Fight or Flight




Manusia kalau berdepan dengan masalah , pilihannya cuma ada dua . lawan , atau lari . there's no in between . tak boleh duduk tercegat kat situ tak buat apa apa . nanti mati . 

dan benda ni bukannya apply masa dalam kecemasan je . contohnya tiba tiba ada dinasour datang menyerang dan ultraman masih dalam holiday beliau . so tak ada sesiapa nak tolong selamatkan bandar tu . so penduduk tu kena lah pilih nak fight ke flight . 

mekanisma ni jugak perlu di apply bila kita ada masalah . sama ada kita nak menghadapi masalah kita ataupun kita lari dari masalah tu . macam aku cakap tadi , tak boleh duduk in between tak buat apa apa . nanti mati . 

Then once i was thinking..... what if... nanti kalau aku kahwin, suami aku ada perempuan lain . mana yang aku akan pilih ? fight ke flight? ya , aku memang suka fikirkan benda benda dramatik cenggini . hahahaha . 


jawapan bagi soalan tu aku boleh jamin yang 95% gegirls kat luar sana dah menjerit jerit . blah je lah ! buat apa lagi nak fight dekat lelaki macam tu . kan ? but then aku rasa... aku mungkin akan fight . I mean , kalau kau sayang someone tu , takkan nak menyerah macam tu je kan ? walaupun mungkin akan ada drama air mata sikit , tapi better lah dari hilang orang tersayang pastu jadi janda . kena cerai sebab isteri nombor dua .. hoi , sadis gila hidup kot ! 


Husna , apa motif kau tetiba update entry macam ni pagi pagi ni ? dah la lama tak update blog . tetiba muncul dengan entry penuh kontroversi lagi dramatik cenggini . lu dah kenapa ? ahahaha XD


sebabnya cerita dia pagi tadi aku mimpi yang aku ada madu . hahahahaha NAUZUBILLAH weh !! tapi dalam mimpi tu aku dengan madu aku tu macam rapat gila . like aku tak kisah langsung pun . but then aku dapat tau yang..... aku ada madu lagi satu . means suami aku kahwin tiga ! at first aku cuba tenangkan si bini nombor dua like chill chill.. jangan bunuh dia dulu . LOL . but then after semua orang dah tenang aku pulak yang larikan diri and menangis . It's like..... kalau dua tak pe lagi... ni tiga... then aku buat keputusan untuk berhenti fight .


demmit lah mimpi . kau buat aku takut nak kahwin =..=''



Photobucket

1 comment:

Sila tinggalkan komen anda.. =)