First date ♥

So , Ahad lepas , yakni kelmarin , pasal sekarang dah masuk hari selasa , aku and Abang Po keluar ngedate . malu nak ngaku , tapi ni lah first time kami keluar dating secara rasmi . I mean , just berdua . selama ni kalau keluar selalu ada orang lain teman . dah tiga tahun baru nak first date . kami memang sweet -,-
 
oh , tapi bagi membersihkan otak kalian , kami keluar date bukan jalan pegang tangan , sweet sweet , duduk himpit himpit , makan suap suap segala tu . no no no . jalan pun agak jarak . kalau time dalam lrt tu takut terpisah ke apa aku just pegang bag dia je . time makan pulak , sebelum aku sempat rasmi mee sizling aku , Abang Po pergi rasa dulu . suka suki je menyudu kat makanan orang . grrr .
 
so , pagi tu Abang Po ambil bas pukul 7 pagi . so dijangka sampai pukul 10 pagi la . aku pun dengan rileknya set jam pukul 8 .30 . dengan harapan sempat basuh baju dulu , mekap mekap dulu , buat tutor dulu (kononnyer~~) tapi tuntas, bangun bangun tengok phone dah berpuluh misscall and mesej .
 
"hishh , apasal tak angkat call ?? orang dah sampai KL ni ."

tengok tengok jam , dah pukul 10 =..=''
OHEMJIIIIIIII aku bangun lambat !!! cepat cepat lari pergi mandi . baju and tudung pun gosok cincai je . mekap ? memang tak la ! dengan muka sembab baru bangun nya . macam haram . then Abang Po call cakap dah sampai LRT University . and aku belum siap lagi . ahak . last last suruh Abang Po datang UM . err , kesian . belum lagi berjalan baju kami dah lencun berpeluh . sorry U.U

tapi ok la kan . dapat la Abang Po usha usha suasana UM . dapat tengok kolej aku. tengok tasik kitorang , even tak sempat berkenalan dengan itik tasik . sempat pergi cafe dulu minum pagi (memandangkan aku belum sempat makan pape) walaupun mulut dia laju je komen macam macam .
"ni je UM ? University terbaik malaysia ? cantik lagi UITM Jengka"
"yek buruknye PASUM"
"dewan chanselor korang macam giant lama"
pok pek pok pek
ada kena sumbat dengan kasut jugak mulut orang ni.....

then kami pun tanpa arahnya pergi balik lrt university , pergi kl sentral , last last masuk mid valley . kalau tau nak pergi mid baik straight naik teksi dari UM . lagi jimat . agak tak de point la dekat mid . pasal nak shopping pun semua kedai branded , dah la na hujung bulan . tak makan aku karang kalau beli barang mahal mahal . tapi tahan tahan pun terbabas jugak beli cincin tiga ketul . akhirnya aku dah dapat cincin bentuk bow . yeay !! >,<

Abang Po sabar je aku heret dia masuk kedai kedai girly yang banyak jual barang omey omey . haha . practise makes perfect . kalau nak selalu keluar dengan aku kena la sabar . sebab aku memang akan masuk semua kedai make up and jual barang comel .serta singgah kedai kasut . serta baju jugak . tapi tak beli pape . nanti dah usha semua kedai baru aku decide nak beli yang mana and patah balik cari kedai yang mula mula aku masuk . muahahaha .

dah bosan dekat mid , kitorang berambus pergi times square pulak . konon nak naik roller coaster , tapi tutup . puih ! last last pergi karaoke . macam karut je nyanyi tah pape dalam tu . buat suara pelik pelik . even lirik ada kat screen tapi still salah lirik . macam macam la . tapi sempat enam lagu je . pasal weekend , so harga pun jadi dua kali ganda . lepas tu pusing pusing times square beli baju . hoi aku jumpa kasut wedges brogue cantik gilaaaaa . tapi sebab tak boleh belanja banyak banyak , sabar je lah . dah lama kot cari kasut tu . tak kira kasut raya nanti aku nak cari balik kat kedai tu . kasut studs pun ada situ . phew ~ ujian ujian... patut la Abang Po cakap perempuan ada 9 nafsu .

time nak balik dri times square tu , kami dapat epal free . konon dia suh balik bagi kat ayah sempena hari bapa . tapi memang tak lah kan . even aku tak kan jadi bapa , aku bayangkan jelah aku seorang bapa mithali sambil menikmati epal tu dengan penuh nikmat . disebabkan kami tamak , makanya kami sorok epal yang first dalam beg cepat cepat .pasal jalan depan sikit ada lagi orang lain kasi epal . so dapat dua . muahaha . then jalan lagi jumpa lagi orang bagi epal . orang tu tanya adik dah dapat epal ke ? and dengan selamber Abang Po keluarkan epal yang dia sorok dalam baju sambil cakap , dah dapat dua dah :P
Abang tu pun ketawa je . nasib dia tak mintak balik . ikut hati aku nak mintak lagi sebijik , tapi takut kena maki . hahahahaha .

then , Abang Po hantar aku sampai stesen masjid jamek and berpisah kat situ . time tu suspen jugak la pasal aku akan naik sorang sorang sampai stesen university . token sume Abang Po dah beli kan dah . dia dah siap cakap sume nanti ikut haluan kelana jaya pok pek pok pek . aku rasa macam budak kecik yang nak masuk tadika . and Abang Po tu macam ayah aku je . pesan macam macam . risau terlebih. haha .

dan yeay ! aku tiba dengan jayanya. nasib tak salah naik lrt . pasal sampai bawah tu kiri kanan ada lrt . start aku confuse yang mana satu menghala ke university . and dari lrt university balik kolej naik teksi . rasa success gila lepas naik lrt sorang sorang .tapi kalau nak suruh aku pergi lagi sorang sorang memang tak la . tiket sume Abang Po yang belikan . aku tak tau pape pun . follow je macam budak kecik . kalau dia sesat aku pun sesat .

seharian ngedate ni je gambar 'berdua' yang ditangkap .ohh , kami memang sweet sangat kan -,-''
 
btw aku pakai kain . hahahha . rasa ayu gila .
Photobucket

3 comments:

  1. hahaha ! sweet rupenye topek ny . haha ! lain kali nak date ajak aku , T.T

    ReplyDelete
    Replies
    1. ape yang sweetnye -,-
      mana boleh ajak kau! nme pon date . haha

      Delete

Sila tinggalkan komen anda.. =)