Junior

Assalamualaikum


Sorry dah seminggu lebih tak update blog . aku super busy and not feeling so well sepanjang minggu ni . but now I'm alright :)
So weekend ni , kekanaks PASUM untuk batch 15/16 I supposed ? dah pun selamat mendaftarkan diri . so maybe esok start lah diorang punya orientation week aka MHS . good luck adik adik ! habislah korang... muehehe . siyesly , MHS PASUM adalah salah satu minggu orientasi yang paling seksa aku pernah rasa . but well , bila dah habis nanti , benda yang seksa tu lah yang jadi salah satu kenangan manis .


bila tersedar fact yang dah dua batch PASUM after batch aku , tetiba rasa macam tua sangat . siyesly though, aku rasa macam baru sangat lagi habis PASUM . rasa macam baru je masuk degree . tapi sedar tak sedar aku dah nak habis first year dah pun . lagi sebulan aku habis sem ni . and akan start second year . setahun tu langsung tak terasa . patut lah dulu lecturer aku pernah cakap , zaman bila kita tak sedar masa berlalu is zaman belajar . busy sangat dengan assignment , dengan final exam, bila balik kampung cousin cousin pun tak tak kenal . tak ingat pun eh sejak bila budak ni wujud ? rupanya baby yang dah besar .


haih , dulu aku rasa macam lamaaaanyaaa nak habiskan degree ni . tiga tahun setengah . tengok tengok... eh , dah tinggal lagi dua tahun setengah . so rasanya I really should use my university time to the fullest . tak nak lah nanti tetiba dah habis degree . tapi rasa macam tak dapat apa apa pun yang berharga dari tiga tahun tu .


cakap pasal asasi , rindunya dekat kawan kawan masa asasi dulu . zaman asasi mungkin macam hell sikit sebab kena belajar banyak gila subjek killer dalam masa yang sangat singkat . tapi kalau boleh ulang , aku nak ulang . sebab aku rasa zaman asasi lah zaman aku paling rindu . walaupun aku tak ada banyak kawan , tapi kawan yang sikit tu lah yang buat aku tau hargai orang . tak judge orang berdasarkan penampilan dia . and ada classmate yang best . walaupun pada mulanya aku rasa macam aku tak boleh nak fit in dengan diorang . aku rasa macam aku selalu kena tinggal . tapi bila dah nak habis tu , baru lah aku rasa macam ok sikit . and ada jugak kawan kawan sekelas dulu yang tak rapat sangat tapi bila masuk degree sama sama baru makin rapat .


paling aku rindu mestilah my ex-roommate . aku rasa dialah kawan yang aku rasa paling selesa sepanjang asasi dulu . dia lah orang yang buat aku rasa seronok duduk dekat um . kawan mereput dalam bilik sama sama . walaupun mungkin dia senyap senyap tak suka aku sebab aku annoying , tapi aku tak kira ! dia kena suka aku jugak ! sebab dia pun annoying . lol . tak pernah lagi lepak keluar dengan dia after asasi . dua dua busy memanjang . but we still contacting each other . Ika if you're ever happen to read this , please datang sini . I miss you..


ehem... maaf jika perenggan di atas kedengaran agak lesbian dan geli geleman sikit .


degree ni alhamdulillah I've found some weird people to make friend with. haha . so tak ada lah aku forever alone sangat pergi kuliah sorang sorang je kan . but yeah , aku belum jumpa orang yang boleh buat aku overly attached with . adalah yang rapat , but not that really rapat yang kalau aku jumpa something funny aku akan terus snap picture and send to them . or kalau aku bosan aku akan tangkap gambar muka buruk and send to them . or mention them if i found something funny on twitter . or shout at them "woiii aku laparrrrr ! feed me !" when I'm hungry.

you know you're officially my close friend when I start to do all that stuff with you . and mention your name to my family when I kutuk uolls kat rumah , not mention you as "ada kawan una tu kan..." .


and here it is . another long entry of aku membebel pasal kengkawan . padahal tajuk entry junior . puih . sorry guys . I just hate when I've always lost all my friends setiap kali aku masuk fasa baru . dulu kat sekolah ada Abang Po and Cik Naga . masuk asasi diorang dah tak ada . then dapat kawan baru , pun sekarang dah tak ada bila aku masuk degree . so sekarang kena cari kawan baru lagi . It's harder to make new friend when it comes to me . sumpah aku jeles dengan orang yang masuk masuk degree terus dapat geng yang boleh in gila . hmmmph..

Photobucket

No comments:

Post a Comment

Sila tinggalkan komen anda.. =)