PANTAI ~



Assalamualaikum...
So last week , ayah akhirnya bawak kami pergi jalan .walaupun just a short getaway though, but it's ok . sebab dua tiga hari sebelum tu kami baru je balik dari kampung dekat Negeri Sembilan. at least merasa la jugak . tskk .

We just went to Kuantan . Sebenarnya aku mengidam lamaaaaaaaa dah nak buat aktiviti pantai . like banana boat , snorkeling , naik boat ke whatever . but sadly , pantai yang kami pergi tu , which is pantai Cherating , just kosong . sangat. kosong . aku lebih suka pantai Teluk Cempedak rasanya . at least meriah sikit . dan ada McD . ya , tu motif utama . lepak tepi pantai sambil kunyah apple pie pun jadi lah . I don't know , aku selalu dengar orang pergi bercuti dekat Cherating . tapi aku rasa tempat tu macam bosan kot . atau kami yang pergi salah pantai . entah .




dan tak ada banyak kulit kerang or siput :'(

Aku selalunya akan kutip kulit kerang and siput juta lemon setiap kali pergi pantai . tapi dekat situ susah betul nak jumpa . jumpa pun alahai halus halus je . and dekat pantai tu ada banyak something macam kerang , tapi dia leper macam syiling . bulat . dan agak berbulu . aku tak tau binatang apa tu . tapi time tu air surut so benda tu banyak sangat dekat pasir . so bila nak pergi ke air tu jauhhhh sangat dari pantai and terpaksa jalan sepanjang pasir lembik yang banyak lubang ketam and benda alah tu . aku sangat geli ok jalan atas tu (I was actually running through them....)

Ok tipu . aku memang akan tak puas hati dengan short vacay ni tapi sebab ayah bawak kami pergi shopping dulu before pergi pantai so mood aku terus bertukar 180 darjah jadi happy je . ihiks . even pergi Kuantan Parade , masuk the store je pun tapi sebab dah lama tak shopping dengan family punya pasal jadi over excited pulak . yelah , setahun aku asyik shopping guna duit sendiri . semua pun jadi berkira pasal kena simpan duit nak makan lagi. tahun lepas pun shopping barang raya sendiri . so bila tahun ni keadaan dah kembali kepada sediakala yakni aku boleh ambik baju dengan senang hati dan longgok je kat kaunter nanti ayah bayar . woohoooo ~


first thing yang aku nampak bila masuk tu ialah blouse ni . and dalam hati dah cakap "aku mesti beli blouse tu."
tapi macam biasa pusing pusing dulu . aku ada nampak satu kemeja ni warna army green . aku dah lama nak baju kemeja or jacket warna tu . but sadly , harga dia seratus lebih . and ayah dah tetapkan budget sorang under dua ratus so, rugilah . lagipun aku memang takkan beli baju mahal mahal . membazir . pakainya berapa kali je pun . so lepas sejam pusing satu floor , aku akhirnya pilih blouse hitam yang aku mula mula nampak tu -,-
nasib baik ada discount so dapatlah RM59.90 . phew ~


then aku just beli t-shirt ni sebab dia nampak comel kalau pakai dengan cardigan. and bila balik rumah and try aku pelik kenapa baju ni besar semacam padahal dah ambil saiz S . then baru sedar yang aku terambil Cheetah Plus . dayyum . 

dan aku beli jeans warna Khaki Green . yang bila balik rumah aku baru terasa macam warna dia tak nampak hijau sangat . more to brown . and lebih kurang macam jeans coklat yang aku ada . dari brand yang sama . cuma aku lebih suka cutting warna hijau ni , tapered fit . pasal dia tak ketat dekat peha . susah kot nak cari jeans yang tak fit dekat peha ! even aku tak pakai skinny jeans , boot cut pun still fit . yang tak fit selalunya cuma cutting macam jeans laki which I don't really like pasal dia macam baggy sangat . so aku end up beli saiz 30 yang pinggang dia super besar . tapi kali ni aku dapat beli saiz 27 yang tak fit . tskk , i'olls is terharu . tak payah nak otter pinggang lagi .


oh , dan kenapa vacation entry dah bertukar menjadi shopping entry ni ? hahahaha . back to vacay , before sampai pantai tu kami dah singgah makan dekat restoren tepi tepi jalan . sedihnya makanan dia tak sedap mana . mujur lepas main pantai ayah pergi singgah restoren kawan lama dia . and restoren tu sangat unik decoration dia . sangat bertemakan pantai/laut gittew . and makanan dia siyes sedap . kengkonon singgah situ nak minum minum je sekali dia serve kerang bakar la , fries la apa . lama sangat tunggu ayah borak last last semua jadi lapar and kami order nasi goreng sea food . semuanya sedap . sebabkan kawan lama so dapat harga member member . dia suruh bayar RM20 je . banyak kot kami makan =,=''


Photobucket

No comments:

Post a Comment

Sila tinggalkan komen anda.. =)