School Essentials Haul

Wuuut wuuut !


Haa kalau nak tahu , dalam banyak banyak benda yang paling aku suka bila dah dekat dekat nak start masuk belajar balik ni , mestilah shopping barang barang keperluan untuk belajar . dulu masa zaman sekolah , dah nak dekat hujung bulan December tu mesti parents aku bawak pergi Mydin . borong buku tulis , alat tulis semua . lepas tu pergi beli beg sekolah baru . lepas tu kasut sekolah pulak . Hoi , seronok kemahen kau ! dua minggu sebelum start sekolah aku dah siap sedia beg sekolah baru . dah isi siap siap lengkap dengan buku dan kotak pensel . letak elok elok tepi katil . eksaited titew . ihiks !

tapi bila makin besar tradisi tu makin hambar . semua malas malas nak keluar pergi beli barang sekolah . last last aku keluar sendiri pergi cari beg sekolah and kasut . lagi lagi bila dah start masuk universiti . laaagi lah parents aku macam alah dah besar tak payah lah . 

BUT NO ! aku tetap akan beli barang baru walaupun errr... barang lama masih elok dan boleh guna . sebab ni je yang akan boost semangat aku untuk masuk belajar . faham faham je lah kan perasaan hari pertama masuk kelas pakai semua benda baru . bersemangat gittew . makanya hari tu aku paksa ibu bawak aku pergi kedai buku untuk beli alat-alat tulis semua . beg pulak aku order online je . habis cerita .

Sweet lace PU backpack - RM43.00
www.avenue86.com

tapi rasanya dah sold old . tapi jangan risau banyak lagi backpack lain yang cantik2 dan harga berpatutan . handbag pun banyak .

aku memang nak cari backpack . dah penat pakai sling bag . tapi sebenarnya aku nak cari design macam retro sikit . ada jumpa tapi malangnya pre order . menyesal tangguh tangguh nak order . kalau dari hari tu order sempat dah sampai . sebab baru minggu ni nak order makanya aku order yang ni je sebab ready stock . 

ni first time aku shopping online dekat avenue86 ni . and service diorang memang bagus . instead of email, diorang akan mesej kita bagitau order diterima , payment diterima , barang dah pos beserta dengan tracking number semua . so makin senang lah . email pun tetap email jugak . dan cuma ambil masa 1-3 hari untuk sampai lepas payment . siap dapat free gift lagi tau .

#maafiklansekejap

stationeries yaww ~ disebabkan aku dah borong pen sekotak dan banyak dapat hadiah pen masa hari guru hari tu , so aku cuma beli pen sikit je . dan adalah kertas kajang , notebook, dan lain lain yang tak berapa nak comel untuk ditayang . teehee ~

ya, pencil case ni sangat besar dan pink dan macam kartun dan sangat kebudak budakan . aku tau . memang tak sesuai langsung untuk student first year degree . tapi aku tak dapat tahan diri dengan kecomelan dia . ahh aku tak peduliiiiii , aku tetap kanak kanak ! titik . 

disebabkan besar semua benda aku sumbat dalam ni . you name it I have it . gam ? gunting ? calculator ? anything.

erm.. agaknya tema kali ni memang brown leather and pink kot...

erm... yang  ni pulak tak sengaja :P





Photobucket

No comments:

Post a Comment

Sila tinggalkan komen anda.. =)