Jejaka Idaman

hihi . mesti lah kena letak gambar bae untuk entry ni  >,<



Ola guys !
as a girl (yang kuat berangan) of coz sejak kecik dulu aku dah list kan ciri ciri jejaka idaman aku . tapi zaman tu sekolah rendah lagi tak fikir apa so wajibul ghunnah lah ciri ciri beliau hensem tinggi kacak bergaya pandai serta kaya nak mati kan . but as I grow , mestilah dah makin matang (yekee?) dan.... makin pandai pilih ? kah kah !


It's not that I'm going to find the exact jejaka idaman tapi berharap ciri ciri tu ada . dan buat masa sekarang berdoa supaya ciri ciri tu akan ada pada yang sedia ada . hahaha . tapi rasanya ini sangat klishe and every girl bayangkan 'jejaka idaman' yang sama . 

1- tinggi
I don't know why tapi aku rasa laki yang kurang ketinggian agak turn off . bagi yang tak faham turn off ialah something yang buat kita tak jadi nak pandang orang tu . like laki yang muka boleh blah tapi rendah , then I will go like alahhhh kenapa ???? tak nak lah crush dia . hahaha . walaupun aku pun pendek je tapi ah tak kira ! aku nak laki tinggi jugak ! tak balance ke apa ada aku kesah ?

2- funny
aku secara jujurnya akan lebih tertarik dengan orang yang kelakar . tapi bukan yang sepanjang masa buat lawak bodoh and gelak bising bising hu ha hu ha . tapi yang jenis macam spontan and akan sentiasa buat orang keliling dia senyum and ketawa . alah , you know what I mean .

3- pemalu
ni dah macam berlawanan dengan funny je kan tapi aku suka orang yang pemalu ni . macam comel je . hahaha . tapi tak de lah pemalu sampai diam sangat senyum pun tak nak . ceh ! malu malu kucing dah la . haha .

4- ada rupa
atau erti kata lain handsome . ah come on , siapa je yang berangan jejaka idaman dia tak hensem ? mesti la semua teringin yang cantik hensem je kan ? walaupun diri sendiri pun buruk :-/



5- ada masa depan
atau erti kata lain berpelajaran bekerja bagus dan berduit . hahaha . memanglah kalau dah sayang sanggup hidup susah senang bersama tapi takkan lah nak aim lelaki yang tak de masa depan kan ? ini demi kesenangan hidup pada masa akan datang jugak . keh keh

6- gentleman
I don't wish for a romantic future husband . kalau nak romantic sikit sikit tu ok lah tapi kalau berlebih tu aku pun geli . hahaha . sebab aku akan cenderung untuk ketawa bila kena benda benda yang romantic ni . sebab aku sangat lah tak romantic . so cukup lah sekadar gentle . like tahankan pintu bagi aku lalu , puji aku , layan aku lembut sikit , bagi aku jalan dulu , bagi aku makan dulu , bagi aku main game dulu , bagi aku guna toilet dulu . hahahaha

7- a girl's bestfriend
ini paling penting . aku nak cari orang yang sanggup teman aku shopping . faham jelah kan perempuan shopping macam mana . pusing satu mall berjam jam last last patah balik pergi kedai yang paling first masuk and beli baju yang first sekali dia pegang . hehe . sanggup teman aku makan lama lama . boleh join aku manjakan diri . tolong pilih barang . kawan buat karaoke ke laut . kawan nangis tengok movie . kalau gelak gelak . kawan gossip . bla bla bla .


cukuplah tujuh . banyak banyak karang macam demand pulak . padahal tujuh pun dah banyak . hahaha . ciri ciri wajib seperti setia , jujur , penyayang , beriman apa semua tu tak payah cerita lah . kalau semua ciri jejaka idaman lengkap tapi main kayu tiga empat lima and then pergi club apa semua memang tak lah kan...

Photobucket

No comments:

Post a Comment

Sila tinggalkan komen anda.. =)