Break Break



Assalamualaikum lovelies !


Finally , aku dah dapat hala tuju aku . walaupun aku actually hanya lalang yang follow je mana mana angin tiup aku selama hidup belajar ni , but I'll make sure aku jadi lalang yang berjaya . hahaha . dipendekkan cerita , result UPU dah pun keluar . and alhamdulillah , aku dapat universiti pilihan pertama aku . I was wishing for research uni , tapi tak sure nak sambung dekat UM or UKM . dia macam feeling kalau dekat UM aku dah tau selok belok , aku dah selesa . tapi tough ! dan sangat dekat dengan bandar yang membuatkan aku lagha . haha .

UKM pulak , dekat bangi . so tak lah lima minit naik teksi pergi mid valley kan (punca lagha) . kurang satu sem dari UM . and aku agak teringin nak tengok suasana baru . tapi... serasi ke nanti ? ok ke ? mana lagi bagus ? UM ke UKM ?

jadi aku pejam mata je pilih UM first choice and UKM second choice . and berdoa dapat mana yang terbaik untuk aku . sebab result aku tidaklah empat rata . jadi tak confident konfem dapat UM . and then... finally resultnya UM . Ijazah Sarjana Muda Sains (Kimia) .

dan aku dapat Kolej Kediaman ke 12 . lagi . jadi aku akan kembali . gua taikong kat kolej . tasik , cafe , gua pegang . hahahaha . walaupun rasa macam alahai... aku teringin nak merasa duduk kolej lain pulak ! tapi bila fikir balik , maybe itu yang paling dekat dengan fakulti . fakulti kat mana pun aku tak tahu . haha . and KK12 adalah kolej paling baru . walaupun sembilan tingkat tapi ada lif . tapi kalau lif rosak haa menapak lah kau . ketar ketar lutut panjat tingkat 9 (based on true story) . dan kemudahan semua ada . siap ada tasik lagi kau ! so... not bad la .


so 1th September 2014 gua akan berambus dari keselesaan tahap dewa bermalas malas setiap hari pergi ke dunia baru yang super busy dan mencabar . back to student life . ahh , dia macam satu perasaan yang menyampah bila fikir baik seksanya belajar , tapi bila duduk rumah goyang kaki rasa rindu nak belajar . macam cepatlah result UPU keluar tak sabar nak start belajar !

jadi mulai sekarang aku dah start busy buat preparation . dah start degree nanti mungkin lagi busy . tak tau . rasanya suasana degree memang tak sama dengan asasi . harap harap aku tak terkejut beruk nanti . huhu .


nak tau apa yang aku paling tak sabar sekarang ?











beli alat tulis.... don't judge me. aku memang nerd.


Photobucket

No comments:

Post a Comment

Sila tinggalkan komen anda.. =)