Ke-slim-an terserlah


AMARAN KERAS : INI ADALAH ENTRY GILA SYOK SENDIRI . KEPADA YANG TAK TAHAN , SILA TINGGALKAN BLOG INI DENGAN KADAR SEGERA :P

Assalamualaikum . hai hai hai :D
well , urusan ceramah amali dah pun selesai . now tunggu lagi dua minggu sebelum start belajar . weeee . and oh ye , seperti yang aku jangka , memang semua yang masuk kelas hari tu semuanya makcik makcik . and mereka semua kepoh . you know la , makcik makcik macam mana kan . they talk abaout kedai runcit tu kedai runcit ni , si tipah punya laki tu minah kawen dengan laki ni . 

and I was laughing hard (dalam hati je laa , nak kena sekeh?) when cikgu tu panggil nama masing masing..

"ragayah.... asiah...."

 so so nama orang lama *tak mau mention orang tua :P* dan aku lah gadis paling comel muda dalam kelas tu . ohh , terasa sangat awet muda masa tu >,<

btw , berbalik kepada tajuk entry . ramaaaaai sudah kawan kawan and kawan ibu tegur I makin kurus . huahahaha . bukan maksudnya sebelum ni I gemuk -,- no no no . bukan dah kurus tapi makin kurus . means sebelum ni dah kurus and now semakin kurus . muehehe .

actually , I do . walaupun zaman kegemilangan tahap keslim-an aku adalah pada tahun lepas , sebelum bulan puasa . because aku ada enam belas hari untuk diganti puasa . dan bila tersedar yang bulan ramadhan dah nak dekat sangat aku terpaksa ganti puasa secara marathon . kalau tak memang tak sempat ganti . so masa tu memang aku slim tahap the slim-est lah kan . hahah . but after raya ofcoz I naik berat semula -,-

and now makin kurus balik . rasanya ramai yang tegur pasal rata rata kanak kanak after SPM ni akan menggemuk mengepam ngepam bila habis SPM . lagi lagi yang tak kerja duduk rumah macam aku ni . bosan bosan makan . yedok ? dan kawan kawan aku semuanya dah mula merengek rengek berat dah naik . 

tapi I cool . hahaha . keep calm and stay slim :D

sebenarnya bukan diet pon . makan tahap melantak tak ingat jugak . cuma selalunya aku makan sehari sekali je . ehem , mana tak nya . bangun dah tengah hari . then terus tengok tv , sidai kain , masak , tengok tv balik . aku tak kan makan benda yang aku dah masak tu selagi ibu and ayah belum balik . lagipun tak terliur :P

kadang kadang aku lupa nak makan . dah nak malam baru teringat yang hari ni langsung tak makan . kadang kadang pagi tu just minum air segelas . then sampai ke malam tak makan . mana tak kurus -,- 

tapi bila sekali makan memang banyak . senduk nasi sampai penuh pinggan . ayah pun tak makan banyak tu . semalam makan dekat luar tak cukup char kuey tiaw sepinggan . aku order pulak roti telur -,- hari ni pulak melantak nasi goreng kampung . sampai tahap tak boleh masuk baru aku berhenti makan . haha . tapi tu lah , mana tak makan banyak . satu hari langsung tak makan . kiranya sekali makan tu bekalan tenaga untuk 24 jam lah . haha .

konklusianya , aku slim . abang po sila jeles sebab anda gemok berlemak . haha . terasa bahagia tahap heaven gila setiap kali kira BMI . pasal BMI aku antara tahap kurang berat and normal . rasa nak kira hari hari . hahaha . 





Photobucket

No comments:

Post a Comment

Sila tinggalkan komen anda.. =)