Novel Review : Girl Online




aku baru je nak jet jet professional sikit tangkap gambar buku atas rumput . sanggup aku dedahkan kulit aku terhadap sinaran pancaran matahari nan terik tanpa perlindungan krim SPF , cari angle baik punya supaya bayang bayang phone aku tak jatuh atas buku , cari spot rumput yang tak bertahi kucing....


dah tangkap.. masuk rumah.. bukak phone nak tengok balik... ADA LALAT !
urgh bencinyaaa !


Assalamualaikum :)


Aku baru je habis baca novel ni . FINALLY . so here's a review . ngeee ~
Okay , first of all , aku memang tak kan beli novel ni kalau bukan sebab aku fangirling Zoella . For those yang tak tahu , Zoella ni youtuber dari UK . So... as a youtube addict... I just have to buy this book . haha . even dia hard cover and mahal sikit banding dengan novel biasa . But it totally worth the money tho.. 


So , cerita dia pasal Penny Porter ni dia ada masalah dengan confidence and anxiety . anxiety ni macam suatu perasaan risau yang kerap serang diri kita.. and kalau tahap yang kronik , kita boleh dapat panic attack . di mana kita rasa susah nak bernafas dan sebagainya.. and Penny ni jugak ada blog di mana dia tulis as anonymous dengan nama panggilan Girl Online. so kat situ lah dia selalu share problem dia ada semua . and dia jugak ada sorang best friend nama Elliot . 

so one day.. ada satu kejadian yang sangat memalukan jadi kat Penny (tak leh bagitau , nanti spoil) and benda tu tersebar dekat internet . So Penny ni panic and bla bla bla . Then , parents dia kebetulan dapat job as wedding planner dekat America. oh lupa nak cakap Penny ni tinggal dekat UK . so parents dia decide untuk bawak Penny dengan Elliot pergi New York untuk lupakan pasal video yang tersebar tu and tenangkan diri . 


dekat New York, Penny ni jumpa sorang mamat nama Noah. and Noah ni sangatlah perfect and macam serasi dengan Penny . For the first time Penny rasa selesa dengan orang and boleh jadi diri dia sendiri . so Noah ni macam holiday romance dia lah . bla bla bla , things get serious... tapi Elliot ni macam jeles dengan Noah sebab dia rasa macam Noah tu rampas Penny dari dia . so timbul lah konflik..


and Noah ni jugak rupanya adalah............ jeng jeng jeng baca sendiri kalau nak tahu . it's like satu rahsia besar yang Noah sembunyikan dari Penny sepanjang kat New York.. dah sampai UK baru Penny tahu . and benda ni menyebabkan identiti Penny as Girl Online tersebar and dia kena bash dekat internet . 


bagi aku , cerita dia best lah jugak . it's not too heavy . dia macam teens romance lah . so sweet and magical gittew . it's like benda benda yang kita selalu berangan macam eh bestnya kalau dapat macam ni . eh sweetnya kalau tetiba macam ni . haa semua ada dalam buku ni . and dia ada beberapa plot twist yang membuatkan korang tak rasa bosan baca buku ni .



so aku bagi 4.5 / 5 bintang ! yayy ~


nanti akan ada novel Girl Online 2 . I'm so gonna buy it ! and btw, for those yang berminat , harga buku ni dalam RM52.00 something ? aku tak ingat . boleh didapati di mana mana kedai buku yang banyak jual english novel . rasanya hujung tahun ni dia akan release paperback version . maksudnya yang bukan hard cover lah . so maybe dapat murah sikit .


okay tu je . sekian :P





Photobucket

No comments:

Post a Comment

Sila tinggalkan komen anda.. =)