya yang sukakan dya...tapi dya xtau pon sya suka kat dyaa...
    sya btul2 sukakan dya,tapi bila sya dapat twu dy dngn kawan sya..sya sedeh....macam mana...????tolong bantu sya..

    ReplyDelete
  45. Salam akk . Saya ade suka kat someone ni . Senior saya. Memang minat dia gegila laa . Satu hari tu dah terkantoi yg saye ske dia . Lepas dia tau saye suka dia,die slalu stalk saya . Bukan nak prasan . Tapi kat mana saya ada,kat situ jugak la dia ade . kawan2 pun slalu bgitau yg si crush ni slalu cuba tarik perhatian saya bila kami berselisih . Bila saya terserempak ngn crush n kwn2 dia,kwn2 dia slalu usik saya. satu hari tu,die dtg kelas saya dgn kwn dia . Bila nmpk saya ja,kwn die trus usik dia sambil pandang saya . Saya prasan die renung saya time tu . Bila saya toleh kat dia,die trus pandang tempat lain . Bila dia toleh kat saya balik,mata dia tepat terarah kat mata saya..Kemudian dia tunduk.. Apa maksud nya kak ? Adakah dia suka saya atau saya yang syok sendiri ?

    ReplyDelete
  46. salam , saya nak tanya hmm . ada seorang budak ni kat tempat kerja saya waktu tu baru seminggu saya kenal dia , dia dah pandai bergurau dengan saya . lepas tu , saya ada perasaan yang dia suka curu curi pandang saya sampai saya sendiri perasaan bila saya perasaan cepat cepat dia pandang arah lain , situasi 3 pula , saya bergurau dengan dia , saya ckp aman dunia saya sebab tak ada org kacau sebab time tu dia ambil cuti 3 hari . terus dia merajuk tak ckp dengan saya sampai 2 hari last last saya minta maaf kan dia , baru dia maafkan saya . dia ada ajak keluar tapi saya menidakkan je . last sekali kemana saya pergi mesti ada dia kat sebelah saya takpun kalau dia minta tolong mesti kat saya . betul ke dia suka dekat saya ??

    ReplyDelete
  47. Hai nak tanya ni , nak share cerita , camna pulak kalau die asyik pandang kita je . pastu die slalu ikut kite pegi mana mana . tapi bila die tenung , kite curi2 pandang kite , die mcm tenung je lama2 ? tu camna pulak tuh ? confuse confuse :3

    ReplyDelete
  48. Assalamualaikum..saya nak tanya sikit,,saya da minat kat seorg pelajar lelaki dalam kuliah saya sejak semester 1 lagi..sekarang kami dah masuk final sem..saya start suka dia bila dia 1st time tegur saya tanya kelas tutorial saya..saya juga pernah "terpaksa" duduk sebelah dia dgn hanya dipisahkan ngan beg dia je..sejak kes 2,dia selalu cari ruang kat tempat lain..sejak itu juga sya selalu usha dia..semakin lama sya usha dia,sya semakin x tentu arah..lau x tgk dia,sya teringt-ingt..
    Bila msuk sem 2,kwn sya kasi no plajr llaki 2 kat sya..sya x prnh minx pun..tp,alang-alang je,,baik sya trima..sya pun msj dia..tpi sya x bgtau sapa sya..smpai 1 hri dia sgka seorg kwn sya 2 org yg mcj dia..sya rsa bersalah dan terus terang sapa sya..dia ok je..kami x pernah cakap lpas dia tegur sya dlu..dlm fon pun x pernah cakap..dia ni plak AJK masjid..dia suka roomate kwn sya..malangnya, dia direject sbb bdk pmpuan 2 da pakwe dah..sya pun jadi semakin pelik bila masuk sem lepas.. sya kasi gula2 secara sembunyi2..tpi kantoi..malu..2 pun sya explain dlm mcj yg sya kasi gula2 2 spya dia x ragu2..sampai skrg sya x tau dia mkn ke x..lepas 2,sya mnx tlg kwn llki klas sya utk ksi kek kat dia..dia amik je tanpa banyak soal..saya tau dia dpt detect sapa yg kasi..kwn llki yg tlg sya 2 prnh tnya pa hbungn kami..sya cuma jawab kawan je..beberpa ari pas2, 1 ari, dia sedar sya usha dia..sejak aritu,kami slalu terbertentng mata..kami juga sllu kebetulan pakai baju warna yg sma..boleh kata 3 kali sama dalam seminggu..mas nk dkt exam final sem lepas,sya mcj nk wish je..,dia kta dlm mcj jgn mcj dia lg..sya pun x mcj dia dh dan sya anggap dia reject sya..sya pun deactive fb utk smentra sbb sya da friend ngan dia at fb..malas nak remove dia..tkut dia perasan yg sya deactive fb sbb dia..seminggu dua lepas tu,sya buka jap fb sya 2..sya ari nama dia,,tapi fb dia pun deactive utk smentara..sya x tau la kebetulan atau dia sengaja nk lari dri sya..sya bersangka baik je..dia nk fokus study kot..
    msuk sem final (skrg),sya tekat xnk usha dia..Alhamdulillah..sya mampu buat..dia pun x tgk sya dh..2 3 ari pas tu,dia start tgk sya..tapi sya buat2 x nmpk..kwn yg slalu dduk tepi sya yg perasan.. plajar llki 2 bkan tgk biasa2..tajam ja pandgan dia..pernah sekali 2,kwn sya 2,kna jeling ngan si dia..sya?? ketawa je dan buat x tau..bkan sekali dua dia usha sya..pernah dia kantoi tgh tgk sya.. tpi,sya buat macam xda pape dan pandang tempat lain..dia pun pandang tempat lain..sya x nk perasan lg..tapi sya selalu fikir knp dia tgk sya kalau dia x suka saya??sya nak yau sgt knp..nk tnya,segan plak..t dia kta sya prasn plak..apa pndgan akak tntang dia??

    ReplyDelete
  49. akak,sye ade minat someone dlm kls sye,dye slalu cri gduh ngan sye,ble kwn sye tnye dye suke x kt sye??dye jwb xlgsung n dye bnci gler-3 kt sye..n sye mmg slalu gdoh ngan sye,,tpi kitaorg pon selalu maen renung-2 mte...tpi skarang sy dh xsuke dye,sbb sye cube anggap yg dye bnci sye...ape pndangan akak??mohon jwb k..thankss kak :)

    ReplyDelete
  50. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumussalam.. err , akak kurang faham la cerita awk . boleh x cerita bagi nama si A ke si B ke.. dah confuse yang mana satu . hehe

      Delete
    2. macam nie,ade kawan saye "A' dia suka kat kwn baik saya butade kwn lain ckp dia suka saya tapi bff saya tu x suka dia ,ltz"kawan baik dia merangkap kawan baik saya"B" pon suka saye,tapi ade kwan saya suka dia,ade seorang lagi classmath saya tu,pelik dia ckp suka saya,tapi couple org lain,saya confius nak pilih yg mane,lagi satu yg"a" tu baru jer tau saya suka dia,tapi saya x nak ngaku walaupon saya suka yg "a" tu (sori cerita berbelit,buat akak tak paham plak) "="

      Delete
  51. just nak kongsi cerita :) saya pon ada suka dekat classmate saya saya suka dia dari pertama kali saya jumpa dia waktu orentasi first sem kt kolej..then waktu tu saya x tahu pon yg dia classmate saya.. bila time orentasi saya akan cari tempat yg boleh nmpak dia..saya selalu usha dia then bila kitorang dah start first class baru saya tahu yang dia classmate saya..setiap hari saya usha dia gila2 selalu nak amik tempat belakang sebb nak usha dia.hehe then sampai la sem 4 saya selalu bermain dgn imaginasi saya sendri..hahah ade sehari hari tu member class saya cuba nak bagi tahu saya sesuatu pasal si lelaki yang saya suka tu. tapi si lelaki tu halang2 then sejak tu kitorg rapat jugak la..selalu main game sesama dlm class then dia selalu tolong saya buat esaimen..x lama lepas tu budak2 class selalu bahan saya dengan crush saya tu..dia x penah nak nafikan ape2 dia senyum and diam..hahaah seronok jugak kne bahan dengan dia..tpi tu la malu sebab ade sehari tu keluar lepak dengan kenkwn laki then dia xde..lepas tu saya terslah ckap so bnde tu sampai la ke dia..then dia terus chat saya kt fcebook then mintak no saya..dia bagi tahu saya yang dia tahu saya dah lama suka dia.. huhu saya malu sgt then saya nafikan..saya cakap saya x penah suka dia..then lepas kjadiaan tu ktorg da x rapat dah..dia dah xde kacau2 saya.. admin rase dia suka saya ke tak?? heheh tu je yg saya nak tahu..dari cerita saya nie admin ade jawapan x?

    ReplyDelete
    Replies
    1. omg so sweet . haha . sy rasa crush awk tu pon dah suka kat awk . serious talk . that's why lah dia tak kesah orang ejek2 ke apa . selalunya laki ni kalau dia tau ada perempuan suka dia , but dia tak suka perempuan tu , dia akan avoid dari rapat dgn perempuan tu . tp crush awk x pun . I suggest you pergi confess dekat crush you yang you memang suka dia . rugi kot kalau last2 korang diam macam tu je . susah kot nak dapat crush suka kat kita balik . baik cepat sebelum terlambat :)

      Delete
    2. salam akk...pe mksdnye lau seorg laki n prmpuan nie kwn rpat n laki 2 x kish dye kne gosipkan dgn prmpuan yg dye rpt 2 ..krenye prmpuan 2 nafikan sgt2...tp dye ley ckp bia je la...n lau ley laki 2 mcm nk biakan pulak semua org tau yg dye ngn permpuan 2 rapat...why?

      Delete
  52. assalamualaikum akak saye just nk tanye
    first2 kwn saye sume dah ejek yg laki tuu suke kt saye..(mmg die rapat nya saye pon kwn gi mane2) pastu saye chat2 die dah ade mak we kebetulan saye pon dah ade pak we... bile ckp jee saye ade pak we die teros cam lambar bls sms...xx tegor macam selalu

    ReplyDelete
  53. assalammualaikum akak...b4 pape...sy nk ckp cute blog..he3..erm,nk share sumting n nk minx sket pndpt n advice...cmnie....sy ad rpat ngn sumone nie...but ktorg juz sbgai adek n akk je...coz beze umo ktowg juz 1 thun...ktowg 1 klaz...so,ble tyme klaz n kuliah mmg krap la jmp...ktorg jnis mmg krap kol n krap msg...ley ktekn tiap2 ari 2 msthil la utk x cntc...tp yg pliknye ckang nie ktorg rggang sgt2...n sy pn x taw np...yg sy past lam sminggu 2 sblm ktowg rnggang 2 dye lyn sy bek sgt2...mesra sgt2 hggakn sy rse mcm dye lyn sy lbey dr seorg akk je ( 2 yg sy ase la tp lau prasan 2 myb jgk coz prmpuan kn ati mmg snang terusik ) tp mmg len la lynan dye 2..len dr slalu ..n pas 2 dye krg cntc sy..ble sy tye np...dye jwb bz cket...sy x phm la...pas 2 ad skali...membe yg 1 blik ngn dye kol sy n dye taw membe dye 2 kol sy ...membe dye 2 mmg nk rpt ngn sy tp sy kwn bese je la...pas abis sembang 2...sy g taw la dye pas 2 dye mcm emotional sgt..dye mcm mrh kt sy...sy x phm la np dye jd cm2...so,ckang nie ktowg rnggang...tp ble sy on9 fb lme..mst dye tye chat ngn cpe..ble sy kua mst dye tye kua ngn cpe..mcm2 la..plek pn ade kdg2 soalan dye 2..n ari 2 ad la membe sy nie dye mint sy tp sy x mint laki 2...n sy cte kt dye..pas 2 dye ckp lau sush sgt ckp je da ad pkwe n dye sggp nk mymar jp pkwe sy...ntah la..sy pn da konfius dgn pragai dye...skjp mcm syg sgt2..kjp mcm x ske pn ad...ble dye da wat sy cmnie..mcm x cntc sgt..sy ad jgk tye dye,mmg da x nk rpt k..dye jwp x...sy x phm la knp dye mst nk rpt ngn sy jgk sdgkn ktorg dah renggang cmnie....tolong kak bg sket advice n pndpt.... :-)

    ReplyDelete
  54. Assalamu'alaikum .. Hm , sy ada suka kt sorg laki neh . mamat neh kuat agamanya .. ada bnda ygg buatkn sy pelik dgn dy . dy ada ckp yg dy nak bgtaw something kt sy , tp dy kata belum tiba masanya . bila sy tanya , dy create mcm mcm alasan . bila sy tak rply , dy text byk kali . mak , kakak n kwn kwn semua kata suka kt sy . sy ada dngar crita yg stiap kali sy lalu dpan dy , kwn kwn dy akan cuit dy n kata sy lalu . pastu kwn kwn dy slalu usik dy psal sy . is it dy suka sy or ty semua bnda biasa ja ?

    ReplyDelete
  55. Assalamualaikum admin~~ saya just nak tanya.. hehe.. saya ada suka kat lelaki nie n ada satu hari tu dia tanya saya 'awak suka saya tak?' At first saya jawablah dengan selamba cause I thought that he just joking around tapi sudah tu saya pun tanya balik kat dia awak suka saya tak then dia kata dia tak dapat
    jawab sal ia menyangkut dengan perasaan dia.. then sudah saya tanya lagi sekali dia pun gitau saya dia suka saya dan perasaan tu sekajap ada dan sekajap ada jujur admin saya pun menyimpan perasaan yg sama dengan dirinya.. setelah kami make confession tu dia pun tukar display picture WA dia kepada gambar yg pernah saya editkan utk dia masa perkenalan kami mula2 dulu saya ada suruh dia simpan gambar tu as DP tia n dia tak setuju then sekarang saya tak suruh dia buat... saya akan tersenyum sendiri admin klau tengok gambar DP dia tuu.. apa ertinya tu admin dia suka saya tak?

    ReplyDelete
  56. tanda-tanda itu betullah mcm saya dengan lelaki itu tpi kenapa susah nk fhm perasaan lelaki ni sekejap suka saya,,sekejap x suka saya..?kenapa lelaki ni jenis x suka mengaku yg dia suka kat kita klau mlu nk mengaku suka kat kita..? kenapa x nk beterus terang je klau mlu juge nk berterus terang dlm twitter,fb,wechat ke dan lain2 lgi boleh terus terang dlm laman sosial mcm rasa benci pulak dengan lelaki dan cinta2 ni..??

    ReplyDelete
  57. Salam kakak . Camne eh kalau macam saya borak borak ngan kawan laki saya then ex saya macam pandang pamdang then jeling kot, dia menyampah ke apa? Padahal saya takda niat sebalikya pun . Kalau dalam kelas sometimes dia tenung saya sometimes dia tenung saya sambil senyum senyum . Mmg kita org break terpaksa and saya still suka dia tpi tak faham dgn cara dia tu. Apa maksud dia eh ?

    ReplyDelete
  58. Salam kakak . Can I ask some questions ? Saya ada sorang ex and kita org break trpaksa and for sure saya still minat dia . Ada lah satu time ni saya borak dengan kawan laki saya . Dia tak jauh pun dari kitaorg time tu. Then kawan saya cakap yang dia selalu je tenung saya dalam kelas and sometimes dia temung sambil senyum senyum . Kwn saya ckap yg time saya borak dgn kwn laki saya tu dia macam pandang je entah jeling or something kot . Kakak rasa dia still suka saya or dia saja ?Mostly my friends cakap dia jealous urm entahla.

    ReplyDelete
  59. erm saya ada seorng bdk ni umur dia bawh saye tapi saya tk tau knpe saya mcm suka dia. kawan2 saya selalu kata dia suka saya tapi sya confuse , dia selalu pandang saya bila saya berjalan ke berbual ke ketwa ke. ermm say tak taulah perasaaan saya ni. saya tk nk dia ska saya sbab saya tk layk tuk dia. tapi saya frust klo tau dia tk ska saya . :( saya peliklah...

    ReplyDelete
  60. assalamualaikum kak.. saya ada sukakan sorang laki ni dari tahun lepas lgi.. dia classmate saya tahun lepas, tapi tahun ni kitorang dah x skelas.. dlu dia suka sngat ejek saya.. xtaulah kenpa.. sampai ada stu masa tu dia mrajuk dngn saye.. saya prasan akhir2 ni prangai dia pelik.. dia rapat giler2 dengan spupu saya.. pdhal dlu langsung x.. n kalau dia lalu tpi kelas saya prasan mata dia tu msti tngok kat kelas saya.. pdhal orang lain jalan xde pun tngokklas saya mcm dia tu.. tmbhan pulak saya dduk betul2 tepi pintu kelas.. saya xnak jadi budak yang perasan.. lagi2 thun ni nak ambik exam.. saya cuma nak tnya akak ade x tanda2 dia suka kat saya ? kalau xde takpe, saya tak kesah pun.. hahaha.. ^_^ btw, umur akak berape erk? *saje nak tau :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. akak pun tak sure lah.. hehe . sepupu awak rapat dengan dia kan . cuba lah suruh dia korek rahsia .
      umur akak tahun ni 19 (haih rasa tua pulak -,-)

      Delete
    2. erk?! suruh spupu saya korek rahsia? sampai bile2 pun saya tak kan buat.. 19? mane ade tua.. :) ape2pun tq. :D

      Delete
  61. Salam , Kak ... Nk tanya .. Kwn baik saya ni suka seseorg . Dari tahun lepas lagi . Mamat tu suka kat dia , Tapi entah kenapa tgh2 tahun tahun lepas tu , Dia mcm benci kat kwn saya . Saya plak jenis tk suka dia sbb dia sombong skit & Dia junior kiteorg . Umur beza setahun je . Kwn saya plak suka bagi duit kat dia , Tiap2 hari saya marah dia sbb kasi duit . Tahun ni , Mamat tu makin benci dia siap jeling lagi . Diorg pernah chat kat fb , Asl chat je mesti mamat tu marah2 kat kwn saya siap Block lagi --' Satu hari , Saya diminta add & chat dgn dia , Saya terpaksa buat . Bape byk soalan yg saya tanya , Semua dia akan jwb . Dan kalau saya suruh dia terima hadiah pemberian kwn saya tu , Dia akan ckp okay . Kiteorg chatting smpai ke harini , Dia tk block saya pun , Siap kacau saya mlm² lagi . Kalau saya bagi surat , Confirm dia balas . Kalau kwn saya bafi , Dia akan koyakkan surat tu . Dia mcm lain bila saya dgn kwn saya tu . Sedangkan saya yg suka panggil nama kwn saya kuat2 depan semua org kalau jumpa dia . Tapi skit pun dia tk marah kat saya , Kalau dia nk marah , Dia akan jeling kwn saya . Dia layan saya baik sgt berbanding sgn kwn saya . Diabbkan benda tu , Kiteorg pernah gaduh . Dia selalu ketawa / senyum lepas kacau saya . Dia suka buat saya marah . Kalau ikutkan , Dia tk pernah buat benda2 ni dekat kwn saya langsung . Kwn saya asyik2 nafikan yg dia suka saya , Padahal tu crush dia --' . Ada tanda2 dia suka saya ke ? Kalau takde , Alhamdullilahh .. Dia junior saya , Takkan nk suka budak kecikk >< Haaha

    ReplyDelete
  62. Salam Kak , Saya ada sorg kwn ni minat kat junior kiteorg . Dia suka dari tahun lepas . Mamat ni sukakan dia , Tapi tiba2 je mamat tu benci kwn saya . Tahun ni , Kiteorg sama bangunan dan dia pengawas sekolah . Setiap kali nk naik kelas , Mesti dia ada sbb dia jaga tangga . Dan bila kwn saya jumpa dia mesti dia akan terlompat2 , Tersenyum2 , Ketawa , Larj dari dia . Smpai mamat tu slalu kena sorokkan diri dia bawah tangga . Diorg pernah berchatting kat fb , Tapi mamat tu marah kat kwn saga smpia Block lagi . Sbbkan benda tu , Saya terpaksa add & chat dgn dia . Saya tegur dia dan kiteorg chatting smpai lh ke harini . Mcm2 soalan saya tanya , Dia jawab je . Kalau saya on , Laju je di tegur . Tiap2 mlm dia kacau saya . Bila kwn saya tahu , Dia marah pastu kiteorg gaduh . Tapi nasib skang dia okay . Mamat tu baik sgt2 dgn saya . Kalau lalu sebelahkwn saya , Mesti dja jeling . Kalau terjumpa saya dia akan senyum , Itu kwn saya yg ckp . Saya pernah hantar surat dekat dia , Dia balas . Kalau kwn saya hantar , Mesti mamat tu koyakkan surat tu . Kwn saya suka sgt hantar surat byk2 kat dia menyebabkan mamat tu rimas . Mamat tu baik sgt dgn saya , Dia tk pernah buat mcm apa yg dia buat kat saya dekat kwn saya . Pernah dua kali saya kena dgn dia . Satu masa dia terjumpa saya kena check gigi dekat kelas bawah . Kedua dia terkejutkan saya & dan buat saya marah dekat dia . Lepas dia buat saya mesti dia ketawa . Saya pelik sgt2 dgn perangai dia . Kalau saya kat perhimpunan , Saya suka duduk belakang , Dia pengawas biasa jaga depan . Saya suka duduk belakang , Dia mesti pergi belakang . Dan dia jaga kelas yg dekat2 dgn kelas saya . Dia juga akan pandang saya kalaj saya dh nk balik . Dia pandang saya smpai saya masuk kereta . Dia kalau nk pandang kw saya ikut mood dia . Haa, Citer dia camnk kak . Saya tanya akak ni sbb kwn saya tk habis2 duk ckp dia suka saya . Bagi akak , Btul ke tk ? Kalau tk , Alhamdulillahh kakkkk .. Dia junior saya kottt  ̄︿ ̄

    ReplyDelete
    Replies
    1. rasanya macam memang dia suka awak . tp tak tau la kan kalau dia saja buat2 suka awk sebab nak sakitkan hati kawan awk.. ermm , tp akak rasa tak baiklah kalau awak dengan dia , kesian kawan awak . huhu

      Delete
  63. saya ada crush kat someone ni dia ni pemalu and kawan saya kata dia agak awkward la.. haha.. saya perasan dia selalu pandang saya start tahun ni sebab saya pun baru sedar kewujudan dia tahun ni.. hehe.. kawan2 saya kata dia selalu pandang saya and dia selalu pandang arah kelas saya. my sister kata time perhimpunan hari tu dia perasan yang crush saya pandang je saya. saya ni jenis tak reti duduk diam so saya tak sedar apa2 lah.. then saya ni jenis tak tau malu sikit so saya pun suka usha2 dia pastu bila saya usha kitaorang pernah tertoleh sama2 pastu time tu sumpah malu gila pastu sama2 toleh tempat lain. pastu agak lama sikit saya toleh lagi dia tengah pandang saya pastu dia pulak toleh tempat lain.. haha.. akak rasa dia suka saya tak? kawan saya pernah buat benda bodoh dia pergi tanya kawan crush saya ni sama ada crush saya ni suka saya tak then kawan dia pergi tanya crush saya but crush saya kata dia tak suka saya.. time tu sumpah sedih :'( but dia selalu buat saya macam ada harapan... saya keliru..

    ReplyDelete
  64. Assalamualaikum akk...since thn lps sy suka pd seseorg llk nie...dye mcm blh tahu everything tntg apa yg sy fikir & perasaan sy..tanpa sy bgtaw,dye taw yg sy sukaknye..slps dye taw,dye bgtaw sy yg dye x nk sy berharap pd dye coz dye x nk perasaan sy terluka...tp since awl thn nie,sikap dye layan sy lain sgt mcm psgn kekasih kak...when sy sedih..dye bg dorongan pd sy ..dye bgtaw ..awk jgn lh sedih coz awk kan ade Allah,family ..dye juga ckp awk tunggu sy yea..jgn mahal2 wang hntrn tu t x mampu nk bayar...e2 dlu kak tp masuk je bln nie...dye mcm berubah kak...mmg slh sy coz sy nk uji dye dgn mnyamar mnjadi kwn sy...sy konfius coz dye x pernah bgtaw yg dye suka sy tp ad stu kli dye tnye sy apakah sy syg dye & sy ckp yg sy syg mcm tu jgk dye..sy nk tnye dye tntg perasaannye terhadap sy tp sy takut dye pergi dpd sy....sy konfius sgt kak.. :'(

    ReplyDelete
  65. hemm kak nak tanya tolong jawab kan boleh ! kalau dia selalu text dengan kita, selalu buat lawak dengan kita , kalo saye tanya pasal kawan lelaki dekat dia dia akan burukkan laki tu dan suruh jauhkan dri dari laki tu , dan dia selalu bg chocolate or novel kat saya dan last die nk sangt jumpa sy face to face maksudnye dia suka kita atau tidaik yer... tu je,, hehhe

    ReplyDelete
  66. kak saye nak mintak tolong ni, macamni asye ade sorang kawn laki same kolah mase darjah 6. so kiteorang still kawan sampai skang , sampai umur 16 tahun. tapi skang baru dia muncul balik sebelum ni kiteorang selalu bertembung tapi x pernah bercakap atau bersapa, saye nk tanya kalo laki tu suka buat kita gelak macam buat lawak, selalu bg chocolate and novel, dandan burukan kawan laki die kalo sy tanya pasal kawan die dan nak sangat berjumpa saye, maksodnye die suka kite ke kak /nak tanya sebab sy pon minat kat dia dari kecil tapi x pena cakap. takot syok sendri je..hihi

    ReplyDelete
  67. Assalamualaikum akak :') , sye nk tnye n story die mcam nii , sye nii ade kwan llaki form 2 sye rpat sngat ngan dye n dye tw spe sye ske , then esoknya kmi ade prjmpaan antra rmah skan , rmah skan sye ngan kwan sye yng form 2 tuee sme , and llaki yng sye ska tue pun rmah skan dye sme ngan sye , pastu kwan sye yg form 2 tue bgitw pda llaki yng sye ske tue yng sye krim slam , pastue llaki yng sye ske tuee mke dye jdi merah n snyum pstu dye ckap dye tk knal sye pdahal dye knal n tau klas sye kt mne . haa klau mcam tue kak mcam mne ? adekah dye ske ?

    ReplyDelete
  68. asalam,akak ade kwn saye dia baru jer bercinta ngan sorang budak nie,saye suka kat pakwe dia tu,lepas saye tau dia dah ade awek saya cuda nak larikan dari dia,but dia still nak rapat nagan saya,dia puya awek selalu warning saya supaya jgn dekat ngan dia,say dah cuba but dia tetap gak rapat ngan saye,baru nie diaorang putus sebab awek dia tu kuat jeles,dia bagitau yg dia sebnarnya syg kat awek dia but sebab sikap awek dia buatkan dia rase macam terkongkong,saye advise kat dia supaya carik awek lain dia ckp kalu kau boleh tak,saye tanya dia serius ke pastu dia jwb lupakan je ape dia ckp muka dia mcm muke org begang,sebelum dia ade awek ade ramai org ckp die suka saye but lepas kejadian tu,dia mcm terus menerus nak rapat nang saye.saye tak paham lah akak???harap akak boleh tlg...

    ReplyDelete
  69. Saya ada banyak sgt crush smpai confuse x taw yg mana satu yg sebenarnya yg paling saya suka..(tamak kan) hahaha....tapi semua ciri-2 at atas tu ada kat setiap crush saya...mungkin ni kebetulan je kwot...tapi crush yg saya minat je mesti ramai fans n paling menyakitkan hati..besti saya pon ada jew yg minat at salah seorg crush sy..klaw x minat si A , dia akan minat si B..sbb geng saya 10 org...mesti ada,je yg terselit suka jugak "share" crush saya

    ReplyDelete
  70. =D nak tanya .. kalau tak sama kelas or tak prnh berborak canne?tapi dia ada buat tanda tanda tu..kecuali yg berckp dn ada gurau gasar tu..hehe..canne plak tu ;)

    ReplyDelete
  71. I had crush on this guy. Setahun tua dari saya. Last year, he turned me down. i meant he reject me. Tak rasa pelik ke? Girls confess dekat lelaki. Selalunya lelaki, kk. This year dia makin pelik. He makes me confuse everyday. Saya dapat tangkap dia perhatikan saya. Dia mengelak dari saya. Kalau saya tanya dia, nanti dia kata apa pulak. Dari jauh pun dia, ermm he try to be cool infront me.Bila saya buat somethin, dia pandang je saya. Kawan saya cakap dia suka saya. Tapi that's too possible,kak. Bila bertembung dgn dia dgn secara tidak langsung ((hahaha)) mata dia haaa terkejut. Saya dgn dia dari tahun lepas sampai sekarang tak pernah bertegur sapa. Dia perli saya dlm twitter. Bila senior form4,5 laluu lalang kelas saya. Kawan saya buat bet usha sesiapa aje. Saya usha lahh . just saying "Hiii :D" tu aje. Bila kawan siDIA tu nampak saya ushaaa lelaki lain. Terus dia report dekat crush saya. Crush saya mcm "..." .Crush saya & geng dia pun lalu lalang jugak. Saya try ckp "HI~" dekat dia. Nak tahu apa dia bagi dkt saya? Jelingan maut dia bagi dkt saya. -_- AND He try to be cute ALL THE TIME.Cukupp le tu hmm Disitu ada saya, Disituu jugak lahh dia nak muncul .__.

    ReplyDelete
  72. Assalamualaikum kak, ade seorng mamat nie pndang sy then sy pndng lah blik smbil tu sy syum. . lpas tu sy jlan trus bt x thu.. tetibe nmpak dy skali lagi then pngil sy dy ckp awak awak then smbil snyum dkt sy.. ape mksd nye kak?

    ReplyDelete
  73. kalau ada someone tuhh tiap2 hari kacau kita ?! tapi , dye layan better than pompuan laen . boleh jelaskan tak ?!

    ReplyDelete
  74. Salam akak . Crush sy tu mcm jadi gila sikit klau sy lalu kt klas dya . Dya tepukk kwn dya la . Mcm2 la jadi pelik . Tpi sya heran , kdg2 dya lyn prempuan keliling pinggang . Sakit aty laa . Nk wat pe ??

    ReplyDelete
  75. nak tnye stiap kli jump mesty dy tgur sy.,. xsah klo xtgur .. kdg2 sje bwat2 xthu dy akn jerit pggil nme sy slgi xpndg dy.. mcm mne ni? tpy dy dh ad gf.. klo tgur pun slu ckp Hai .. kdg2 jump dy nk ckp tpy snyap jer.. mohon tlg

    ReplyDelete
  76. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  77. Assalam, akak. Interestingnye ape yg akak share...saye ketawe je sbb ade yg terkene...
    Sy nk tnye pndapat akak...sy suke dkat si die ni dan die dh dpt tau...
    Pastu die bage kate2 mcm, "Simpanla kemas rase cinta kite dlm hati, sbb x smestinye org yg kite suke tu akn jd psangan kite..."
    Agak2 akak la kan...sy ade pluang ke dgn die? Pndapat akak la...

    ReplyDelete
  78. Assalamualaikum..saya ad ad kwn lelaki dalam masa yang sama saya sukakan dy... Haritu picture sy ad kat atas meja budak lelaki dan dy menegur sal pic tu.. Lepas tu setiap kali ad majlis kat sekola kat skolah dia akn mintak org ambil picture kami bdua..dalams masa y sama sehari dy akan menegur keculi bila sy berborak dengan lelaki lain dy akn lari dan takan layan saya... Sy sukakan dy sbb dy slalu carre psal saya...dan kadang2 dy akan mnya bila nak lpak...tetapi dalam masa y sama sy terjumpa pic perempuan dalam fon dy dan dy tak pernah ckp dy suka kan sy... Sy mesej dy tak rep... Dan dy juga slalu beating...

    ReplyDelete
  79. Akak, nk tny ni. Mcm mna kalau lelaki tu jenis yg susah nk terus terang. Dia pernah bg tahu sy yg dia suka sy. Dua kali tp dia xnak fikir psal tu lg smpai sy habis belajar. Tp sy xtahu nk percaya ke tak sbb kdg2 dia main2 and sebelum tu pun dia ada suka org lain. Smpai skrg dia still contact perempuan tu. Sy xpernah ad 6be dia, Km cuma contact dkt fesbuk ja and dia xpernah mintak 6be sya. Tp kdg2 dia ada jugak melawak ajak kahwin lah keluar lepak lah sbb sy xpernah jumpa dia. Tp bila sy ckp sy xde rasa suka dkt dia, dia mcm okay je. Mcm dh xsuka sy pun ada. Akak rasa dia masih suka sy ke?

    ReplyDelete
  80. Akak nk tye ni n nk share! ade sorang budak laki(budakbarudalmkelas) ni kite selalu gadoh2 dengan dia,,,dari awal tahun(tahunlepaspunyacerita) dia selalu kalau nak cakap dgn saye mesti tinggi suara .cam nak cari gadohh..tak pernah cakap elok2 ..kadang2 frust jugak . Pastu, ade sekali tuu..kawan dia kate dia minat kat syee ..saye ni hampehhh malu gilezz ..*tersentap ..,.saye buat tak tahu jee.., ade sekali tuu sye masuk kelas(sye sorang je perempuan) , semua budak laki ngejek dia suka sya..minx no saye .., tp saye buat tak dengar..sye rase benci gile2 kat dia..pas2 sye terpandang kat budak laki tu muka dia merah ,,dia pandang bawah je, entah taktahu kenapa tiba2 sye rase bedebar2 n rase kelakar ,, sbab tibe2 dia nampak macam malu2 kucing .kalau tidak sye dgan dia gadohh je..keesokan harinya selapas cuti sekolah seminggu,,,sye rse sgan lahh nk ckap n pandang muka dia teringat peristiwa yg !@#$% ,,sye perasan muka dia pon mcam malu2 je..dia mcam elak diri dri saye. sye buat ok je walaupon dlm hati hanya allah je tahu .,,lepas sekian lame nak dekat pmr dye tgor sye dgan cara macam biase tengking2 sye apelg balas arr macam biasa kaw kaw kaw ! ! !. n selalu gadoh bodohhh sampi pmr...........lepas abiz pmr kiteorg tak jupe dahh .,,merdeka katekan ,n f4 dia sekolah lain.....sampai sekarang peristiwa itu kekal dalam ingatan sye.., tibe2 je saye rase nk cerita kisah ni kat kawan sye,,kawan sye kate dia pon perasan jugak yg sye selalu gadoh dgan dia n dia kata maybe budak tu suka ..saya....akak rase ?

    ReplyDelete
  81. kalau lelaki jenis pemalu ni senang jew, kener observe sapa kawan2 dia, then approach kawan2 kata yang nak kenal semua orang kat sekolah/kolej/U. kalau nak tunjuk ikhlas bagi surat tulis tangan bukan sms or email.

    ReplyDelete
  82. saya ada seorang kawan lelaki nie dia suka sangat ejek saya dia ejek saya .. badan dah la gemuk hei saya yg pompuan ni pon dah jdi lelaki tau !hari tu ada bengkel kat sekolah jadi saya duduk jauh sikit dri dia dia asyik pndang saya je sejak dri tu saya mula confuse dia ni nak cube ejek aku depan2 ke apa ha..tpi aku x nak tegur dia x da masa !! seminggu tu asyik bengkel je jadi kerusi meja angkat sendiri laa ..saya angkat lebih awal dri dia saya tunggu lah kwn saya angkat meja pastu dia limpas pastu saya pndang dia dia mcm x tentu arah pstu senyum saye pun ckp dah kenape dia ada masalah ke ada hutang ckp saya dlm hati..hri last bengkel tu tetibe je dia pling first dia dah ada dlm kelas saye mc termengah-mengah lagi angkat meja pstu saya mengaduh sakit tangan pstu saya nmpak dia tgk je saya dri luar tingkap..tpi sye sengaja je buat2 x nmpak...pstu saya nmpak dia pura2 je lmbat lepas saya keluar kelas nak balik dia bru nak keluar and ikut saya dri belakang..saya confuse adakah dia nak tahu lebih dekat apa kekurangan saya nak scan atau suka kt saya ..kalau suka tu mmg x nak..nak buat persediaan mengelak diri..dia tu hensem juga tegap pulak tu mak saya ejek saya kurus kering ..manalah sesuai kan ngan org tegap ?? -_- satu lgi saya ni jenis jual mahal hahahahaha

    ReplyDelete
  83. Nak tanye nih....ada satu masa nih saya beri lelaki tuh hadiah pastu laki tuh marah....then diye patahkan hadiah tuh....tapi lepas beberape hari saya perasan yg diye slalu nk duduk hmpir dekat dengan saye dan jugak diye slalu ushar saye....adakah kemungkinan diya suka saya?

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau dia suka awak , dia takkan marah and patahkan hadiah yang awak bagi . tak gentleman nya ! baik awak suka dekat orang yang lebih baik perangainya :)

      Delete
  84. Actually, i baca ni, i menangis.
    I selalu marah lelaki sorang ni. Dia handsome, HOT sangat.. tapi, i tanamkan kat diri i yg lelaki HOT mane la yg nak dekat i. I prasan dia pandang i dalam class dari jauh, bila i nmpak, dia pusing pndang tmpat lain. Dalam Whatsapp dia suka gurau bukan2 yang menyakitkan hati. Then i marah2 dia. Masa balik class, dia akan pandang lagi walaupun masa tu dy tgah borak dgn geng dia.
    Dalam class kitaorag berdua tak pernah bercakap. Ada satu masa tu i tengah borak dengan kawan perempuan i, tiba2 dia datang kat kami. Dia borak dengan kawan i, tapi i terasa tangan dy sentuh siku i. Ok, sebenarnya i tak faham lelaki. :')

    ReplyDelete
    Replies
    1. complicatednya kisah you guys... good luck ! :D

      Delete
  85. Sy dh ad bf tp sy rasa dy ad sukakan sorg pompuan 2..tiap kali bla dy nmpk pompuan 2 dy mst buat sy ni mcm x wujud dpn dy..dy mst cpt2 pergi kt pompuan 2 & tglkn sy cm2 jew langsung x pandang sy..sy cuma nk tnye betul kew dy skekan pompuan 2???

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau bf macam tu better cari yang lain je . tu maknanya dia memang suka kat orang lain and tak nak bagi girl tu nampak yang dia dah ada gf . and dia langsung tak hargai awak . sy ada sorang kawan yang bf dia selalu buat macam tu . percayalah , berapa kali pun dia minta maaf , nanti dia akan buat lagi .

      Delete
  86. Saya suka kat Capital A sejak berumur 9 tahun dan hampir 4 thn jugak la.Tp dia dpt tahu saya suka pd dia umur 10 thn masa kita org kem kat sklh..dpt tahu tu dlm surau sklh masa tgh sembahyang masjid..Lps dia tahu dia mula kacau annia kata benda kasar2..kalu Annia nk jauhkn diri dr dia mulalah dia n gengs duk ikut je Annia n buat lwk...Lg satu kalu tgk Annia duk pndg/ckp ngan lelaki dia perli ckp secocok la apa laa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. selalunya lelaki kalau dapat tau ada perempuan kat dia reaction diorang sama ada akan jauhkan diri ataupun kacau perempuan tu . tapi tu tak bermakna yang dia pun sukakan adik .

      Delete
  87. Assalammualaikum Kak . serious talk sy x suka kapel coz haram . tapi, sy selalu perasan ada sorg pengawas ni mcm pandang2 sy , tp dia x delah tunjuk hint mcm suka sy . kdg dia buat lawak dgn sh , kadg2 mcm x suka , sy stress dan mls nak fikir psl tu smpailah satu masa ni time sy pandang dia , dia senyum kat sy . aduh, bagai ada seribu maksud dalamnya . btw kat skolah tu ramai suka dia . jd apa pndapat akak ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. mungkin dia cuma peramah sebab tu dia senyum kat awak . akak pun selalu senyum je kat siapa2 yang pandang akak . so , x sure lah betul ke x dia suka . tunggu lah kalau kalau dia tunjuk apa apa hint ;)

      Delete
  88. Akak,sye slalu ade sorang mamat ni curi2 pndg kt sy..sbnrnye kteorg kwn baik..selain dr BFF sy..satu kelas xdpt hidu kteorg punye keakraban..haritu sy gduh dgn BFF sye yg lain lps2 trus sye mntk dgn dia jd kwn..sbulm sy kwn dgn dy,dy slalu tnye soalan kt sye..kdg2 sye pon sme tnye soklan kt dye..psl bljr la...bru2 ni dy ajk sye study group..sye ckp ok (p/s) sye slalu kutuk2 dye..dye xprnh pon kutuk sye..ok smbung blk..dr situ sy slalu brcerita2 hal peribadi,kwn2 kt sekolah lme dye..sbb dy bdk bru lg dlm kls..sbnrnye sye mule suke dye dlm diam..sy tnye dye "ade x org yg kau suka dlm kls?" dye ckp "ade" sye ckp spe?
    dia ckp huruf nme blkg tu H..dye pengawas sekolah,tinggi..'sye mule fikir..alamak sye pengawas sekolah,nme sye Syahadah..tgk huruf blkg tu H..sye lk perempuan yg pling tinggi'aduhh lps2 dye tnye lk "ade x org yg kau suka dlm kls?" sye ckp ade..sye ckp huruf nme blkg dye N..mmg nme blk dye N..tiap2 hari dye asyik pndg2 sye je..sikit nk duduk dkt dpn meja sye..lps2 adk dye ckp yg abg dy ske kt sye?..sye fikir btul ke dye ske kt sye?

    Akak,bagi penjelasan :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. maybe betul lah kot dia suka kat awk . cuba la suruh kawan kawan awk tanya dia :)

      Delete
  89. hai,kak saya tak tau pon pasal blog ni but first time saya baca and tahu isi blog nie,saya tah tak tau lah rasa blur sebab saya konfius ngan sorang kawan saya,he is my classmate there are once saya tertidur masa kelas tambahan dia pon same,lepastu saya namgun say atengok semua budak pdg kitorang saya ck pasal,diorang just ketawa,baru tuari sya tahu yang diorang ketawa sebab cara kiorg tido same my bestie ckp yg korang memnag ade chemistery,akak saya tah tak taulah tapi sejak 5 bulan lalu dia selalu rapat nagan saya,sampai orang ckp kitorang kepel...sebenarnya tak pon....sebenarnya jgak saya dah suka kat dia hampir 6 tahun

    ReplyDelete
    Replies
    1. hai :)
      adik jangan cepat anggap semua lelaki yang rapat dengan kita suka kat kita.. sebab kadang2 kita je yang rasa macam tu tp dia anggap sebagai kawan rapat je . so lebih baik adik selidik dulu perasaan dia kat adik ,kalau tak nanti kita pulak yang syok sendiri . tak mau la kan :)

      Delete
  90. kak, sya ak mnta pdapat boleh. ada seorang lelaki ie dia classmate sya. last year kmi ada gduh besar atas sbab2 yg x diketahui *dia tiba marah saya* lpas seminggu kmi gduh dia chat sya dekat fb mnta maaf jdi sya maafkan lah. sejak hri tuh stiap sya online dia msti aka ajak sya chat. dan msa cuti pnjang pda bulan 11 thun lalu dia confess dkt sya. tpi sblum dia confess dia slalu ckp "aq suka ko" "rindunya aq dkt ko" tpi sya anggap main2 saja. msa dia confess tuh sya juga anggap main2 da sya ckp kwan saya suka dia da sya mnta dia bwa kwan sya cp dan dia btul2 bwa kwa sya cp. tpi syang brapa pula kmudian diroang break atas alasan lelaki tuh x suka prempuan tuh. lpas diroang break dia confess lgi dkt sya tpi sya still anggap dia main2. di kelas dia duduk di belakang sya, slalunya dia suka sngat mngacau sya tpi skarang dia mcm malu dnga sya dan x brani tngok mata saya. adakah itu mksudya dia btul suka saya? tolong reply kak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau dia dah confess dekat awak banyak kali... and dah couple dengan orang lain but break sebab tak suka and then cari awak balik , maknanya betul lah kot dia suka awak :)

      Delete
    2. tpi ex dia kw baik sya sndiri kak. dan ex dia msih mnyimpan perasaan dkt dia.

      Delete
  91. assalammualaikum kak, akak sya nak mnta pndapat akak boleh. saya ada seorang classmate, dia bru pndah prgi skolah sya pda awal thun dan msuk klas sya. dari dia mula msuk dia suka ejek2 saya, cari psal dngan saya. tpi beberapa bulan kmudian dia brubah, dia sdah x ejek2 saya. dan kawan2 saya slalu ejek2 saya dngan lelaki tuh. diorang kata diorang perasan lelaki tuh slalu tngok apa yg sya buat smbil snyum2. sejak diraong ejek2 sya dngan lelaki tuh, lelaki tuh mcm malu dngan sya. dan masa hari jumaat smbul cuti saya hri tuh sya nmpak dia di podok pngawal dan sya perasaan dia tngok saya dari jauh. apakah mksudnya tuh kak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumussalam.
      lelaki kalau dia suka kacau perempuan or malu malu maybe lah dia suka perempuan tu . tapi jangan cepat percaya dengan lelaki.. kadang kadang dengan semua perempuan yang diorang 'berminat' diorang jadi mcm tu bukan dengan perempuan yang diorang 'suka' je . so.. make sure awak confirmkan dulu betul ke dia suka awak , like tanya kawan kawan dia or something sebelum make further move okay ? :)

      Delete
  92. assalamualaikum akak, nak minta pendapat akak. ada sorg lelaki ni, dia classmate saya. kami student matriks... dia ni budak masjid kat matrik ... dah dekat 3 bulan kami kat sini since mei... kitaorg pernah bertegur sekali je, bulan lepas... tu pun dia yg tegur saya... saya tak perasan sejak bila dia mula perhatikan saya.... first time sy perasan dlm pertengahan bulan jun... time dlm kelas... dia perhati je kat sy walaupun sy dah perasan... time tu , sy tak pikir apa...malas la nak pikir... seumur hidup sy, sy tak pernah couple... then, time waktu lab , dia lelaki yg paling awal sampai... dia akan duduk kat tangga ,baca buku.dia ni one of the best student dlm tutoran kami...lab kitaorg yg paling hujung,dekat ngn tangga.. bila sy dlm perjalanan nak ke lab, dia akan perhatikan sy sehingga sy sampai ke lab ... sy pun naik segan, pandang tempat lain..dan hampir setiap hari, warna pakaian kitaorg mesti sama...roomates kata, sehati sejiwa... ada sekali, sy ngn 2 org kwn sy, buat presentation kat depan... just imagine, sepanjang presentation tu, dia perhati je kat sy... sy buat tak tau je... dan byk lg peristiwa2 , lepas abis quiz pun ada..tp,kat dlm whatsapp kelas, dia ni selalu digosipkan ngn sorg classmate..kwn2 lelaki lain yg sibuk mengosipkan dorg.. tgk dia steady je... tp rasa classmate yg kena gosip ngn dia ni cam suka kat dia je... dah panjang sgt cerita ni....sorry ye akak... minta pencerahan .... sy pun keliru, duk pikir, apa kena ngn mamat ni.... thanks akak....

    ReplyDelete
  93. yg slalu kacau kite tu mcm no.2 tu btol ke?-,-

    ReplyDelete
  94. akak sy ade suke sorang budak lki ni..die muda setahun drpd sye..die dn sy sling mengejek..tp sumpah sy suke die..cmne ye kak???

    ReplyDelete
  95. Assalamualaikum kak.. Hmm. Kak.. Ade sikit lha same ngn sye.. Cam ni cite sye.. Sye ade suke sorg budak nii.. Die classmate sye.. Sye pn x tau lha knape sye suke die.. Dh 8 bulan kitorg jadi classmate.. TAPI baru hari ni kitorg brtegur.. Sye suke die dari bulan 1..haih.. Sye baru je brtegur ngn bdak laki tu hari nii.. Ya Allah kak.. Die jawab sapaan sye.. Tapi care die tu dingin kak... Sedih betul lha.. Tapi kak.. Kawan sye bru brtegur ngn die smalam.. Pstu bdak laki ni jawab soalan die lmbat gile.. Sye punye.. Sye bagi salam n tnye soalan.. Pstu trus die jawab.. Lepas tu sye tnye soalan lain.. Start dtipade soalan ke dua tu.. Die dh mcm lambat sikit balas.. Tapi kak.. Dingin nye care die brcakap ngn sye.. Sedih.. Dh lha baru harini brtegur.. Die dingin plak tuu.. Ngn kawan sye x mcm tu plak.. Hmm.. Spanjang 8 bulan ni.. Langsung x brtegur.. Kawan2 sye tau yg sye suke die.. So kawan2 sye ni slalu ejek sye.. Pstu ckp kat bdak tu yg sye suke die.. Kadang2 bdak ni senyum.. Kdg2 die marah.. Kdg2 diw diam je.. Nk kate kn die ni mcm mr. Arrogant.. Benci plak.. Hahaha.. Yg buat sye suke.. Kdg2 sye akn curi2 pndng die.. Bile die orasan yg sye pndng die.. Die akn pndg sye.. So sye pndg lha dpn.. Tapi...die pn slalu jugak pndng2 sye.. Bile sye tgok die balik.. Die cpt2 pndng dpan.. Hahaha.. Tapi satu je lha.. Die dingin ngn sye.. Knape eh kak?.. Serious nk tau.. Sma ade die suke kat sye or bnci kat sye.. Jawapan akak?.. Bnyk soalan dlm KARANGAN sye nii.. Hehege

    ReplyDelete
  96. Assalamualaikum ~ Nk minx pndapat . Sy dgn sorg classmate lelaki ni dah dkat 4 bulan tak brckp . Sblum ni sy dgn dia rapat . Ade la satu hari tu sy kata dia playboy . Terus dia tak brckp dgan dia . Tpi dlam kelas dia slalu kutuk sy. Sepupu dia ade anta msj dkat sy kata lelaki tu suke dkat sy . Jdi sy nk minx pendapat ape yg patut sy buadd.

    ReplyDelete
  97. Assalamualaikum akak. TQ atas perkongsian.

    Akak, saya nak tanya pendapat akak. Saya ada 2 situasi.

    1) Sy ada sertai satu society kat uni. So, saya satu biro dgn sorg brother ni. Tapi biasanya dlm meeting, sy kurg bercakap n sebolehnya sy xpandang ke arah brothers sbb rasa x selesa. Tapi sy ada tprasan dgn sorg brother ni.. Dah 2 kali dh jumpa dia n dia pandang lama je. Sy ade bgtau kwn sy yg brother tu sbnrnya ketua biro sy. So, kwn sy pn ckp, "patut lah dia usha awk byk kali". Akak rasa apa?

    2) Sy kenal sorg brother ni sbb dia mmg aktif dlm society. N tmbahan plak, kwn2 sy suka sgt bcerita psal brother ni. Roomate sy plak kena bkerjasama dgn dia utk event akn dtg. Tp rasanya dia x kenal kot sy. Pastu haritu, dia n kwn2 sy kena jaga booth utk promote event akn dtg. So, bila nak ke cafe, akn lalu lah dpn booth dia. Pastu tetiba dia nampak sy.. Sy buat2 xnampak la. Pandang ke tempat lain. Bila dh slesai bli mknn kt cafe, nk balik hostel kena lalu dpn booth dia. Lalu jelah. Pastu jln3.. Nak smpai pintu pagar hostel, kwn sy pn panggil nama sy. nak balik skali sbb dia x handle booth tu. so, masa sy pusing ke blkg nk tgk kwn sy (yg panggil sy tu), brother tu pn pusingkn bdn dia ke blkg. Kenapa ya kak? Dia tgk tu utk saja2 atau something else?

    ReplyDelete
  98. Sis..sy ni minat kt sorg mamat ni..so sy bg surat layang kt die..sy xde bg clue langsung kt die tp die dpt agk sy..sjak dpt surat tu sy asyik terserempak ngan die (scara sengaja)je..i mean die slalu tunggu dpn kelas sy..lps tu bila klas kami kt tmpt yg sama die msti tenung sy..apa mksudnya tu sis?..i really need help right now?..die terima sy ke x?..aduhh..sy runsing..sy tkut die x trima sy tp tiap kali nmpk die msti kwn2 die senyum and tp die pandang je..bila jumpa kt luar die akn trik phatian sy utk bgtau yg die ada kt situ..pdahal sy mmg xbg clue langsung sy adalah pnulis surat layang tu..

    ReplyDelete
  99. Ada sorg laki ni dia selalu ejek saya gemok. Wlaupun sy tk rasa cm tu. Hehe. Dia satu kelas ngn sy. Kdg kdg tu dia pergi sebelah sy dan mminta sy untk mngejut kn dia krn dia mahu tidur pada wktu prep biasanya. Dia akn duduk d tmpt sy klau sy pergi kluar untk rehat. Prnh satu hr dia ejek sy gemok. Pastu kwn sy ckp 'org tua2 kata klau laki ejek pompuan mksudnya dia suka pompuan tu'. Sy rs mlu then sy marah kwn sy tu sblum sy kluar dr klas. Sy sempat tengok dia tp dia hnya tersengih2 dan tak cuba untk mmprthnkn diri. Masalahnya dia dah ada gf dan gf dia tu kwn baik sy. Diorg kapel pon sbb sy yg kenlkn. Sy suka dy tp hati sy mmg jenis mudah cair. Sy prsn dia slalu prhatikn sy tp saya buat tk tahu. Dlm kelas klau ada llki yg ckp ngn sy dia akn menyampuk sekali. Sy ada crita dgn kwn sy dn dia ckp tu mungkin petanda dia suka sy. Tp sy sangat lah tk sure sbb dia ada gf. Kdg kdg dia akn suruh sy kirim salam kt gf dia. Sy rs dia sj nk buat sy jeles. Sy tk thu nk buat apa. Sy nk buat tk thu tp hati sy berbunga2 time dia puji sy inilah itulah.

    ReplyDelete
  100. assalamualaikum ^_^ ...saya betul betul perlukan jawapan..saya jenis perempuan yang semua lelaki akan pandang saya walau dimana saya berada tetapi yang peliknya..tiada satu orang pun yang pernah cuba untuk mendekati saya..adakah saya syok sendiri atau sebaliknya..adakah saya benar-benar mempunyai peminat bernama lelaki atau tidak jika saya dalam keadaan sedemikian rupa??

    harap dibalas..kerana saya dalam dilema sejak 2 tahun yang lepas sehingga sekarang..

    ReplyDelete
  101. assalamualaikum, first thing I like you blog.. saya nk tnye... tahun lpas saya satu kelas(form 2)dngn sorang lelaki neyy,, kami berkawan, saya, member perempuan,and dye.. waktu tu kami rapat tu yg buat sy minat dekat dye.. dye slalu kawan sy and buat sy gembira.. even sy sedih dye akan cube gembirakan sy.. then sy chat dngn dye dekat fb sy cube ckpngn dyeyg sy suke dkt dye.. pastu dya tak balas.. lepas kejadia tu dye lansung tak tegur sy.. bile naik form 3 sy still stu kelas dngn dye.. and sy dtill syg ang suke dekat dye.. tpi sy tak tau dye suke kat sy ke tak.. tpi member sy and member dye selalu sbut nme sy bile dye berjalan dpn sy or klau sy berjalan depan dye meber-2 sy akan sebut nme dye.. sy confuse tpi dye slalu pandang sy bile sy buat sesutu kerja.. tpi pandangan dye,, dye tak senyum cume dye asyik melihat gelagat sy.. neyy yg buat sy tak tentu arah.. but sy ase dha give up sbb takde ape2 cume di mate dan sikap dye yg memberikan sy harapan.. tpi sy rasa kecewe.. then lepas tu sy try lupekan dye.. tpi tak boleh.. dye ibarat first man yg pernah sy suka btul2.. tpi dye ney ramai gakpeminat tpi dye tak suke sgt layan perempuan.. but i still love him.. mcm mne nk tahu adakah dye suke kite or lain?? please answer me!!

    ReplyDelete
  102. aku ada ske kat sorang ni.... dia ni ramai gak peminat, biasalah..... budak baru... dulu dia sama pasti ngan saya....... but dia cam tak kenal rakan rakan sepasti ngan dia yang dia kenal sepupu dia jelah. sakit hati plak dibuatnye. but sepupunye kenal saya sebab dulu saya selalu bergaduh ngan dia masa pasti dulu...... tapi saya perasan dia slalu pandang pandang saya kat kelas, kekadang dia senyum senyum kat saya cam ade pape je.

    ReplyDelete
  103. Asalam,akak macam nie saya ade sorang bdk laki nie lah sya dah lama usha dia,dia nie jugak bff saya..dia ramai awek sekarang dia kapel ngan seorang bdk pompuan yang dia sendiri tahu saya anti.akak dia rapat dengan saya sampai hampir semua makwe dia putus sebab diorang jeles bff saya nie lebihkan saya dari diorang,saya konfius kak saya try lupakan dia but dia suka bagi harapan kat saya,dan saya sendiri letih berperang muut dengan awek dia tu kak,akak rasa dia tu suka saya ke tapi ada satu lagi perangai dia yang org lain tak tahutak dia bagitahu saya,akak saya x nak pendam perasaan saya cuma nak minta pendapat akak rasa perlu ke saya begitahu dia psl pekara nie.....saya x rasa prob nie boleh selesai kalo saya terus diam....dan satu lagi saya harap akak tolonglah bagi pendapat...XOXObtw,sorry kalo rase dipaksa....

    ReplyDelete
  104. hmmm,akak ade satu soalan macam nie saya ade seorang kawan baek yang mamg gile2 baek sangatlah kan,dia and saye tak penah gado besar lah sebab bende kecik.sekarang kan dah nak akhir tahun jadik kitowang pon dan nak abis sekolah pasni dah tak jumpa,kalo jumpa dah bawak haluan masing2,kitowang pon x tahu macam mane,pehal benda kecik kitowang sekarang gado langsung tak bercakap,pandang apatah lagi,akak saye tak tahu kenapa sedih giler sebab dia dah tak macam dulu,sebelum nie ade org panggil name saye,adew yang ejek saye,adew yang nyakat saye tapi sekarang nie sunyi jer,sebenarnya saye suke dia dan tak pernah langsung confess kat dia dan kawan sayedah buat deal ngan saye untuk mengonfesskan perasaan saye,...akak dia dah adew awek jadik akak rase wajar tak kalau saye confess bende nie...

    Hmmm,akak muka akak cun lah...hahah

    ReplyDelete
  105. assalamualaikum.. sy terbaca blog ni pon sbb sy mengalami situasi yang sama mcm ni sejak sy masuk universiti. senior sy tak pernah pun puji sy atau ngurat saya. tak pernah pun cakap sy cantik macam lelaki kat luar sana yang menggedik gatal kat saya. tapi seriously sy dpt rasa yang senior sy suka kat sy atau smua ni hanya perasan semata2.. hehe. dia layan sy kasar atau selalu buli saya tp dia lagi selalu ajak sy keluar mkan sama2 n g libry . sy memang suka dia cuma sy xnk bila dia tahu sy sukakan dia, dia akan jauhkan diri dr sy. cuma sy rasa sakit sukakan seseorang dalam dia. tak adil tau . sepatutnya dia kena bagitahu juga ape yg dia rasa. klw anggap sy sbgai kawan,, its okay.. klw anggap sy sbgai girlfriend dia.. its much better :)

    ReplyDelete
  106. assalamualaikum akk , nk tnye skit nie .. kalau kite suka kt lelaki nie n then die dpt tahu kite suka die .. pastuh die wat taq taw je .. tapy die kata ngn kite dia anggp kite nie adeq die je... pastuh die kte cmtuh je ,, sye kecewa la .. dlm sminggu cmtuh , sye update moment , sye kata la sye dh taqde crush .. pastuh tertibe die cm kecewa sedih .. sye pelik ,,, n lepastuh die selalu perhatikan sye .. n bila sye kuar ngn kawan sye , bila terserempak je ngn die , kawan sye mngejek la kite berdua ,, yela member smua taw sye suka die ,, pastuh sye wat taqtaw je , tapi die cm malu2 .. ttp mukaa .. ape maksud nye kakk ? die suka kite ke , atau die anggap kite nie adeq die je ,, hurmm

    ReplyDelete
  107. saya pulak ,die ni selalu je layan saya kasar tapi time saya gaduh ngan lelaki lain die mesti marah laki tu balik dan cakp kenapa kau gaduh ngan pompuan ah.time terkejut saya tapi buat bodoh je..then lepas keadian tu die selalu tengok saya ,buat baik dan mesti cakap dengan saya..kalau saya takde mulalah die cari sampai letih bila saya datang die mesti tanya saya pergi mana..stu hari tu dia letak hadiah atas meja saya...mujur takde orag kat situu.

    ReplyDelete
  108. kak ,dekat kelas saya ada sorang laki tu die selalu tengok saya pastu bila saya tengok die, die pura-pura baca buku saya pun buat tak endah lah,
    .Satu hari tu kwn saya perasan yang die selalu tengok saya..kawan saya tu cakaplah kat sya ,saya pun tanya die"kenapa kau selalu pandang aku'TAPI DIE TAK jawap saya pun pelik lah..dalam surat diee kata die suka saya tapi kat luar kadang tu die rapat ngan pompuan lain ..

    ReplyDelete
  109. salam..emm... kak..saya nk tanya ni, dulu2 sya perasan yg ada owg yg slalu usyar saya(xthu btul ke x)... mla2 sya x suka.pastu lma2 sya try contact dia..mcm prank call lh.. sya tnya dia suka siapa..dia list byk nma pompuan.. mse tu dia thu yg saya yg call dia.. lma2 rmai owg ckp kmi ada affair.. pastu lpas tu dia slalu duduk dpn klas saya.. ada skali tu dia pakai tepung dkt mka dia dn tnjuk dkt saya.. mcm2 lgilh dia bwt.. and then.. lps tu kwn2 sya slalu ejek sya ngn dia,dn dia just senyum je... lma2 sya dpt thu gosip yg dia suka kwn saya...xthu btul ke x... mse tu sya sdih gla sbb sya dh trlalu skakn dia... knapa dia bgi hrpn pda sya.. sdngkn trbit pula gosip mcm tu.. harap kakak boleh beri sdikit cdangan.. trima kasih..

    ReplyDelete
  110. Rasa nak nangis saya type gila panjang lepastu ter tekan back. Nampaknya Allah dah bagi hint yang lelaki tu mmg tak suka saya 😂😂😂😂

    ReplyDelete
  111. Assalam akak...Saya nak tanya sikit .... saya suka kat sorang lelaki ni and budak lelaki tu popular kat sekolah saya...Tapi kan...saya perasan kadang2 dia dan geng dia kalau jalan macam nak langgar saya je...apa maksudnya tu? Tapi sekarang kalau saya lalu depan dia..dia pandang je...

    ReplyDelete
  112. hahahaha betul. selalu lah ttm aku buat mcm ni kt aku. hihi. paling takleh go bila dia naik moto pastu gi rumah aku. saje nak lalu depan rumah kan hahaha

    ReplyDelete
  113. saya pelik sangat sebab time saya cakap kat kawan saya yang saya suka kat sorang tu mesti dia kutuk kutuk ..padahal saya tipu je..bila saya gaduh ngan laki lain dia mesti marah lki tu balik even kalau saya mintak pape dia mesti bagi tanpa marah .bila saya suruh dia tolong saya dia mesti ok ok ok ..peliknya sebab time saya cakap ngan dia mesti dia macam shy shy cat..

    ReplyDelete
  114. Mlm, nk tnya bnyk :P
    Sy ada suka lelaki, tapi abg tu dah kawin. Abg tu ingat sy pun dah kawin pdhl sy selemba je ckp kat org2 tu klo sy dah kawin. Nk lupakan abg tu mcm mn ya sbb kami 1 office, ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. alamak.. bahaya ni . better jangan kacau lah rumah tangga orang . maybe boleh try cari orang lain untuk lupakan dia ? and elakkan sembang sembang or bergurau dengan dia sangat kecuali urusan kerja . harap membantu :)

      Delete
  115. Akak..saya suka seorg bdk lelaki..kwn saya pun suka lelaki yg sama...dia tak tau yg saya suka lelaki yg dia suka....Saya takut kalau dia tau..nnti dia taknak berkawan dengan saya..macam mana ni kak..saya suka crush saya tu..tapi saya lagi sayangkan kawan saya....

    ReplyDelete
    Replies
    1. kadang kadang kita kena mengalah . jangan sebabkan lelaki kita hilang kawan baik kita . omputih kata bros before hoes . dia cuma crush . one day awak akan jumpa someone better inshaAllah . atau kalau dia memang jodoh awak , just wait and see . jodoh tak ke mana :)

      Delete
  116. salam akak sy nak tya saya ada suka kat lelaki ni tpi dia suka like apa yg sy buat kt fb sy

    ReplyDelete
  117. Kakak .. saya nak tanya .. kalau ada seseorang ni salu pandang kite and diam masa kite ada tapi ngan orang lain salu bising and buat lawak ... byk perempuan suka dia .. ... tapi sye x pernah pulak tengok die layan orang lain macam saya .. *huhu rase macam x wujud lak* ... Please reply kakak.. >,< .... nak dapat kepastian je ..

    FOR KAKAK YG COMEL YG TULIS BLOCK NI <3 <3 <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. mungkin dia segan sebab tak biasa bercakap dengan awak . atau mungkin dia memang suka awak . who knows . cuba la tegur dan bercakap dengan dia macam biasa. tengok reaksi dia ;)

      Delete
  118. Akak sye nk tnye , klau seseorng tu slalu sgt pndang kite , mintk nom kite dri kwn rpatkite yg lelaki iaitu kwn rpat dye jugk , tnye kite single tak kt kwn lelaki kite , pstu muke risau bile kite tutup muke cm org nngis pdahal tak..she nk yngok reaksi dye..smpai slahkn kwn dye yg buat sye and siap sruh kite tunbuk dye untuk maafkn dye..pstu dye slalu ejek kite..dye sje buat lmbt2..nk nyakat kite..pdahal sume ni xterjdi ky prempuan lain selain sye...ape kh mksud sume tu kak?? Mhon kepastian..sye bru drjh 6...nk upsr lgi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. akak rasa mungkin betul la dia suka awak . perasaan suka ni normal la . tak salah pun . tapi yang salah kalau sampai perasaan tu mengatasi kita . adik kecik lagi . better fokus pada pelajaran . percayalah kalau adik bercinta sekarang pun , nanti habis darjah 6 mesti putus .
      p/s : nanti masuk sekolah menengah atau universiti ramai lagi laki yang lagi baik ;-)

      Delete
  119. saya nak tanya, saya ade crush kat classmate saya ni, dia seorang yg dikategorikan cam lelaki top 3 la gak kat institusi kami, tapi bak kata kawan2 saya, dia ni x hensem mana.. tapi still ramai peminat sbab sikap dia.. tapi dia x pernah layan pompuan, saya je pompuan yang mmg rapat dgn dia.. kitorang share rahsia sume sama2, and dari dulu mmg saya crush kat dia pon.. and then baru bape hari lepas, kantoi dah kat sume orang termasuk dia yang saya crush kat dia.. but dia bgi respond positif.. dia act cam pura2 tak tahu psal perasaan saya tapi dia slalu dtg kat saya manja2 dgn saya la.. and bila orang cam ejek2 kitorang berdua kat kelas, dia cume senyum je and x deny apa2.. pada pendapat akak, apa patut saya buat?

    ReplyDelete
    Replies
    1. akak rasa better awak slow talk dengan dia . confess perasaan awak . since dia pun bagi respon positif kan . takut kalau diamkan je , mana tau kot kot sebenarnya dia anggap awak tak lebih dari kawan . dah syok sendiri pulak . hihi . good luck :)

      Delete
  120. maaf,sy ada soalan.
    akak apa maksudnya klau dia selalu tengok kita dgn ekor mata dia(jeling)? mungkin ke dia tak puas hati dan tak suka kita?tapi apa masalah dia yg tetiba sakit hati ngan kita?

    ReplyDelete
    Replies
    1. kann. I punn. Muka masa jeling mmg xleh blah --"

      Delete
  121. Maaf sy jga ad soalan...knp seseorang tu bla dgn kwn kta dya borak2 and happy je bla dgn kta dya snyap je...

    ReplyDelete
  122. Maaf sy ad soalan jga...knp seseorang tu bla dgn kwn2 kta dya borak2 and happy je even kta ad at situ dya akn buat kta ni x wujud...

    ReplyDelete
  123. sy ada soalan..aritu ada sorang laki nih mngaku sukakn sy..tpi sy xknal dia lngsung..dia kta dia slalu stalk sy sejak dri sem 1 g..skunk dia dh sem 3..aritu sy swuh jmpa dlu supaya knal..bila jmpa dia mcm gelabah skit..pstu xnl pndang mta sy..sy cuma nk tau dia btul2 ska sy or nk maenkan perasaan sy je..harap sis boleh tlg..thanx

    ReplyDelete
  124. Sy ada soalan..aritu ada sorang laki mengaku sukakn sy tpi sy xpnah knal dia walaupn kami satu kolej..dia kta dia slalu stalk sy sejak dia sem1 g..skunk dia sem3..sy pnah perasan dia..haha..sy mnx tuk jmpa..msa jmpa dia, dia mcm gelabah skit pstu xnk pndang mata sy..sy xpham knapa dia mcm tu..sy nk tau dia btul2 sygkn sy atau x..harap sis boleh tlg sy..thnx

    ReplyDelete
  125. Hi . saya nak tanya ni hihi. ok i just baru ja pindah sekolah. then ada satu mamat ni dalam kelas yg susah nak bercakap atau senyum dgn saya. dia mcm ego poyo jual mahal pon ade. tp kawan sebelah saya tu bagitahu sebelum saya pindah situ dia tak la berperangai mcm tu. tp kalau mintak tolong dia ajarkan math memang dia dia poyo poyo ajar saya hahaha. jatuh hati jugak kadang kadang. pernah sekali dia panggil saya then cakap takdak apa apa . kadang kadang dia suka mengusik berperangai tah apa apa depan saya. tp dia tak pernah pun bg petunjuk dia suka saya. suatu hari tu cuma dia cakap depan kawan kawan saya masa tu saya ada yang dia bukan sapa sapa punya. dan pernah jugak diari saya hilang masa balik ada balik. masa saya bgtahu kawan kawan saya tu dia mcm terpandang saya . pelik mamat ni seriously. ahhhhhhhh

    ReplyDelete
  126. lemme share something..saya xtau nak panggil die crush or else..tp rsenye crush..baru2 nie kami klaur ramai2..n main game true n truth..die tanye saya 4 soalan..1) awak sedang ada perasaan dengan siapa sekarang? 2)awak pernh bwk blik lelaki jumpa mak awak x? 3)awk dh de brape ramai boyfriend? 4)bila awak rancang nak crik bf..saya jawab,saya jsut suka one of my college mate,japan soalan n0 2)n0,sya xpernah bwk lelaki balik jmpe maak..3)saya xpernah ada boyfried..4)i'ALLAH habis degree n dh ada kerja,,bakn nak rik bf,,but sumi,,haha..so,nk minx pendapat awak..knp die tanye saya soalan mcm tu???huhu

    ReplyDelete
  127. macam mana lau laki tu kita kata suka kat dia.. pastu dia mcm lari.. mcj xbls dah.. tp masa terjumpa kat bank, lama betul da tengok saya, padahal turn dia dah habis. slps tu sy ada tengok dia jumpa pompuan lain. macam mana tu?

    ReplyDelete
  128. Kak, nak tanya, dia ada semua ciri2 di atas, tapi dia kawan baik saya, dia selalu buat benda bodoh depan saya, buat benda tak malu, kami memang gila , saya suka ckap "iloveyou" kat dia, n then dia blas "k" je tpi sya xterasa pun sbb sya xda hati kt dia, tapi saya heran, semua ciri2 kt atas tu dia ada, sumpah tak tipu, adalah sikit perasaan tu kat dia, bila sya ckap sya ska kt seseorang dia mcm diam, lama sikit baru dia balas...kdang2 dia mmg xserius, kdg2 dia serius, xtahu yg mna, hm

    ReplyDelete
  129. assalammualaikum, saya nak pendapat dari akak dulu, dia suka sahabat saya. tapi sahabat saya ni tak boleh terima dia. satu hari tu dia pi cafe dulu, saya dan dia satu kelas, tapi masalahnya dia suka mengata tulisan saya, tapi dia suka marah saya, bila saya ajar dia, dia kata saya ajar salah, sebenarnya dia salah. tapi masa pi rombong kolej ke pwtc. waktu tu saya tengah nk baca novel. tapi kawan2 lelaki suka bgi novel kepda dia, dia baca juga novel saya, tapi bila saya pandang dia malu-malu. apakah lelaki itu menaruh perasaan pd saya.
    waktu pertemuan dikolej, dia berbual ngan saya adakah dia itu pilihan yang tempat itu saya. sebab saya ngn sahabat tu dah macam adik beradik.

    ReplyDelete
  130. mcm mane kalau,, dia tu asyik pandang sy..smpai kekadang dia tenung tu bole merimaskan sy..smpai kwn sy perasan dia asyik tgk sy..bile kwn sy pandg dia,,dia cpt2 buat cam biase2 je..tp bile sy terperasan dia pandang sy,,dia still pndg sy..x mcm bile kwn sy pndg dia..sy just nk tahu kenape dia asyik pandang sy..bkn sekali..tp dh bnyk kali..nk kate dia suke..mcm x pulak..sbb dia dh awek..

    ReplyDelete
  131. awak..kalau kita xdela rapat sngt dgn dia. senang cerita bukan classmates yg jumpa hari2 la..tapi bila time event yg ada kiteorg join skli..hmm.mcm main2 mata tp x kot..xtahulah.. tp kita usha dy,time jugak dy tgh usha.. and yah.. dy tu murah dgn senyuman.. i was confused.. tapi ada lah conversation dlm social media network tu.. ke mmg jnis mcm tu.. ke mcm mne.. i need your opinion..

    ReplyDelete
  132. assalammualaikum. saya ada suka seseorang ni, tpi x pasti la suka atau x...
    pernah sekali dia tunggu depan kelas saya na tanye penolong kelas ada *saya ? time tu saya ada hal kat luar kelas,dia pun ketua kelas tpi kelas lain...n then , ada sekali tu kelas kami ada buat gotong-royong dia ada dtg...apa maksud tu sume kak?

    ReplyDelete
  133. saya baru darjah 5 dah terbukti ada orang suka saya

    ReplyDelete
  134. Kak , nak tnya .. klau mcm kwn sy nie sllu usik dia.. pnggil dia dgn nma sy then bla sy mrh kwn sy tu dia akn senyum2 then bt muka cool je ..sy rsa mcm sy prsan sorg2 je ..

    ReplyDelete
  135. aku suka story ang...bwahahaha pernah lh terjadi cmtuw gkkk

    ReplyDelete
  136. Assalamualaikum kak sya nk tnya klau lelaki ni dy tgok sya pastu senyum kearah sya adakah dy ska sya?lgi satu masa dulu la sya antar msj kat dy, sya hbar kat dy yg sya suka kat dy tpi dy kta dy x pernah suka sya.. skarang dy smakin rapat dnga sya...tapi dy ska dkat org lain!..mcm mna ni kak?apa yg patut sya buat?

    ReplyDelete
  137. Assalamualaikum kak sya nk tnya sorang laki ni klau dy tngok kearah sya pastu dy tngok kearah lain klau sya lihat dy,pastu klau sya x lihat dy pasti dy lihat sya..adakah dy ska sya?tahun lpas sya adalah antar msj kat dy yg sya ska dy tapi dy kta dy x pernah ska sya!skarang ni dy smakin rpat dgan sya tapi masalahnya dy ska org lain!!adakah dy ska sya atau apa?mcm mna ni kak?apa yg patut sya buat?

    ReplyDelete
  138. Ni nak tanya,harituh pernah lah saya jerit nama crush saya kuat kuat sampai dia dgn geng dia pandang and tiba tiba muka dia merah malu malu ok second dia selalu curi curi pandnag even jarak jauh and dia ade juga pernah intai tpi kat tgga ok third asal je dia keluar dari kelas mesti dia pandang lama plak tuh ok forth dia tk suka perempuan yg terhegeh hegeh dgn dia tpi dgn saya lain plak cara dia layan,sometimes kalau kat ig kalau org komen nice shoot lah nice pic lah ape lah kan dia tkkn jawab but dgn saya dia jawab. Kadang kadang kalau terserempak sebelah sebelah pon kan dia akan pandang curi curi pandang tk reti nak cover mata... Thats mean dia suka saya ke?

    ReplyDelete
  139. assalamualaikum akk,saya nk tanya
    1.dia x knl sye dn tetiba knl saya melalui we chat tpi stu skolah pada tarikh 31 ogos.
    2.dia slalu bgi prhatian pnuh dn kasih syg kt sye.
    3.dulu sye ni liat nk solat..tpi bila dia ade ..laju je sye solat.
    4.dia dh ade awek.tpi awek dia grng..dn dia x bgitau awek dia yg dia rpt dngn sye sbb takut sye pergi dri dia dn dia x nk saya kene mrh..
    5.awek dia dpt tau psl bdk f1 ade rpt dngn dia..tpi dia fkir orang tuh kwn sye..jdi sye rse berslh sngt..
    6.dia slalu perhatikn sye dn sengaja lalu kls sye untuk tengok sye..

    so..adekah dia btul sygkn sya??atau mempermainkan saya??
    adakah sya kne jauhkan diri sye dri dia untuk kwn sye??sye x nk kwn sya yg kene mrh disebabkan sye..

    ReplyDelete
  140. kalo .... masa darjah tiga saya ade bagi die cadburry... die tak terima juga... sebab masa tu dietak suka saya.... masa tahun enam lak saya suka seseorang lelaki tu... eyy.... dak yang saya bagi cadburry tu selalu ejek saya eyy.. tapi, bila saya ejek die... die mengalah... bile saya whatsapp dalam grup die je yang layan saya.....die selalu nak kalahkan saya.... bile saya gelarkan saya ni miss universe. die pun gelarkan die mr.always perfect dan mr.always win....

    ReplyDelete
  141. nk tanye....
    ade sorang budak lelaki nie dia selalu kawan ngan saye...cam kawan biasa..
    kitorang selalu la berborak..cam borak ngan bestfriend sendiri..tapi skrg, dia kalo nk ckp ngan saye
    dia mesti gugup,berkasar ngan saye secara tetiba, dan sebagainya..kadang2 dia ade tanye rumah saye kat mane,no.phone saye, dan soalan2 pasal diri saye..

    betol ke ni yg dia sukakan saye?atau mempermainkan saye?ataupon benci saye?
    tolongla kak..saye baru je darjah 5

    ReplyDelete
  142. salam...sy nk tnya... sy ade sorang kawan lelaki ne... dia seumur ngan sy tp lain klas..sy mmg benci giler kat dia... benci sngat! kalau kmi jumpe je, dia msti ejek sy... "ehh...ehh... pelan2 jalan, nti gempa bumi pulak","aku ckp jgn terlalu bnyk mkn ayam kn" dan bnyk lg lh... (almaklumlah, sy seorang yg berbadan sedikit gempal)... tp, sejak akhir2 ne, dia mcm mnjauhkan diri dari sy... kalau terjumpa pun, dia x ejek sy lg... tp baru2 ni... kwn rapat sy bgitau yg dia ade minta 6ber hp sy.. apa motif dia nk buat mcm tu?

    ReplyDelete
  143. Assalamualaikum. saya ada sorang kwn laki ni, dia sekelas dengan saye. kiteorg kenal rapat dri awal tahun sampai ke akhir tahun. kwn2 saye semua kate kiteorg sesuai but kiteorg explain kat dorang kiteorg just kwn baik. dan baru2 ni kwn2 kiteorg dok gossip2 kan kiteorg berdua. dan kwn2 baik saye pon katelah yg laki tuh mmg suke kat saye. bile saye bace mesej kwn saye dgn dia pun dia mcm jeles bile saye minat kat org lain walaupun org tuh penyanyi (finalis AF). jadi.. ape saye nak buat? yelah saye anggap dia sebagai best friend but dia anggap lebih. mcm mane saye nak berdepan dgn dia? nak malu2? nak buat xtau? nak buat mcm biase? mcm mane?

    ReplyDelete
  144. ada sorang laki ni...tisya suka kat dia....tapi tisya slalu perasan dia pandang tisya senyap2 patu dia slalu cakap cam nie kalau jmpa tisya "kau suka taufiq kan(kawan dia) ye lah kau kan suka laki yang tinggi pastu taufiq kan olahragawan"tisya rasa macam remuk hati tisya>>>pastu dia slalu cuba dekat dekat dgn tisya>>>dah la tu dia pernah nak mintak no tel tisya tapi dia kata oramg lain yang nak!!!tak gentle langsung...tisya nak confess yang tisya suka dia but takkanlah tisya yang nak kena confess kot....ye lah tisya kan pompuan dia pulak laki...tak nmpak pelikke???tapi tadi tisya pergi klas dia sbb nak tmpah gmbar kat cikgu masa nak tulis nama tu ada nama dia jugak...yg boleh kantoi yang dia suka tisya tu sbb dia tempah gambar tisya.....tisya cuma nak tahu knapa dia kene berpura-pura??tak leyh ke bagitahu jer??

    ReplyDelete

Sila tinggalkan komen anda.. =)