How to be Husna



My last post was almost about last two weeks . kengkonon nak buat review pasal PASUM . and tak menyempat nyempat semangat nak update blog sampai curi curi update dalam bilik guru time rehat . lepas tu konon nak sambung review part 2 tapi sampai sekarang krikk krikk . aku memang pakar dalam bagi orang harapan palsu :)


dan sekarang pukul satu pagi aku dengan tiba tiba nak taip entry pasal macam mana nak jadi aku...........

ok.
I am weird .
nevermind.

.

1) always be happy .
jangan pernah tunjuk dekat orang yang kau tengah sedih . err , atau aku memang jenis tak ada perasaan dan tak kisah langsung pasal pape so aku sentiasa happy .

2) be as sarcastic as you can .
benda ni start since aku form 4 or 5 maybe. but aku jadi super sarkastik since aku masuk pasum . segala apa yang keluar dari mulut aku semuanya sarkastik . ya benda ni memang disengajakan . like ada satu perasaan super indah bila dapat keluarkan kata kata kejam dekat orang . maybe sebab lepas spm aku langsung tak keluar rumah so bila masuk asasi aku jadi malas nak berkawan and ambik tau pasal orang. so end up jadi macam tu. I really need to change this habit . so start degree nanti I wish I could a super sweet and lovely friend. and a little sarcastic :P

3) be a slow-mo
buat semua benda secara ayu lagi lemah lembut dan sopan santun . atau kata lain slow motion . aku tak perasan pun yang aku ni slow mo sampai ramai orang tegur . hahaha . like aku makan memang sangat slow . orang yang makan dengan aku selalu tegur "wei , tak payah la makan cover sangat. nak malu apa.." no , aku memang macam tu . cubit lauk sikit sikit suap sikit sikit kunyah sampai hancur lumat baru telan. bersiap pun slow mo buat kerja pun slow mo semua lah slow mo . like time orang lain dah kabut aku boleh lagi wat lek wat pis .

4) always procastinate
tunggulah hingga ke detik terakhir baru start buat kerja . lepas tu tak tidur lepas tu esok pagi muka macam ikan kembung . ikan kembung yang ada dark circle.

(for those yang tak tau camane muka ikan kembung)


4) dress weird
aku adalah jenis orang yang ikut suka hati je nak dress up macam mana . kalau tetiba aku rasa nak pakai dress teman ibu beli barang dapur aku bantai je . kalau tetiba aku malas seluar slack dengan t-shirt kanak kanak (ya , i still wear t-shirt budak pasal beli sekali dengan adik aku) pon boleh pergi mid valley . kadang kadang balik kelas tu bantai je pakai baju kurung dah konyok konyok tu straight pergi mid valley . pernah sekali aku pakai sebijik macam orang nak pergi jogging tapi pergi jalan tar . pergi lecture jangan cakap la kadang kadang baju tak iron tudung syria sebijik macam makcik makcik . kadang2 dress up kemain macam nak pergi majlis orang kahwin dekat hotel . yeah that's me.

5) cute gothic is your theme
pink . polka dots . floral . cute dress . yang kembang kembang . hello kitty . yes , that's me . but somehow i have a little theme conflict . untuk pakaian aku suka yang comel tapi untuk accessory aku suka benda yang gothic or emo sikit . like stud bracelet , tengkorak... things like that... yang memang tak match dengan pakaian aku . but i don't care . hahaha . sometimes aku beli baju yang super girly . time beli tu rasa macam comelnya baju ni !!! tapi bila datang mood gothic, lepas sekali pakai , nak pakai lagi sekali rasa malu pulak sebab girly sangat . like... macam mana aku tergamak beli dan pakai benda ni dulu..... i think i have fashion bipolar....

6) little things you can't miss
foundation , perfume, kepit bulu mata, lip tint.
bedak x de ok lagi . foundation tak de aku rasa macam nak mati . nilah penyelamat kalau ada dark circle ke apa . kepit bulu mata tu pasal aku selalu bangun tidur dengan muka super sembap and mata super kuyu . nak pakai eyeliner mascara semua tu lambat . so kepit je cepat . baru mata nampak macam fresh sikit . perfume supaya sentiasa wangi and lip tint . kalau nak tahu liptint tu aku beli sekotak last year. and sejak tu aku tak beli langsung lip product yang lain kecuali maybelline baby lip balm hari tu pasal bibir kering . sebab yang sekotak tu tak habis habis and memang seronok sangat pakai . sebab aku pilih liptint and bukan lipstick or lip gloss is pasal aku suka makan . dan aku sangat geli bila tengok ada kesan lipstick dekat straw or cawan...

hari tu aku pernah lah makan dengan sorang ni . not a friend of mine pun . at that time she just have a drink . but she ordered teh panas so no straw lah . just sip from the cup. ko tau dia pakai lipstick merah yang agak glossy and cawan tu putih . and her lipstick was just like.... everywhere . penuh keliling cawan tu . banyak gila . and aku rasa sangat geli bila tengok dia minum lagi dekat spot yang dah ada kesan lipstick tu . like yuckssss . sebab tu la aku tak suka . pasal lepas makan lipstick hilang . pastu melekat lekat . kalau liptint dia macam air . so dia menyerap dekat bibir kita. tak ada la melekat dekat cawan ke apa...

p/s: tiba tiba aku teringat aku pernah tengok movie tu ada scene kissing and that girl wear lip gloss . and yes... that lip gloss went all over the boy's face . euwwww disgustingggggggggg
Photobucket

No comments:

Post a Comment

Sila tinggalkan komen anda.. =)