Raya Post !!!

WARNING : BILANGAN SELFIE DALAM ENTRY NI ADALAH INFINITY . KEEP STRONG GUYS


Assalamualaikum !

Finally here is my raya entry . yayyy ~ so kita start dengan raya first dulu . we'll see entry ni boleh tampung gambar raya sampai hari raya ke berapa . ahahaha . kalau macam dah sarat aku akan buat second blog post no worries ~


#FIRSTdayraya


setiap tahun , family aku akan gilir gilir beraya di kampung parents aku. so tahun ni , giliran kampung belah ibu aka kampung yang aku pergi hampir setiap minggu at least tiga kali sebab jarak 10 minit je dari rumah . hahaha . so here's a proper family potrait . ada jugak family wefie tapi muka semua orang cam haram so rasanya aku patut simpan sebagai koleksi peribadi je hahahaha 

and ni gambar dengan nenek abah aka my atuk . it's so weird that nenek mak is not sitting beside him :'(
 aku rasa tahun ni raya semacam kurang meriah . mungkin sebab tak semua family ada , ada yang balik kampung lain dulu . and of course sebab nenek mak tak ada . so later that day kami pergi ziarah kubur nenek . so lepas ni maybe ni akan jadi rutin kitorang . after mencekik rendang , salam salam kutip duit raya , pergi kubur . and hell yeah Iolls still dapat duit raya ahaks XD


and here are selfie raya yang super cerah . hahahaha . aku tangkap pakai camera 360 at first then try to edit balik so that tak nampak 360 sangat tapi still nampak super fake . oh well ~ nak buek cam mano lai kan *flips shawl*

for make up aku cuma pakai brown eyeliner and smudge them . a bit of mascara and blusher (tak nampak beza langsung pun) and NYX butter lip cream in Antwerp . believe me I dont lukis kening . soooo many people come up to me and ask can I teach them how to lukis kening padahal I never lukis kening .  They are naturally like that *flips kening*


adik dont want to take selfie with me :'(


mak ngah yang tak pakai lipstick merah

and petang tu guess who came . rasanya ni first time aku jumpa Abang Po di hari raya pertama . lengkap berbaju melayu samping bagai kau ! hahahaha . aku tak sangka pulak dia nak datang rumah nenek aku . lepas Abang Po balik apa lagi , edisi soal siasat pun bermula dengan seluruh kaum kerabat aku . aduh busy body betul


and of course I did pull a super cute face while taking picture with Abang Po ihiks 
btw nice background tho XD


#SECONDdayraya



hari raya kedua cuma perjalanan balik ke kampung belah ayah aku; kat Negeri Sembilan . haa , now you know why sometimes I do write in loghat nogori haha . saja mengada padahal ayah aku tak de lah cakap loghat negeri sembilan pun . 



sementara tunggu parents aku siap packing barang , aku dengan adik aku pun menggedik dahulu bersama kitkat kengkonon photoshoot ghraye . and I don't know why kami fikir oh coolnya kalau kita tangkap gambar kat pokok apa tah tu aku tak tahu depan rumah tu !

gigih kau tahu selitkan diri celah semak di kala matahari tegak atas kepala 




aaaaaaaand tu je untuk hari raya kedua . nak dekat senja kami pun sampai kampung and we looked freaking hot dengan style shawl herot dan keromot serta sedikit air liur basi di pipi sebagai penyeri . too hot to show you guys , takut nanti ada yang terpikat terus nak hantar rombongan meminang ayokk tak tahu hahahaha


and that is it ! for now . tunggu sat naa raya ketiga next entry pasal banyak sangat gambar . haha



Photobucket

No comments:

Post a Comment

Sila tinggalkan komen anda.. =)