Movie of the month

Assalamualaikum :)


Macam yang aku cakap , bulan ni mungkin dah layak untuk dilabel sebagai bulan tengok movie sedunia bagi kerajaan Husnaland . like I watched too much movies kot ! instead of buat kerja yang bertimbun kan . ish ish ish..

So , luckily , semua movie yang aku tengok kat wayang lately ni semuanya best best . baru lah rasa berbaloi RM10 aku . kalau tengok wayang cerita tak best sumpah keluar tu frust gila . rasa membazir sangat . so for those yang nak tengok movie , these are my suggestion...


1) Love Rosie


basically cerita ni kelakar , and sedih . dia cerita pasal rosie dengan apa nama laki tu aku lupa, alex kot . diorang ni best friend dari kecik and love each other actually . tapi sebab masing masing friendzone masing masing , so diorang selalu terlepas peluang la . and then pasal family . ada lah part part sedih yang tak patut aku cerita kat sini . nanti spoil la kan . hahaha . senang cerita , movie ni tak bosan tengok . but kalau nak tengok , better dengan kaum sejenis la . sebab even dia P13 tapi banyak sex jokes . aku pun tak faham , zaman sekarang ini yang diorang rasa appropriate untuk budak 13 tahun -,- 

kalau P18 apatah lagi kan ? haha
p/s : i'olls dah 19 . boleh tengok semua . teehee :P


2) Big Hero 6


aku tengok movie ni secara terpaksa sebab dah tak ada cerita lain dah masa tu tapi nak jugak tengok wayang . haha . but ohhhhemmmmjeyyyy best gila nak mati ! kalau kau tengok movie ni , kau akan keluar dengan tegang urat pipi sebab gelak non stop . baymax (robot tu) sumpah comel gilaaa . jalan cerita dia menarik la . and klimaks dia , part sedih . sedih yang memang sedih wehh . aku terkebil kebil tahan air mata bertakung . kawan aku kat sebelah dah menangis nau nau dah . kartun je pun -,-''

setakat ni movie disney tak pernah hampakan aku.

3) 3600 detik
yaasssss , aku dah tengok movie tu . ihiks . kalau nak tengok , boleh tengok dekat nonton.com kalau tak silap aku . best la... best . kalau kau tak baca novel dia pun , tetap akan rasa best . konklusinya ? best . haha .

4) Dracula Untold
pon best . haha . aku dah malas nak describe

5) How to train your dragon 2
best . kalau kau dah tengok HTTYD 1 




ermm.... tu je kot suggestion aku . kalau dah tak ada dekat cinema , korang boleh tengok online je . selalunya aku tengok movie dekat viooz.co  . tapi situ movie omputih je lah . tak ada subtitle pasal tu website uk . and kalau movie yang ada adegan adegan panas tu , memang dah tak ada tapis tapis . pandai pandai lah kau tapis screen laptop kau guna penapis .



sekarang I'm looking forward pitch perfect 2 and mocking jay part 1 . mocking jay 20 hb ni wehhh tak sabar ~~~~~ >,<


Photobucket

No comments:

Post a Comment

Sila tinggalkan komen anda.. =)