Happy Eighteen Husna :)

Assalamualaikum :D
Hari ni.. akhirnya... ya akhirnya ! I turned up eighteen . 
weeeee ~ but I'm not so glad to be eighteen . yeah , you know , bila makin kita membesar , makin kita sedar yang zaman dewasa ni semua bullshit . how I miss zaman berhingus hijau meleleh dulu . rambut pon ibu sikatkan . pergi tadika belajar menulis je . then dapat main taman . balik rumah main anak patung . heaven kot !

so eighteen is consider as dewasa . dah boleh buat decision sendiri . dah boleh didakwa dekat court . dah boleh tengok movie P18 . ahak ! (padahal selama ni belum cukup umur pun jet jet 18 je masuk cinema tengok movie P18) i don't really want to . I want to stay as a kid . forever . but yeah , usia tak kan berkurang .

so , malam tadi macam biasa lah kan . le sayang sayang sekalian akan call wish OTP pum pang pum pang sampai tergolek tidur . and hari ni aku pergi lecture pukul lapan pagi macam biasa . I don't wish for any wish from my  classmates . because I bet they don't even know . and I don't want them to know . selama ni aku hidup tujuh belas tahun birthday hambar je . maklum la , cuti sekolah . lepak kat rumah sorang sorang tengok tv mengadap laptop . tak de la pun nak sambut dengan kawan kawan ke apa . I'm used to . I don't mind .

tapi tadi time balik kelas tetiba one of my classmate ajak pergi kantin . aku pun ok lah , jom temankan dia . jalan jalan jalan i saw semua girls kelas aku dok tunggu dekat tepi blok . dah kenapa diorang kat situ ? cakap makan sekali dekat kantin . jalan dekat lagi hoi sekali semua keluarkan tepung ! kwajaaaaaaaaaa ~~ memang tak dapat nak lari la . jadi hantu tepung la aku hari ni . dah la aku pakai beg baru . tak zip pulak tu . habis beg i'olls kotor ! dalam dalam pun masuk tepung tau ! grrr . sumpah time kena prank tu aku fikir nak selamatkan beg aku je -,-

so macam prank biasa la . baling baling tepung nyanyi lagu . thanks guys . dari mana korang tahu birthday aku pun aku tak tau . and yang penting , mana korang dapat tepung berkampit kampit tu ? dekat koop ada jual tepung ke ??? akhirnya terpaksa lah pura pura tak ada muka selamba badak je balik KK dengan muka putih baju bercapuk bagai .

luckily , hari ni kelas petang cancle . so apa lagi , mid valley lahh . hehehe . nak tunggu orang tetiba nak celebrate aku memang tak lah kan . so layan diri jelah pergi melantak puas puas and tengok movie . eh eh korang korang semua kena try set xmas dekat sushi king . sumpah sedap . worth it la . memang aku makan sampai pusat tersembul tadi . dah la bersepah gila . sampai chopstick pun jatuh atas lantai . gelas tergolek atas meja . kicap tumpah sushi terabur meja terbalik (ok ini dah lebih) . asalkan perut penuh , hari jadi aku dah cukup lengkap dan bahagia . hahaha .

lepas siap menternak lemak , it's movie time ! aku dari minggu lepas lepas merengek nak tengok cerita Disney Frozen . padahal tengok iklan sekali je pun dekat tv hari tu . tapi terus rasa nak tengok . siap google bagai . sebab bagi aku cerita disney semua best ! so hari ni misi frozen dah selesai . weee ~ tengok dalam 3D siap . disebabkan hari ni birthday aku , aku heret Ika dengan Najah sekali . diorang ni memang tak pernah teringin tengok cerita cartoon . eceh mula mula tu semua muka macam movie budak apa la yang cuna paksa aku tengok ni.... tapi bila keluar je , "comelnya Olaf !!!!" "Best gila cerita tadi !" "Eh sedihnya cerita ni"  "nak buat dress malam emas macam Elsa tu lah !" then semua terpengaruh dengan movie tu .

so , animated movie still boring huh ?

lepas habis tengok movie , kitorang main main dalam toy R us . cari furby . tapi mahal sangat dua ratus lebih kot . lepas tu cari Olaf . jumpa yang kecik je . ahahaha . aku macam eksaited gila masuk dalam tu . macam dah lama gila tak beli or main mainan . macam teringin nak semua benda . nak set rumah yang ada perabot and binatang binatang dalam tu . comel gilaaaa . tapi mahal sangat . satu family rabbit pun dah dalam 80 . belum rumah lagi . perabot lagi . tskkk .

lepas tu balik UM . sumpah penat . so that's how I spend my birthday today . doing all the kid stuff . time movie tu pun macam majority parents bawak budak je . ahak ahak . like I care . tak pe lah , hari ni je last aku jadi budak . esok nak kena jadi dewasa dah . (kononnye lah . padahal rasanya lepas ni and sampai bila bila pun perangai aku tetap childish . puih !)


Imma happy kid :D




but still ada something yang tak complete and broke my heart . but it's okay . dah biasa . setiap tahun pun memang macam tu . aku tak kesah . ya , tak kesah . harapnya :)


P/S : no picture for today cause I want to save everything in my memory . not in a picture .
Photobucket

No comments:

Post a Comment

Sila tinggalkan komen anda.. =)