Misteri Semut Merah



Sejak minggu lepas , aku ada satu kemusykilan yang masih tak dapat dirungkai . Wah , ayat begitu gramatis ya Husna malam ni ^^

Okay , kisah bermula bila aku bangun tidur , dan tengok laptop di sebelah (ya I know tidur dengan laptop terbuka is a bad habit) dan aku perasan ada seekor dua tiga empat semut merah bersiar siar atas keypad lappy aku . setelah melakukan jenayah ringan yakni menenyeh semut merah tersebut sampai lumat lalu ditiup gumpalan mayat mereka ke lantai , aku assume yang laptop aku bersemut pasal malam tu aku makan gula gula dalam kadar yang banyak gila dan buang plastik gula gula tu atas katil , keliling laptop . tapi dekat cadar takde pulak semut..

benda jadi makin pelik bila keesokan harinya masih ada semua merah dok keluaq dari celah celah key . oh, mungkin yang semalam still ada kawan kawan mereka yang terselamat dengan cara menyorok celah key . tapi sejak hari tu , setiap hari , ada je semut merah dok keluar dari key lappy aku . sekarang aku dah mula musykil banyak mana sebenarnya semut yang ada dalam lappy aku ni ?

dan kenapa diorang dok bertapa dalam ni ? I mean , bukan ada makanan pun . bukan aku ada tabur gula pun . semacam dah bersarang pun ada pasal macam banyak je semut merah keluar .

kemungkinan cuma ada dua :

1) pasal aku tampal banyak sticker ala ala candy dekat laptop ni jadi semut semut tu tertipu.

2) pasal aku ni sweet and wangi sangat jadi semut semut tu terpikat .



HAHAHAHAHAHHAAHAHAHAHAHA

Photobucket

1 comment:

  1. saya juga ade kemusykilan pasal semut...setiap hari pasti ada semut api di ats katil saya...tapi ada sekali tu...saya tengah dengar radio....pastu saya letak earphone kat atas meja....tiba² ada semut dekat earphone saya...betul betul kat bahagian utk dengar tu...(saya rasa semyt suke tahi telinga saya...)

    ReplyDelete

Sila tinggalkan komen anda.. =)