So long goodbye degree life


Semalam result semester 7 aku keluar. 
And so secara officialnya aku dah berjaya menghabiskan degree aku di UM. 
Alhamdulillah :-)

Honestly, aku rasa lega, bersyukur, happy, semua lah. tapi tak sangat lah. sebab half diri aku macam eksaited untuk beralih fasa dari title seorang student. penat hoi dari umur 5 tahun sampai lah ke 23 tahun belajar je. korang tak penat ke? tapi 1/4 diri aku macam takut dan sedih nak move on dari fasa ni. sebab dah terbiasa. bila macam dah tak payah nak kena belajar ni rasa macam eh betul ke ni? dah kena jadi adult cari duit sendiri ke lepas ni? dan lagi 1/4 tu pulak unsure. unsure sama ada aku nak kerja dulu or sambung belajar terus. hmm, kalau nak cakap pasal dilema nak sambung belajar ni, rasanya 10 perenggan pun tak cukup. cukuplah aku dah rasa macam kena mental breakdown memikirkan masa depan sepanjang sem lepas. tak nak dah cakap kat sini. hahaha.


So for the first time aku akan share result aku kat sini. hahaha. yeke first time? ye kot. (sendiri tanya sendiri jawab, gila.)
Eceh ni acah acah je nak share sebab result sem lepas AH-MAY-ZINGGGG-ly good. I mean, I'm so proud of myself? please lah bagi chance untuk aku berbangga diri dengan penuh humblenya (kontradik apakah ini?) sekali ni je. 

So here it isssss 
Ta daaa ~



Alhamdulillah, I am so blessed. 
walaupun banyak buat dosa tapi Allah bagi jugak rezeki merasa dapat 4.0 flat sekali. hihihi. sekali ni je pun aku pernah dapat 4.0 flat. first and last. hahahaha.
and my final CGPA just barely lepas untuk dapat pass with honours (with distinction) tu.

My results weren't that good for the first year or two. I mean, pointer aku still always above 3.0 tapi nak comparekan dengan kawan kawan aku yang dekan every sem tu rasa macam lahai apa yang aku buat ni. Start dari sem 5, baru lah aku betul betul score almost every subject. I studied my ass off to get that. and yet masih ada manusia manusia yang suka cakap, kau pandai, gifted boleh lah. and that really pisses me off. lagi lagi kalau yang cakap tu coursemate. like, fudge off. kita semua sama pandai je sebab tu dapat masuk um sama sama. it is just a matter of effort and the way you use your brain to think. tapi aku rasa aku patut berterima kasih dekat diorang ni, sebab kata kata tu kan doa. so terima kasih sebab doakan aku pandai hahaha.

 Also, thanks to these jemahs who stick with me through out my degree years. Remember 3 years back aku merungut takut tak de kawan time degree? Hey, I've made some :)


Till then, goodbye.

1 comment:

  1. Tahniah wahai anak muda, alhamdulillah, siap 4.0 flat lg , perghhh .. all the best ya. Wassalaam :-)

    ReplyDelete

Sila tinggalkan komen anda.. =)