Bad eyes


 Now I think my eyes rabun makin teruk . power spec naik cepat gila . like berapa bulan sekali I've to add my lens power . kalau macam tu anggaran dalam berapa tahun lagi lens spec aku ada lah tebal dalam satu inci kot . haihh , anybody knows any product yang boleh kurangkan rabun ? please help me .

I think penyebab utama rabun mata makin teruk is pasal time lecture , keadaan dalam hall macam redup redup gittew . dengan air cond sejuk , kerusi empuk , mendung mendung , memang best moment to sleep lah kan . ahaha . even DKU buruk , but kami budak budak fizikal sangat sangat selesa dan sayang nak tinggalkan DKU . dengar cerita next sem kami akan tukar tempat dengan budak hayat ; so we're gonna be in auditorium . even audi tu baru and cantik and so whatever , but DKU lagi best kot . siyes wa cakap sama lu .

but dalam keselesaan DKU tu , it is totally killing my eyes . first slide terang and dalam DKU tu tak berapa terang . so agak silau la memandangkan slide tu warna putih kan . then apa tu nama dia yang macam projector tapi tulis pakai tangan tu , pape lah kan . haa , benda aah tu . (you know what i mean right . kalau tak tahu pun pura pura tahu cepat !) kadang kadang terang sangat . kadang kadang low gila cahaya dia . so I tend to force my eyes to see whatever the lecturer writes on it . so memang penat lah mata kan . 

and then satu lagi pasal suka online. asyik mengadap lappy je kan . bukan mengadap buku . haih . sekarang aku dah start rimas bila kejap kejap sight aku dah makin tak berapa jelas even pakai spec . and when i force my eyes , pheww , memang rasa tegang je lah urat mata . then susah , bila keluar tak pakai spec dah tak nampak apa . nak shopping pun tak senang . nak order makanan kat kfc ke mekdi ke , pun kena keluarkan spec or else memang haram tak nampak lah kan .

and the worse is when aku jalan then ada orang tegur . I just "hey !" and smile . tapi dalam hati wondering siapa yang tegur aku tadi . bhahaha . susah tahu jadi rabun ni . pasal ramai cop aku sombong . I'm not sombong ok . I just tak nampak . and kadang kadang macam dengar tak dengar ada orang tegur , tapi bila tengok macam tak ada orang or tak perasan muka . and kadang kadang bila orang senyum kat aku , aku tak nampak pun dia senyum . I just saw a blank face .

so please . please . kalau sesiapa yang kenal aku and rasa nak tegur , please call my name and say hi and tell me who are you . tapi kalau kau dah ada depan batang hidung aku tak payah la kan . I can see you clearly -,-

p/s : current power -3.00 for both sides . haiyaaa , please jangan naik lagi please :(

No comments:

Post a Comment

Sila tinggalkan komen anda.. =)