Alhamdulillah :)


Assalamualaikum :3

Hari ni seperti yang semua maklum , hari sindrom kecut perut serta seram sejuk bagi semua calon SPM 2012 . So , hari ni aku cuba bangun selewat yang boleh sebelum bersiap pergi ambil result . ceh , padahal memang aku liat nak bangun . hahaha . 

sampai je sekolah . orang dah wish tahniah dapat straight A's . padahal cikgu tak bagi result lagi . aku pun dalam hati rasa nak marah . kenapa bagitau awal awal . tak surprise langsung . aku nak rasa debar tunggu result diumumkan dalam dewan -,-

dan rasa lega . lega yang amat . at least aku tak hampakan harapan semua orang . harapan ibu ayah . harapan guru guru . harapan sekolah . harapan tukang kebun . harapan kawan kawan . harapan nenek aku . harapan kucing kucing aku . harapan ikan laga . dan harapan aku sendiri .

harapan untuk apply scholarship . harapan nak pergi oversea (in sha Allah) . harapan buat asasi kalau tak dapat oversea . harapan untuk tuntut hadiah dari semua orang . harapan .

Alhamdulillah . 

walaupun aku tak lah dapat straight A+ . tapi sekurang kurangnya target aku tercapai . straight A's and no A- . result aku terbalik dengan result trial . 

6A+ 3A

Alhamdulillah lagi . dan yang paling lawak sekali , sejarah aku boleh dapat A+ . i was like..... YA ALLAH ! BIAR BETIK ???? aku sampai tak berani nak target A untuk sejarah . aku harap A- je . pasal masa jawab hari tu memang hancus . aku memang tak boleh jawab paper 2 dengan baik . struktur macam haram . satu page aku hentam sebab tak tahu langsung . esei lintang pukang . 

Alhamdulillah lagi . Allah beri lebih dari yang aku harapkan . mungkin graf turun . dan mungkin skop diluaskan . makanya jawapan kbkk aku diterima . hahaha . 

tapi benda benda yang aku harap A+ tak pulak dapat . A solid aku physics , english and biology . ya ya aku memang tak pernah dapat A+ untuk BI and BIO . tapi aku macam berharap jugak bio tu pasal hari tu rasa macam best je jawab . macam la . hahaha . tapi paper 2 sedang sedang je la . physics pulak aku tau silap aku banyak . aku sangat sangat confuse untuk paper 2 . yeehaaa . 

tapi A solid . okay lettew . aku terima je seadanya. hahah . ayat pasrah . dan terima kasih jugak untuk sedara mara and kawan kawan yang ucap tahniah sepanjang hari ni . nenek mak sampai menangis sebab terharu bila dapat tahu result aku . walaupun aku gelakkan nenek sebab rasa macam over je nangis bagai . thanks thanks and thanks . ya aku memang tak pernah menangis terharu bila dapat result dari kecik lagi -,- belaka cakap nanti dah berjaya jangan lupa mereka . hey , tak kan lah . sampai mati aku akan ingat korang . kecuali suatu hari nanti muka korang tiba tiba berubah sama ada semulajadi atau palstic surgery . ataupun suatu hari nanti bila aku nyanyuk atau hilang ingatan . mungkin aku akan lupa korang . haha .

dan lagi . aku nak ucap tahniah dekat semuaaaaaa kawan kawan aku yang ambik result hari ni . tak kira lah result korang best atau tak best . terima dan redha dengan pemberian Allah . yang kurang berjaya mungkin rezeki korang banyak tu je . mungkin esok lusa Allah bagi rezeki lain ? mungkin nanti korang akan berjaya ? In sha Allah . pasti ad hikmah disebalik semua result ni...

aku kesian tengok kawan kawan aku yang menangis hari ni . sebab result diorang tak seperti yang diorang harapkan . actually result tu not bad la . taraf boleh tahan . tapi maybe yelah , kita target mesti lah tinggi . bila dapat rendah sikit , mesti la sedih . sebab tu aku sendiri pun walaupun target straight A's tapi aku tak mengharap sangat . sebab aku tak nak frust .

bersyukur dengan apa yang kita terima . bak kata orang...
orang cerdik menangis sebab dapat satu B . 
"8A 1B ?? hish,,, kenapa tak straight ?? tak puas hatinyaaa"

manakala orang yang tak berapa cerdik pulak menangis sebab gembira dapat satu A
"Alhamdulillah . tak ada yang fail . dan dapat jugak 1A ."

It's all about bersyukur . renung renungkan lah....


btw congrats Abang Po ! walaupun I know tak mencapai apa yang diharapkan , hoi tapi okay apa 5A 4B . tak ada C okay . yang penting sejarah B . even semua you bantai KBKK . i know . hahahaha . jangan sedih sedih . jangan frust . I'm proud of you . I love you . eh ?



Photobucket

3 comments:

  1. tahniahhhh ~~~~

    <3 <3 <3

    nice blog !

    http://liverpoorian.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Love abang po ? :O Sabek ke dengan result ? Hahahahaha

    ReplyDelete

Sila tinggalkan komen anda.. =)