Bakar lemak !


Haish , nampak tak pipi tu ? ya ya pipi . sila abaikan gigi jarang aku tu . nanti esok lusa tulat aku pakailah braces -,- . berbalik kepada pipi , walaupun I cuma tembam sebelah , tapi tetap terserlah ketembaman tu bila pakai tudung bawal . and yang awkwardnya sebelah je pulak tu . sebelah tembam gila , sebelah lagi kempis . tak ke cacat tu ? 

argh , dah memang cacat pun -,-

makanya petang tadi i pergi bakar lemak dengan mengayuh basikal . hehe , actually ini semua dusta belaka . adalah tersangat fake kalau tetiba aku nak kayuh basikal semata mata untuk exercise . tapi disebabkan nak pergi makan abc (with my ehem ehem uhuk uhuk ahak tuih :P) dahku gigih mengayuh walaupun realitinya kaki dah terketar ketar mengayuh dek jalan berbukit sepanjang menuju ke destinasi . 

fuh , sampai je kedai abc , siyes terasa nak tercabut kaki den . sampai tahap kalau ada orang tolak sikit kaki tu kompom terjelopok jatuh . wa siyes ni bhai . tak tipu . hmm *muka ketat* sampai sampai terus terduduk . habis basah baju berpeluh peluh . hahaha . ni lah gamaknya bila hari hari ku dipenuhi dengan duduk tengok tv , baring atas katil , makan , serta tidur je . 

makanya haruslah aku melahap semangkuk abc dengan jayanya . choi , nampak tak cara diet aku ? mula mula kita bakar lemak , lepas tu kita terus refill balik lemak tu . wakakakka . btw Abang Po cakap tangan aku gemok sebelah . sama macam pipi . lepas tu dia sabitkan ke hormon aku tak stabil lah . terlebih terkurang hormon oestrogen lah . 

hoii , kau tak belajar bio jangan cakap bukan bukan . hormon oestrogen tu untuk..... untuk..... jap aku lupa *bukak buku bio* ok , function hormon oestrogen tu adalah untuk stimulates the repairing and thickening of endometrium . hormon ni dihasilkan oleh egg follicles . paras oestrogen yang tinggi akan didetect oleh pituitary gland , lepastu dia akan keluarkan hormon luteinising hormone yang akan stimulate ovulation and formation of corpus luteum . corpus luteum pulak akan hasilkan progesterone yang akan maintain the thickening of the endometrium.

nampak tak aku tengah rujuk buku bio ? kalau dulu sebelum SPM aku baca semua ni kan bagus =,=''

*penyesalan yang tiada guna T.T*


jadi untuk memuaskan rasa ketidakpuasan hatian , aku pun balik rumah terus pinjam losyen mustajab ibu then sapu dekat tangan , kaki , perut . huahahaha . jangan terkejut ah lepas ni I macam model . teeheee ~

Photobucket

No comments:

Post a Comment

Sila tinggalkan komen anda.. =)