DIY Glitter Frame

Assalamualaikum :)


Aku dah lama tak berDIY . dulu masa kecik kecik aku selalu DIY buat kotak aksesori , rumah mainan , poster and bla bla bla sampai penuh dinding bilik aku . gunting gam warna air tu semua memang mainan aku . saaaaampai lah satu tahap aku dah stop buat semua ni . 

tapi memandangkan sekarang aku bosan gila duduk rumah , tetiba masa aku kemas bilik aku jumpa frame gambar yang sepatutnya jadi hadiah hari guru suatu ketika dahulu tapi tak jadi . hahaha . so apa lagi... my inner creative self screaming "LET'S MAKEOVER YOUR ROOM ! LET'S DO DIY!"

so aku pun berhenti mengemas . yeah bilik aku separa kemas sekarang. tergendala kejap . ni lah punca kenapa aku tak pernah berjaya habis kemas bilik dalam masa satu hari T_T sampaikan adik aku pun pernah cakap...
"Seronoklah bilik kak long ni"
"Kenapa?"
"Sebab adik jumpa banyak barang best"

ya adik.... sebab tu lah kak long kau ni selalu tergendala buat semua benda . sebab asyik terjumpa barang barang best yang boleh alihkan perhatian aku . tskkkk >,<



ehem... so anak-anak , all you need are:
1. Picture frame
2. Poster/acrylic paint
3. Brushes
4. Glue
5. Fairy dust Glitter dust



Step 1:
Paint your frame with any color you like . or just buy a frame with that color, much easier hahaha


Step 2:
Trace the photo size of the frame. Then draw whatever you like . I draw letter H, for my initial name.
Then fill the letter carefully with glue by using paint brush. Finally, the best part . Put that glitter dust on . Of course you can berangan as if you're a fairy princess while you play with those glitter hahahahahahahahahaha i did,

Step 3:
Let it dry. Then of course lah put it in the frame . duhhh ~


Aaaaaand you're done ! Seperti yang anda boleh lihat , kerja aku tak ada lah flawless sangat . dah siap tu baru aku jumpa berus petak yang kecik . damit . and the little heart kinda tersorok di penjuru frame tapi lantak lah hahaha

Photobucket

No comments:

Post a Comment

Sila tinggalkan komen anda.. =)