2015 Resolutions


Maybe it is quite late but hey it is still January so I guess it is not too late ..



Happy New Year ebelibadeyyyyhh ! 


New year tak berapa nak new year sangat lah bagi aku pasal korang semua dok hu ha hu ha main bunga api kat padang gua cuma mampu intai intai bunga api meletup kat klcc dari balcony bilik selama lima minit kemudian masuk bilik dan sambung study . pasal first paper gua 2nd January . tskkk . 



so I do have some new year resolutions atau omputih panggil azam tahun baru :

1. Cover up . aku dah cuba buat ni last year tapi susah lah . so tahun ni aku nak sambung azam tahun lepas untuk lekatkan pakai stoking and untuk tambahan , handsocks .

2. Read 7 books . by books I meant fictional novels . LOL .

3. Menabung . I did bring some tabung dekat kolej but haram jadah 5 sen pun aku tak sumbat dalam tu . aku just kumpul duit syiling lama and hujung minggu korek balik nak guna washing machine. hampeh betul . so bukak sem ni aku tekad nak letak seringgit sehari . dan duit tu adalah duit make up . kalau aku tak menabung , bulan depan aku terpaksa pergi lecture dengan muka zombie .

4. Be organized . sem 1 aku berjaya jadi organized tapi sikit lah . pasal bila lepas test or exam nota-nota aku bersepah balik . but the fact that ada orang puji nota aku tersusun and duduk dalam file means that aku berjaya lah . haha . but there are just too many papers . so next sem kena cari cara untuk improve ! jyeahhh ~

5. Reduce my shopping addiction . sejak aku pegang duit sendiri dan hidup sendiri aku ada sejenis penyakit di mana kalau aku tak berbelanja pada benda yang tak sepatutnya dalam masa sebulan aku akan jadi tak senang duduk dan sampai satu tahap aku akan menggigil dan menjerit-jerit . I own too many shoes and too many bags than i suppost to sampai dilema nak pakai mana satu setiap hari . and that's not good . totally not good . (sebelum taip ni pun aku sempat usha kasut dekat zalora and nyaris tertekan add to bag . nasib baik dapat tahan diri T_T)

6. Be more gentle . memandangkan aku dah doploh (nangis dalam almari mengenangkan hakikat itu) so I guess dah tak manis kalau aku duduk terkangkang or makan mamee sambil berjalan or semua lah yang aku biasa buat . dan gentle dengan barangan di sekitar aku sebab semenjak dua menjak ni aku handle barang ganas sangat sampai semua benda rosak . even one night aku tertidur dengan laptop atas perut dan pada jam 3 pagi laptop tu pun jatuh tergolek golek atas lantai sampai.... tak sanggup nak diceritakan keadaannya . apa yang aku boleh cakap ialah nasib baik screen tak pecah and boleh on lagi .

7. Be nice . aku rasa aku terlalu sarkastik and selalu sangat bahan orang . so InshaAllah I'll be nice . hehe .

8. Buy a guitar or ukelele and learn to play it.

Photobucket

No comments:

Post a Comment

Sila tinggalkan komen anda.. =)